گلکسی نوت 8 به سرنوشت فاجعه‌بار نوت 7 دچار نمی‌شود

شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
گلکسی نوت ۸ تا چند روز آینده معرفی می‌شود. در این مطلب به دلایلی می‌پردازیم که چرا گلکسی نوت ۸ به سرنوشت نوت ۷ دچار نخواهد شد.
تبلیغات

گلکسی نوت ۸ در تاریخ ۲۳ آگوست (یک شهریور) در مراسم رسمی آنپکد سامسونگ معرفی می‌شود. با فرا رسیدن زمان معرفی نسل جدید گوشی نوت، نمی‌توان مشکلاتی را که سال گذشته برای نسل قبلی این محصول یعنی نوت ۷ رخ داد، فراموش کنیم. اگرچه تمامی مشکلات و مسائل مربوط به دو مرحله‌‌ی فراخوانی گلکسی نوت ۷ را پشت سر گذاشته‌ایم؛ اما مسلما افرادی وجود دارند که همچنان هنگام خرید گلکسی نوت ۸، به یاد مشکلات مدل قبلی این محصول خواهند افتاد. در این شرایط، نگرانی اصلی این است که آیا امکان دارد مشکلات نوت ۷ مجددا برای گلکسی نوت ۸ نیز به وجود بیاید؟ آیا فبلت جدید سامسونگ واقعا امن خواهد بود؟ مسلما هیچ‌کس نمی‌خواهد پس از خرید یک گوشی هوشمند رده‌بالا، با مشکل آتش‌سوزی مواجه شود.

البته با توجه به آنچه برای نوت ۷ رخ داد، انتظار چنین نگرانی‌هایی از جانب برخی کاربران می‌رود؛ اما در واقع دلایلی وجود دارد که با توجه به آن‌ها می‌توان گفت تاریخ این بار تکرار نخواهد شد. گلکسی نوت ۷ سامسونگ یک محصول معیوب و البته خطرناک بود؛ اما مسلما می‌توان از امنیت گلکسی نوت ۸ همانند سایر محصولات ساخت این کمپانی کره‌ای اطمینان داشت. در ادامه به ذکر چهار دلیل مهم خواهیم پرداخت که نشان می‌دهند چرا گلکسی نوت ۸ به سرنوشت نوت ۷ دچار نخواهد شد.

۱- تست امنیت ۸ نقطه‌ای جدید سامسونگ برای باتری

پس از حادثه‌ی گلکسی نوت ۷، کمپانی سامسونگ تصمیم گرفت فرآیند بررسی امنیت باتری‌های محصولات خود را به سطح جدیدی وارد کند. حالا این کمپانی، ۸ تست مختلف برای بررسی امنیت باتری‌ها انجام می‌دهد. این تست‌ها به‌منظور بررسی امنیت باتری در کوتاه‌مدت و درازمدت طراحی شده‌اند. این سیستم ۸ مرحله‌ای شامل بررسی‌های فیزیکی توسط یک متخصص، تست مقاومت استاندارد اشعه‌ی ایکس، چرخه‌های شارژ و دشارژ، بررسی نشتی، جداسازی باتری، تشخیص تغییر ناخواسته‌ی ولتاژ و تست جدید استفاده‌ی سریع است. در تست استفاده‌ی سریع، رفتار باتری در دو هفته استفاده‌ی واقعی، تنها طی چند روز شبیه‌سازی و بررسی می‌شود. بنا به اعلام سامسونگ، چنین سیستمی به این کمپانی اجازه می‌دهد مشکلات کیفی را مشخص کند. اینکه برخی افراد همچنان نسبت به تست‌های کیفیت سامسونگ شک و تردید داشته باشند، امری کاملا طبیعی است؛ اما این را هم می‌دانیم که سامسونگ نهایتا درسش را فراگرفته است.

۲- گلکسی نوت ۸ ابعاد بزرگ‌تری خواهد داشت

galaxy note 8

با استناد به اطلاعات فاش شده در مورد گوشی نوت ۸ و با در نظر گرفتن ابعاد این محصول، می‌توان گفت این فبلت یک دستگاه بزرگ خواهد بود. ابعاد گلکسی نوت ۸ نسبت به گلکسی نوت ۷ به میزان قابل توجهی بزرگ‌تر در نظر گرفته شده؛ اما چرا این ویژگی مهم است؟ در پاسخ باید اشاره کنیم‌ یکی از دلایلی که باعث ایجاد مشکل در نوت ۷ شد، این بود که مهندسان سامسونگ سعی کرده بودند باتری بزرگ‌تری را در بدنه‌ی این دستگاه جای دهند. گلکسی نوت ۷ به‌طور قابل توجهی یک محصول کامپکت بود و برای رسیدن به چنین طرحی، اجزای داخلی این گوشی باید به‌صورت فشرده در کنار هم قرار می‌گرفتند. همین موضوع یکی از دلایل بروز مشکل انفجار در نوت ۷ بود.

مقاله‌های مرتبط:

    با نگاه به مقایسه‌ی مطرح‌شده در بالا، چه چیزی مشاهده می‌کنید؟ پاسخ شما درست است؛ گلکسی نوت ۷ در قیاس با گلکسی نوت ۸ به بچه‌‌ای کوچک شباهت دارد. به‌طور خلاصه باید اعلام کنیم که اگر اطلاعات منتشرشده در مورد فبلت جدید سامسونگ درست باشند، این محصول از هر جهت نسبت به نسل قبلی خود بزرگ‌تر شده است؛ ولی در عین حال می‌دانیم که ابعاد قطعات داخلی این محصول بزرگ‌تر نخواهد بود. باید به این مورد هم توجه داشته باشیم که چیپ‌ست‌ها و بردهای منطقی در واقع در حال کوچک‌تر شدن هستند. با در نظر گرفتن این موضوع، می‌توان گفت در گوشی‌های هوشمند جدید، فاصله‌ی بیشتری بین اجزای خاص داخلی وجود خواهد داشت. اگرچه معمولا با بزرگ‌تر شدن ابعاد دستگاه انتظار می‌رود باتری بزرگ‌تری در آن‌ها جای داده شود؛ اما شاید این موضوع در مورد نوت ۸ صدق نکند.

    ۳- باتری نوت ۸ از باتری نوت ۷ کوچک‌تر خواهد بود

    galaxy note 8

     دلیلن این مسئله کاملا واضح است؛ سامسونگ نمی‌خواهد خطر کند. اگر بحث در مورد فعالیت سامسونگ در سال ۲۰۱۵ یا ۲۰۱۶ بود، در آن شرایط مطمئن بودیم که این کمپانی در گلکسی نوت ۸ از یک باتری بزرگ در حد ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت استفاده می‌کرد؛ اما با نگاهی به آنچه سال گذشته رخ داد، این شرکت روش بسیار امنی در پیش گرفته است و در واقع به‌جای استفاده از باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی نوت ۷، از یک باتری کوچک‌تر ۳۳۰۰ میلی آمپرساعتی در نسل جدید این فبلت بهره خواهد گرفت.

    اما کوچک‌تر شدن باتری چه معنایی دارد؟ این یعنی فضای داخلی گوشی گلکسی نوت ۸ بزرگ‌تر و خالی‌تر خواهد بود و سامسونگ از یک باتری با ظرفیت کوچک‌تر در این محصول استفاده خواهد کرد که احتمالا ابعاد کوچک‌تری نسبت به باتری نوت ۷ دارد تا بدین ترتیب، از ایجاد فشارهای غیر ضروری روی قطعات جلوگیری شود. صفحه‌نمایش گوشی هوشمند گلکسی نوت ۸ نسبت به نوت ۷ بزرگ‌تر خواهد بود، ولی باتری این محصول کوچک‌تر از نسل قبلی آن است؛ به همین دلیل می‌توان گفت عمر باتری این دستگاه به‌جای افزایش یافتن، کاهش پیدا می‌کند. در بررسی اولیه‌ی مشخصات فنی گلکسی نوت ۸ که بر پایه‌ی گزارشات و شایعات مرتبط انجام شده، وب‌سایت فون‌آرنا عمر باتری این محصول را کمتر از ۸ ساعت پیش‌بینی کرده است. البته با استفاده از قابلیت استامینا، احتمالا می‌توان با هر بار شارژ این دستگاه، انرژی لازم برای یک روز کاری را از آن داشت. درهرحال به نظر می‌رسد عمر باتری گلکسی نوت ۸ چندان خیره‌کننده نباشد.

    ۴- سامسونگ توجه ویژه‌ای به امنیت گلکسی نوت ۸ دارد

    گلکسی نوت ۸

    در ابتدای این مطلب به تست امنیتی ۸ مرحله‌ای اشاره کردیم که سامسونگ حالا آن را برای تمام گوشی‌های هوشمند خود انجام می‌دهد. علاوه بر این در مورد فضای بیشتر برای قطعات داخلی نوت ۸ صحبت کردیم و همچنین اشاراتی به طراحی امن باتری این محصول داشتیم. افزون بر این، پیش‌بینی شده که سامسونگ در طراحی و تست نسل جدید فبلت هوشمند سری نوت خود، احتیاط زیادی به خرج داده است. برنامه‌ تست امنیت باتری، مسلما یک اقدام مثبت است؛ اما این تست‌ها معمولا برای تمام گوشی‌های ساخت این غول کره‌ای از جمله گوشی‌های هوشمند سری گلکسی اس انجام می‌شود. تاکنون مشکل قابل توجهی برای باتری‌های سری گلکسی اس سامسونگ رخ نداده است، ولی همان‌طور که می‌دانیم، گلکسی نوت ۷ با مشکل انفجار باتری مواجه شد؛ بنابراین مدیران اجرایی و مهندسان کمپانی سامسونگ تمامی تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا همه‌چیز در طراحی و تولید گوشی گلکسی نوت ۸ خوب پیش رود. با توجه به وضعیت کنونی سامسونگ، به نظر می‌رسد جایی برای بروز خطا در این فبلت وجود ندارد.

    بسیاری از کاربران از عرضه‌ی گلکسی نوت FE آن‌هم درست چند هفته پیش از معرفی رسمی گلکسی نوت ۸، کمی متعجب شده‌اند. اما می‌توان از یک دید دیگر، این کار را اقدامی زیرکانه از جانب سامسونگ دانست. پیش‌بینی برخی افراد این است که شرکت نامبرده با عرضه‌ی گلکسی نوت فن‌ادیشن سعی دارد اعتماد کاربران نوت ۷ را بازگرداند و این اطمینان را در مشتریان ایجاد کند که گلکسی نوت ۷ دیگر با مشکل انفجار مواجه نخواهد شد. اکنون مدتی از عرضه‌ی گلکسی نوت FE توسط سامسونگ می‌گذرد و خوشبختانه تا‌کنون هیچ گزارشی مبنی برای انفجار یا آتش‌سوزی برای این محصول ثبت نشده است. این موضوع نشان می‌دهد که سامسونگ واقعا برای حل مشکل نوت ۷ کار کرده و با دقت بسیار بالا، یک گوشی امن روانه‌ی بازار کرده است. ظاهرا مشکلات ایجادشده برای فبلت گلکسی نوت ۷ باعث شده امنیت باتری‌های محصولات جدید این کمپانی بیشتر شود.

    نظر شما در این مورد چیست؟

    برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با گلکسی نوت ۸ به این صفحه مراجعه کنید.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات