قابلیت Instant Apps در ۵۰۰ هزار گجت اندروید فعال شده است

شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بنا به اعلام گوگل، قابلیت اینستنت اپز هم‌اکنون روی بیش از ۵۰۰ هزار دستگاه مجهز به سیستم‌عامل اندروید فعال شده است.
تبلیغات

قابلیت اینستنت اپز اولین بار حدود یک سال قبل در کنفرانس Goolge I/O 2016 معرفی شد. در بخش نتایج جستجو، با تپ کردن روی نام سایت‌هایی که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند، یک نسخه‌ی ساده از اپلیکیشن وب‌سایت یادشده به‌سرعت روی دستگاه کاربر نصب‌ خواهد شد و بلافاصله محتوای مورد نظر را نمایش خواهد داد. به‌عنوان مثال با تپ کردن روی یک لینک از وب‌سایت Vimeo، اپلیکیشن این سرویس باز و ویدیوی مورد نظر شما پخش خواهد شد.

روند فعال شدن این قابلیت از ماه ژانویه آغاز شد و در ماه جولای، امکان دسترسی به این ویژگی برای تمامی توسعه‌دهندگان فراهم شد. گوگل روند فعال کردن قابلیت یادشده در دستگاه‌های اندروید را در طی ماه‌های اخیر ادامه داده و می‌گوید اینستنت اپز در حال حاضر روی بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید، فعال شده است. هم‌اکنون قابلیت اینستنت اپز با گوشی‌ها و تبلت‌هایی که اندروید نسخه‌ی ۶.۰ و بالاتر را اجرا می‌کنند سازگاری دارد. افزون بر این، گوگل قصد دارد پشتیبانی از این ویژگی را به دستگاه‌های مجهز به اندروید ۵.۰ به بالا نیز اضافه کند. البته باید اشاره کنیم قابلیت نامبرده فعلا برای همه‌ی محصولاتی که اندروید ۶.۰ یا نسخه‌های جدیدتر را اجرا می‌کنند در دسترس قرار نگرفته است.

گوگل همچنین اشاره کرده است توسعه‌دهندگانی که اپلیکیشن‌های خود را با قابلیت اینستنت اپز سازگار کرده‌اند، با نتایج مثبتی مواجه شده‌‌اند. غول جستجوگرهای اینترنتی اعلام کرده است کاربران با اپلیکیشن‌های سازگار با ویژگی مورد بحث بیشتر درگیر می‌شوند و با پشتیبانی از اینستنت اپز، میزان خرید در اپ‌های فروشگاهی نیز افزایش خواهد یافت. به‌عنوان مثال، میانگین زمان حضور کاربران در وب‌سایت Vimeo پس از پشتیبانی از قابلیت اینستنت اپز، ۱۳۰ درصد افزایش یافته است. سازگاری با ویژگی مورد اشاره، همچنین نرخ مکاتبات مشتریان در پلتفرم فروشگاهی Jet را ۲۷ درصد افزایش داده و حل جداول نیویورک تایمز برای هر کاربر تا دو برابر افزایش پیدا کرده است.

گوگل با اشتراک‌گذاری این آمار سعی دارد توسعه‌دهندگان بیشتری را به سازگار کردن اپلیکیشن‌های موجود با قابلیت اینستنت اپز تشویق کند. مسلما ۵۰۰ میلیون کاربر بالقوه برای وب‌سایت‌ها یا ارائه‌دهندگان محصولات، می‌تواند دلیل بسیار خوبی برای اضافه کردن پشتیبانی از اینستنت اپز به اپلیکیشن‌ها باشد.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات