ایسوس رسما از خانواده ذنفون 4 رونمایی کرد

جمعه ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
مطالعه 9 دقیقه
حضور واحد موبایل کمپانی ایسوس در نمایشگاه کامپیوتکس امسال، بسیار آرام و بی‌سروصدا بود. اما این کمپانی اکنون با معرفی گوشی‌های ذن‌فون ۴، به‌خوبی سکوت پیشین خود را جبران کرد.
تبلیغات

ایسوس امروز از خانواده‌ی گوشی‌های هوشمند ذن‌فون ۴، نه با یک محصول، بلکه با ۵ گوشی مختلف رونمایی کرد: ذن‌فون ۴ پرو، ذن‌فون ۴، ذن‌فون ۴ سلفی پرو، ذن‌فون ۴ سلفی و ذن‌فون مکس پرو. این گوشی‌ها در حال حاضر از اندروید نوقا بهره می‌برند؛ اما تأیید شده است که تمامی آن‌ها به اندروید O به‌روزرسانی خواهند شد. همان‌طور که از شعار این مراسم با مضمون «ما عاشق عکس هستیم» برمی‌آید، تمامی این پنج مدل، یک ویژگی مشترک دارند و آن‌هم دوربین دوگانه‌ است. با این حال، دوربین دوم در یکی از مدل‌ها برای زوم اپتیکال دو برابری به کار می‌رود و در باقی مدل‌ها برای عکس‌برداری با زاویه‌ی فوق عریض استفاده می‌شود.

مشخصات/ گوشی

Zenfone 4 Pro

Zenfone 4

Zenfone 4 Selfie Pro

Zenfone 4 Selfie

Zenfone 4 Max Pro

پردازنده

Snapdragon 835

Snapdragon 630

Snapdragon 625

Snapdragon 430

Snapdragon 425

سیستم‌عامل

Android 7.1.1

Android 7.0

Android 7.0

Android 7.0

Android 7.0

نمایشگر

AMOLED 5.5i FHD

LCD 5.5i FHD

LCD 5.5i FHD

LCD 5.5 HD

LCD 5.5i HD

حافظه ذخیره‌سازی

64/128GB

64GB

64GB

64GB

32GB

حافظه رم

6GB

4GB

4GB

4GB

2/3GB

دوربین اصلی

Dual 12 MP + 16 MP

Dual 12 MP + 8 MP

16MP

16MP

Dual 16 MP + 5 MP

دوربین جلو

8MP

8MP

Dual 24 MP + 5 MP

Dual 20 MP + 8 MP

16MP

باتری

3600mAh

3300mAh

3000mAh

3000mAh

5000mAh

قیمت

599$

399$

379$

279$

-

ذن‌فون ۴ پرو و ذن‌فون ۴

ذن‌فون ۴ پرو با شماره‌ی مدل ZS551KL مستقیما جانشین ذن‌فون ۳ زوم محسوب می‌شود. این گوشی از یک دوربین دوگانه مجهز به زوم اپتیکال دو برابری، پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ و همان نمایشگر امولد Full HD با ابعاد ۵.۵ اینچ و روشنایی ۵۰۰ نیت بهره می‌برد. برخلاف بدنه‌ی تماما فلزی نسل قبلی، ایسوس این بار طراحی ساندویچی شیشه و فلز را انتخاب کرده است و دو طرف گوشی را به پنل گوریلا گلس 2.5D که با لبه‌های گرد آلومینیومی هم‌تراز شده، مجهز کرده است. سنسور اثر انگشت این بار در جلوی گوشی قرار گرفته است تا پشت آن ظاهر یکدست‌تری داشته باشد. این تغییر مکان سنسور اثر انگشت در مورد تمام خانواده‌ی ذن‌فون ۴ به‌علاوه‌ی گوشی تازه عرضه‌شده‌ی ذن‌فون AR اعمال شده است.

سنسور اصلی در دوربین دوگانه‌ی این گوشی، همان سنسور ۱۲ مگاپیکسلی IMX362 ساخت سونی است که پیش از این، آن را در ذن فون ۳ زوم مشاهده کرده بودیم. این سنسور برای حساسیت بهتر در مقابل نور با اندازه‌ی پیکسل ۱.۴ میکرون همراه شده است. همچنین گشادگی دیافراگم آن f/1.7 است و از تثبیت‌کننده‌ی تصویر ۴ محوره (تثبیت‌کننده‌ی اپتیکال برای عکس‌برداری و تثبیت‌کننده‌ی دیجیتال برای فیلم‌برداری) بهره می‌برد. مانند نمونه‌ی پیشین، سنسور اصلی دوربین برای فوکوس خودکار سریع‌ و دقیق‌تر از فناوری +TriTech ایسوس استفاده می‌کند. این سنسور از نسل دوم فوکوس لیزری برای عملکرد بهتر در نور کم، پیکسل دوگانه‌ی معمول تشخیص فازی به‌علاوه‌ی ردیابی متوالی سوژه بهره می‌برد.

به لطف این مجموعه و فناوری ایسوس سوپر پیکسل انجین، کاربران حرفه‌ای می‌توانند از تنظیمات کامل دستی این سنسور اصلی شامل فیلم‌برداری اسلوموشن تا نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه با وضوح Full HD، حالت شاتر آهسته‌ی ۳۲ ثانیه‌ای، حالت تایم‌لپس با وضوح 4K به همراه قابلیت اختصاصی ذخیره‌ی باتری و حالت وضوح فوق بالا برای خلق تصاویر ۴۸ مگاپیکسلی با ترکیب چهار تصویر ۱۲ مگاپیکسلی استفاده کنند.

سنسور دوم این گوشی، یک سنسور IMX351 ساخت سونی و همان نمونه‌ی استفاده‌شده در دوربین جلوی اچ‌تی‌سی یو ۱۱ است. این سنسور از گشادگی دیافراگم f/2.6 برای زوم اپتیکال دو برابری و خلق افکت بوکه بهره می‌برد. این سنسور با اندازه‌ی کوچک‌تر پیکسل ۱ میکرونی ساخته شده و علت استفاده از آن، بهره‌گیری از وضوح تصویر بسیار بالای آن و زوم دیجیتال (حداکثر ۱۰ برابر) در مواقع لزوم است. این سنسور به‌جای فناوری +TriTech، تنها از سیستم تشخیص لیزری استفاده می‌کند؛ در نتیجه بهترین عملکرد آن، احتمالا در محیط‌های پرنور خواهد بود.

دوربین جلوی این گوشی نیز ویژگی‌های قابل توجهی دارد. این دوربین از یک سنسور ۸ مگاپیکسلی IMX319 ساخت سونی و اندازه‌ی پیکسل ۱.۴ میکرون، گشادگی دیافراگم f/1.9، دید عریض ۸۸ درجه‌ای و فوکوس خودکار لیزری بهره می‌برد. این دوربین برای عکاسی سلفی، مجهز به حالت زیبایی و گزینه‌های مختلف دیگری برای تغییر چهره است.

دیگر مشخصات این گوشی شامل اتصال وای‌فای 802.11ad WiGig (در حالت تک سیم)، اسپیکر دوگانه، میکروفون سه‌گانه با قابلیت حذف نویز و باتری ۳۶۰۰ میلی‌آمپری است. ذن‌فون ۴ پرو در بازارهای مختلف با حداکثر حافظه‌ی رم ۶ گیگابایت و حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ گیگابایت و قابل افزایش از طریق درگاه میکرو اس‌دی با استفاده از اسلات دوم سیم‌کارت عرضه می‌شود. در نهایت، قیمت آن از ۵۹۹ دلار آغاز می‌شود.

ظاهر یکسان ذن‌فون ۴ (ZE554KL) با الگوی جذاب دایره‌های هم‌مرکز در پشت، ممکن است شما را دچار این اشتباه کند که این گوشی، یک مدل پیشرفته است؛ اما اجزای داخلی آن با برادر بالارده‌اش کاملا متفاوت هستند. ایسوس این بار نیز همانند سری ذن‌فون ۳، علاقه‌مند به استفاده از این طراحی در مدل‌های میان‌رده‌ی خود بوده است. ایسوس در این گوشی از یک نمایشگر LCD با ابعاد ۵.۵ اینچ و وضوح Full HD و روشنایی بیشتر ۶۰۰ نیت استفاده کرده است. این گوشی همچنین از پردازنده‌ی میان‌رده‌ی اسنپدراگون ۶۶۰ یا ۶۳۰ بهره می‌برد و ظرفیت باتری آن ۳۳۰۰ میلی‌آمپر است. علاوه بر این، ذن‌فون ۴ تنها از یک اسپیکر به همراه میکروفون دوگانه‌ی مجهز به قابلیت حذف نویز بهره می‌برد.

دوربین دوگانه‌ی ذن‌فون ۴، با هدف کاملا متفاوتی ساخته شده است. این گوشی برای سنسور اصلی، از همان سنسور ۱۲ مگاپیکسلی IMX362 ساخت سونی با یک تفاوت کوچک در مقدار گشادگی دیافراگم (f1/8) استفاده می‌کند. اما سنسور دوم آن به‌منظور عکس‌برداری فوق عریض ۱۲۰ درجه‌ای تعبیه شده است. این دقیقا همان قابلیتی است که ایسوس از ال‌جی الهام گرفته است. این دوربین از یک سنسور ۸ مگاپیکسلی OmniVision 8856 و اندازه‌ی پیکسل ۱.۱۲ میکرون و گشادگی دیافراگم f/2.2 ساخته شده است. با توجه به ساختار این دوربین، حالت پرتره‌ی آن برای خلق افکت بوکه به‌جای سخت‌افزار از نرم‌افزار بهره می‌گیرد. دوربین جلوی این گوشی نیز از همان سنسور OmniVision با عرض دید کمتر ۸۴ درجه و گشادگی دیافراگم f/2.0 استفاده می‌کند.

همانند مدل پرو، ذن‌فون ۴ به همراه ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم عرضه می‌شود، اما حداکثر میزان حافظه‌ی داخلی آن ۶۴ گیگابایت است؛ با این وجود قابلیت افزایش آن از طریق اسلات دوم سیم‌کارت وجود دارد. در نهایت، قیمت پایه‌ی این گوشی از ۳۹۹ دلار آغاز می‌شود.

Zenfone 4 Pro
Zenfone 4 Pro
Zenfone 4 Pro
Zenfone 4 Pro

ذن‌فون ۴ سلفی پرو و ذن‌فون ۴ سلفی

همان‌طور که از نام گوشی‌های سری ذن‌فون ۴ سلفی برمی‌آید، هر دوی این مدل‌ها برای عکس‌برداری سلفی یا به تعبیر ایسوس، welfies طراحی شده‌اند؛ به همین جهت، مجهز به دوربین دوگانه‌ی سلفی و قابلیت عکس‌برداری با زاویه‌ی فوق عریض هستند. از بین این دو مدل،  تشخیص ذن‌فون ۴ سلفی پرو (ZD552KL) با بدنه‌ی یکپارچه‌ی آلومینیومی و ضخامت ۶.۸۵ میلی‌متر، به‌راحتی امکان‌پذیر است.

سنسور اصلی دوربین دوگانه‌ی این گوشی از همان سنسور پرچم‌دار ۱۲ مگاپیکسلی IMX362 ساخت سونی و اندازه‌ی پیکسل ۱.۴ میکرون استفاده می‌کند؛ با این وجود فناوری فوکوس لیزری پیکسل دوگانه‌ی آن به‌گونه‌ای طراحی شده است تا خروجی دوربین، تصاویر سلفی ۲۴ مگاپیکسلی باشد؛ زیرا به نظر می‌رسد برخی از کاربران تمایل به چاپ کردن عکس‌های سلفی خود دارند. علاوه بر این، با دوربین جلوی این گوشی می‌توانید ویدئوهای 4K ضبط کنید. تصاویر فوق عریض ۱۲۰ درجه‌ای در این گوشی، با استفاده از سنسور دوم ثبت می‌شود که بنا به دلایلی، با وضوح تصویر پایین ۵ مگاپیکسلی ساخته شده است. این سنسور، OmniVision 5670 با اندازه‌ی پیکسل ۱.۱۲ میکرون و گشادگی دیافراگم f/2.2 است. دوربین اصلی ذن‌فون ۴ سلفی پرو  از یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی IMX351 ساخت سونی و همان نمونه‌ی مشابه استفاده‌شده در دوربین دوگانه‌ی ذن‌فون ۴ پرو ساخته شده است.

ذن‌فون ۴ سلفی پرو، از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۲۵ به همراه ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و قابل افزایش از طریق اسلات دوم سیم‌کارت بهره می‌برد. ظرفیت باتری این گوشی ۳۰۰۰ میلی‌آمپر است که با توجه به ضخامت آن، بسیار خوب محسوب می‌شود. تنها نکته‌ی عجیب در رابطه با این گوشی جدید، پورت میکرو یواس‌بی است. اما نمایندگان ایسوس در توجیه استفاده از این پورت، اعلام کردند که این گوشی بازارهایی را هدف قرار داده است که هنوز عمدتا از پورت میکرو یواس‌بی استفاده می‌کنند. در نهایت این گوشی در رنگ‌های قرمز، طلایی و مشکی قابل سفارش خواهد بود و قیمت پایه‌ی آن از ۳۷۹ دلار آغاز می‌شود.

مدل پایین‌رده‌ی ذن‌فون ۴ سلفی (ZD553KL) از یک طراحی متالیک مشابه ذن‌فون ۳ زوم برخوردار است؛ در نتیجه تشخیص آن از مدل پرو به‌راحتی امکان‌پذیر است. این مدل از پردازنده‌ی پایین‌رده‌ی اسنپدراگون ۴۳۰، نمایشگر LCD با ابعاد ۵.۵ اینچ با وضوح HD و حداکثر روشنایی ۴۰۰ نیت، ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی بهره می‌برد. نکته‌ی قابل توجه در مورد این گوشی این است که با وجود قیمت ارزان‌ترش، از درگاه اختصاصی میکرو اس‌دی برخوردار است؛ در نتیجه برای استفاده از حافظه‌ی بیشتر، نیازی به قربانی کردن سیم‌کارت دوم نخواهد بود.

دوربین دوگانه‌ی جلوی این گوشی از ترکیب یک دوربین ۶۹ درجه‌ای و یک دوربین فوق عریض ۱۲۰ درجه‌ای تشکیل شده است. دوربین اخیر از یک سنسور ۲۰ مگاپیکسلی OmniVision 20880 با گشادگی دیافراگم f/2.0 و اندازه‌ی پیکسل ۱ میکرون استفاده می‌کند و دوربین دوم از یک سنسور ۸ مگاپیکسلی OmniVision 8856 و گشادگی دیافراگم f/2.4 و اندازه‌ی پیکسل ۱.۱۲ میکرون بهره می‌برد. دوربین اصلی مجهز به یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی OmniVision 16880 با گشادگی دیافراگم f/2.0 و اندازه‌ی پیکسل ۱ میکرون است. هیچ ویژگی قابل توجه دیگری در مقایسه با مدل‌های دیگر در ذن‌فون ۴ سلفی وجود ندارد. قیمت این گوشی ۲۷۹ دلار است و در رنگ‌های صورتی، سبز، طلایی و مشکی قابل سفارش خواهد بود.

Zenfone 4 Selfie
Zenfone 4 Selfie
Zenfone 4 Selfie
Zenfone 4 Selfie

ذن‌فون ۴ مکس پرو

آخرین عضو این خانواده، ذن‌فون ۴ مکس پرو است که اصلی‌ترین ویژگی آن، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری به همراه دوربین دوگانه‌ی پشتی برای عکس‌برداری با زاویه‌ی فوق عریض محسوب می‌شود. پشت این مدل از فاصله‌ی دور، شباهت بسیار زیادی به ذن‌فون ۳ زوم دارد و ضخامت ۸.۹ میلی‌متری آن با توجه به ظرفیت باتری قابل توجه است.

مشخصات اصلی این گوشی پایین‌رده شامل یک پردازنده‌ی اسنپدراگون ۴۲۵ (اسنپدراگون ۴۳۰ برای هند) و نمایشگر ۵.۵ اینچی با وضوح HD است. با این حال، مکس پرو برای دوربین دوگانه‌ی اصلی و سلفی خود از یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی OmniVision 16880 با گشادگی دیافراگم f/2.0 و اندازه‌ی پیکسل ۱.۱۲ میکرون استفاده می‌کند. عکس‌برداری با زاویه‌ی فوق عریض در دوربین دوگانه‌ی این گوشی توسط یک سنسور ۵ مگاپیکسلی OmniVision 5675 و اندازه‌ی پیکسل ۱.۱۲ میکرون و گشادگی دیافراگم f/2.2 انجام می‌گیرد. برخلاف مدل‌های قبلی، قیمت ذن‌فون ۴ مکس پرو هنوز نامشخص است.

Zenfone 4 Max
Zenfone 4 Max
Zenfone 4 Max

با توجه به عرضه‌ی اخیر مدل ذن‌فون AR به‌عنوان مثالی خوب برای یک گوشی All-in-one، تا حدودی عجیب است که ایسوس مسیر متفاوتی برای دستگاه‌های اصلی خود در پیش گرفته است. اما از آنجایی که فناوری‌های واقعیت افزوده هنوز در همه‌ی بازارها فراگیر نشده است، این تصمیم راهبرد قابل توجیهی به‌حساب می‌آید و مهم‌تر از همه، ایسوس ناگزیر به افزایش فروشی گوشی‌های خود است تا قادر به جبران هزینه‌های هنگفت از جمله دستمزد گونگ یو (هنرپیشه‌ی مشهور کره‌ای) برای استفاده از تصاویر وی در تبلیغات ذن‌فون ۴ باشد.

نظر شما در مورد گوشی‌های ذن‌فون ۴ چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات