ثبت رکورد ۴.۹ ثانیه در مسافت ۲۰۰ متر

جمعه ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
خودروی الکتریکی TC-X از تیم ترو کازینس، توانست رکورد جهانی ۱/۸ مایل را به نام خود ثبت کند.
تبلیغات

تیم دانمارکی ترو کازینس در مسابقات درگ خودروهای تمام الکتریکی، توانست رکورد جهانی انجمن ملی مسابقات درگ خودروهای الکتریکی NEDRA را برای مسیر ۱/۸ مایل (۲۰۰ متر) به نام خود ثبت کند. خودروی TC-X این رکورد را در زمان ۴.۸۹۶۸ ثانیه و با سرعت ۲۳۳ کیلومتر بر ساعت (۱۴۴.۸ مایل بر ساعت) در پیست تست سرعت مالمو در کشور سوئد به ثبت رسانده است.

درست یک سال پیش در ماه اوت، TC-X در رده خودروهای XS / A3 (رده‌ی خودروهای کاملا جاده‌ای و ولتاژ اسمی ۴۰۸ ولت) در ۵.۱۲۹ ثانیه و با سرعت ۲۲۲ کیلومتر در ساعت، بالاترین رکورد را ثبت کرد. ثبت این رکورد بدین معنی است که TC-X یکی از سریع‌ترین خودروهای تمام الکتریکی کاملا جاده‌ای و فوق مدرن در جهان است.

این خودروی تمام الکتریکی دارای شاسی کروم مولی، بدنه Eagle SS (مخصوص خودروهای مسابقه‌ای)، تایرهای Hoosier، دو موتور الکتریکی میتسوبیشی ۷۲ ولتی و ولتاژ اسمی ۴۰۸ ولت به همراه پکیج باتری ساخت ترو کازینس است. وزن این خودرو فقط ۸۵۰ کیلوگرم برآورد می‌شود. سرعت TC-X در زمان ۱.۵ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که در دنیای ابرخودروها، کم‌نظیر است.

لیست کامل رکوردهای ثبت‌شده‌ی انجمن ملی مسابقات درگ خودروهای الکتریکی در اینجا موجود است. در پایان این مطلب، می‌توانید بیننده‌ی فیلم کوتاه رکوردشکنی TC-X در مسیر  ۱/۸ مایل باشید.

لینک دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات