فیات‌ کرایسلر برای ساخت خودروی خودران، با اینتل و بی‌ ام‌ و همکاری می‌کند

جمعه ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
پس از پیوستن بی‌ام‌و به اینتل، حالا فیات کرایسلر نیز از همکاری خود برای توسعه پلتفرم خودروی خودران با این تیم، خبر می‌دهد.
تبلیغات

فیات کرایسلر به پروژه‌ی ساخت پلتفرم خودروی خودران پیوست. این پلتفرم در اختیار شرکت‌های خودروسازی قرار خواهد گرفت تا محصولات خود را بر پایه آن بسازند و بی‌ام‌و، اینتل و موبایل‌آی (MobileEye) نیز در پروژه حضور دارند.

بی ام و

سال گذشته بود که بی‌ام‌و همکاری خود را با اینتل و موبایل‌آی آغاز کرد تا فناوری خودروی خودران را تا سال ۲۰۲۱ به چرخه تولید برسانند. هدف این پروژه‌ی مشترک، ایجاد سطح‌های مختلف خودروی خودران، از پایین‌ترین تا بالاترین سطح است. حالا فیات کرایسلر نیز زیرساخت‌های مهندسی و فناوری خود، به‌علاوه تجربه‌ی کسب‌شده‌ در آمریکای شمالی را با پیوستن به این پروژه در اختیار قرار می‌دهد.

همیشه برای گردآوری شرکت‌های خودروسازی برای یک پروژه مشترک، اشخاص مهمی پیش‌قدم می‌شوند. مدیرعامل فیات کرایسلر، سرجیو مارکیونه، می‌گوید:

برای پیشرفت در فناوری خودروهای خودران، همکاری شرکت‌های خودروسازی، شرکت‌های پیشرو در فناوری و شرکت‌های حامی ضروری است. پیوستن فیات کرایسلر به این پروژه، سود مستقیمی را از این همکاری و فروش احتمالی، در کنار شرکت‌های دیگر که دید و هدف مشابهی دارند، نصیب ما خواهد کرد.

این گروه تا پایان سال جاری، ۴۰ خودروی خودرانِ آزمایشی عرضه خواهند کرد. اخیراً اینتل و موبایل‌آی نیز اعلام کردند که در نقاط مختلف جهان، ۱۰۰ خودروی خودران عرضه خواهند کرد و شرکت‌های دیگر می‌توانند از داده‌های کسب‌شده توسط این خودروهای آزمایشی استفاده کنند.

خودرو پرتال کرایسلر

چند ماه پیش، دلفی به پروژه اضافه شد تا ساخت پلتفرمی که شرکت‌های خودروسازی بتوانند بر اساس نیاز خود آن را شخصی‌سازی کنند، تضمین کند. دلفی تخصص خود را در زمینه حسگرها، ساختارهای الکتریکی، نرم‌افزار و یکپارچگی این موارد، به‌علاوه ترکیب داده که خودرو برای بررسی محیط از آن استفاده و تصمیم‌گیری می‌کند، در اختیار گروه قرار داد. خریدن موبایل‌آی توسط اینتل، اولین پیشرفت این گروه محسوب می‌شود.

امنان جاشوا، مدیرعامل موبایل‌آی، می‌گوید:

از همکاری‌ها و تلاش‌های فیات کرایسلر که سال گذشته منجر به پیشرفت مهمی در ساخت پلتفرم شد، تشکر می‌کنیم؛ این پلتفرم به‌سرعت در حال طی کردن مراحل تست و اجرا است.
Chrysler  Portal EV/ کرایسلر پورتال ای وی

فیات کرایسلر پیش از این نیز علاقه‌مندی خود به خودروهای خودران را نشان داده بود. این شرکت مینی‌ون هیبرید کرایسلر پسیفیکا را در اختیار پروژه خودروی خودران گوگل قرار داده بود که سرانجام این مینی‌ون به وِیمو رسید. گروه FCA، اخیراً نیز مدل مفهومی و نیمه خودران کرایسلر پورتال را رونمایی کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات