ایزولیا؛ استارتاپی از دل صنعت ساختمان

یک‌شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
در بازار پُر تب‌وتاب استارتاپ‌های ایرانی، این بار نوبت به درخشش ایزولیا، سرویس صفر تا صدی ایزوگام در صنعت خدمات ساختمان رسیده است.
تبلیغات

بازار استارتاپ‌‌های ایرانی این روزها بسیار داغ است. هر روز با یک کسب‌وکار جدید آشنا می‌شویم که کار خود را در بستر دنیای دیجیتال آغاز می‌کند. بازار ساختمان و خدمات مربوط به آن هم از این قائده مستثنی نیست. از خدمات مربوط به فروش و اجاره‌ی مسکن گرفته تا دکوراسیون داخلی، کل فعالیت‌های خود یا بخشی از آن را در این بستر آغاز کرده‌اند.

در این گزارش قصد داریم که به بررسی استارتاپ‌های جالب این حوزه بپردازیم. طی گشت‌وگذار در دنیای وب به یک استارتاپ برخوردیم که نظرمان را جلب کرد؛ از این نظر که فضای کار و حوزه‌ی فعالیتی آن فضایی به شدت صنعتی بود. ایزولیا استارتاپی است که خود را سرویسی صفر تا صدی از مرحله‌ی تولید تا نصب و گارانتی عایق رطوبتی یا همان ایزوگام معرفی می‌کند و این در حالی است که تمامی زنجیره‌ی تولید، نصب و ضمانت این صنعت تاکنون در فضای فیزیکی و سنتی بوده است.

معرفی سرویس ایزولیا

ایزولیا اولین سرویس مدرن صفر تا صد عایق رطوبتی است؛ به این معنی که تمامی مراحل تولید عایق رطوبتی پیش‌ساخته یا ایزوگام در خط تولید شرکت تولید می‌شود و کنترل کیفیت آن هم در آزمایشگاه همکارِ استاندارد که مقیم شرکت است، صورت می‌گیرد و این باعث می‌شود که همه‌ی محصولات تولیدی از زیر نظر آزمایشگاه استاندارد بگذرد. در مرحله‌ی نصب هم در سه استان تهران، البرز و قزوین، نصب ایزوگام توسط پیمانکارهای شرکت ایزولیا انجام می‌شود که تضمینی بر اجرای صحیح آن است.

یکی از مشکلات صنعت یادشده همواره این بوده که حتی در صورت بالا بودن کیفیت عایق رطوبتی، به دلیل اجرای غیر حرفه‌ای آن، رضایت مشتری تامین نمی‌شده است؛ علاوه بر این، کمتر کسی با بدقولی‌ها و بعضاً دردسرهای کار با پیمانکارانی که شناخت کافی از آنان ندارند، روبه‌رو نشده است. به این موارد مشکلات تضمین بلندمدت کار را نیز اضافه کنید. ایزولیا دغدغه‌ها و مشکلات پروژه‌های عایق کاری را برای مشتری نهایی برطرف کرده است.

ایزولیا

شکل گیری استارتاپ ایزولیا

استارتاپ ایزولیا در راستای مدرن‌سازی فضای مارکتینگ شرکت مواد ویژه‌ی لیا شکل گرفت. شرکت لیا در گذشته تیشو تولید می‌کرد که ماده‌ی اولیه‌ی عایق رطوبتی پیش ساخته یا ایزوگام بود و وقتی به فکر تولید ایزوگام افتاد، به‌خوبی می‌دانست که باید ارزش افزوده‌ای در زمینه‌ی تولید و اجرا به وجود آورد و آن، حذف واسطه‌ها و و دلّال‌ها از زنجیره‌ی تامین این کسب‌وکار و در نتیجه کاهش قیمت اجرای ایزوگام برای مشتری نهایی بود. برداشتن چنین گامی مستلزم مدرن‌سازی و نزدیک کردن بازاریابی به مشتری نهایی بود و فضای دیجیتال برای پیاده‌سازی این ایده بسیار مناسب بود.

ایزولیا نمونه‌ای موفق از کارآفرینی درون‌سازمانی است. مهم ترین مشخصه‌ی استارتاپ‌هایی مانند ایزولیا، رشد بسیار سریع آن‌ها در مقایسه با کسب‌وکارهای کلاسیک است. این رشد به واسطه‌ی ارتباط مستقیم با مصرف‌کنندگان نهایی از طریق بستر اینترنت است که ذاتا سرعت بالایی دارد. این نوع مدل کسب‌وکار، موجب بهینه‌شدن زنجیره‌ی تامین، کاهش بهای تمام‌شده و افزایش کیفیت به‌واسطه‌ی کنترل بهتر در حلقه‌های زنجیره‌ی تامین است. مدل کسب‌وکار ایزولیا هم بر همین اساس مبتنی است.

ارزیابی وضعیت ایزولیا

بزرگ‌ترین چالش ایزولیا، فقدان نمونه‌ی موفق (best practice) مشابه و لزوم حرکت با سعی و خطا است. این مساله در اجرا، سختی‌ها و ریسک‌هایی برای ایزولیا به همراه خواهد داشت؛ هرچند اینکه بازاریابی روز دنیا هنوز مانند آنچه در باقی دنیا در حال انجام است، در ایران جا نیافتاده، برای ایزولیا یک فرصت به نظر می‌رسد؛ اما برای پیشتاز ماندن در این عرصه باید همواره اطلاعات و ظرفیت را بالا و به‌روز نگه داشت. در صورت حفظ این چشم‌انداز آینده‌ی روشن و موفقی برای ایزولیا پیشبینی می‌شود.

در پایان آن دسته از افرادی که علاقه‌مند به بررسی یا آشنایی با ایزولیا هستند، می‌توانند از آدرس izolia.com با سرویس آن آشنا شوند.

 پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و زومیت هیچ مسئولیتی در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات