KGI: اپل واچ 3 ال‌تی‌ای از تماس صوتی پشتیبانی نخواهد کرد

جمعه ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
بر اساس گزارش جدید KGI، مدل ال‌تی‌ای اپل واچ ۳ احتمالا از سیم‌کارت الکترونیکی استفاده خواهد کرد.
تبلیغات

تحلیل‌گر نام‌آشنای KGI Securities، مینگچی کو، به‌روزرسانی جدیدی در گزارش مربوط به مدل ال‌تی‌ای نسل بعدی ساعت هوشمند اپل منتشر کرده است. در گزارش جدید کو به این مورد اشاره شده که چه انتظاراتی باید از اپل واچ ۳ داشته باشیم. کو اعلام کرده است که مدل ال‌تی‌ای اپل واچ جدید از یک سیم‌کارت الکترونیکی بهره خواهد برد و نه یک سیم‌کارت فیزیکی؛ زیرا مسلما در محصولی مثل یک ساعت هوشمند، فضای کافی برای قرار دادن قطعات مختلف وجود ندارد و این دستگاه‌ها از نظر فضای در دسترس، محدودیت‌های زیادی دارند. علاوه بر این، کو اشاره کرده است که مدل ال‌تی‌ای اپل واچ بعدی شاید از قابلیت برقراری تماس‌های صوتی پشتیبانی نکند و فقط از آن برای انتقال داده استفاده خواهد شد.

اپل سال گذشته با معرفی آیپد پرو ۹.۷ اینچی، در اقدامی جدید از اپل‌ سیم در این محصولات استفاده کرد. البته مدل ال‌تی‌ای این محصول همچنان شیار سیم‌کارت فیزیکی را در اختیار کاربران قرار می‌داد؛ چراکه برخی از اپراتورهای موبایلی از سیم‌کارت اپل پشتیبانی نمی‌کنند. 

بر طبق گزارش اولیه‌ای که توسط بلومبرگ منتشر شد، مدل ال‌تی‌ای اپل واچ جدید امکان اتصال به شبکه‌های 4G LTE را ارائه می‌دهد؛ اما این مدل از شبکه‌های 3G پشتیبانی نخواهد کرد و به همین دلیل بازار هدف این محصول محدود خواهد بود. KGI در گزارش امروز خود اعلام کرد که اپل احتمالا برای تأمین چیپ‌های ارتباطی مورد نیاز خود از خدمات کمپانی کوالکام به‌جای خدمات اینتل بهره خواهد کرد؛ زیرا چیپ‌های کوالکام نسبت به اینتل کوچک‌تر هستند و مصرف انرژی آن‌ها کمتر است. کو همچنین انتظار دارد که اپل قابلیت برقراری تماس صوتی را از مدل ال‌تی‌ای اپل واچ بعدی حذف کند. شما می‌توانید با اتصال ساعت هوشمند مورد بحث به یک آیفون که در نزدیکی آن قرار دارد، تماس‌ صوتی برقرار کنید و در این زمینه هیچ محدودیتی از نظر فنی وجود ندارد؛ اما بر اساس گمانه‌زنی‌های KGI، شاید هدف اپل از عرضه‌ی مدل ال‌تی‌ای اپل واچ جدید، ارائه‌ی تجربه‌ی کاربری بهتر در انتقال داده‌ها باشد و نه ارائه‌ی خدمات تماس‌های صوتی.

البته در گزارش مورد بحث اشاره‌ای به سرویس‌های VoIP مثل اسکایپ یا فیس‌تایم نشده است. درهرحال اگر مدل ال‌تی‌ای اپل واچ ۳ از امکان دریافت یا برقراری تماس‌های صوتی پشتیبانی نکند، مسلما این اقدام یک عقب‌گرد جدی برای این کمپانی محسوب می‌شود.

گزارش KGI در نهایت به این مورد اشاره دارد که اپل واچ بعدی از امکان اتصال به دستگاه‌های اندرویدی بی‌بهره خواهد بود. البته عدم امکان اتصال به اندروید می‌تواند در کاهش فروش این محصول تأثیر مهمی داشته باشد؛ زیرا مسلما کاربران زیادی از سیستم‌عامل اندروید استفاده می‌کنند و اگر اپل واچ بعدی از قابلیت اتصال به این سیستم‌عامل بی‌بهره باشد، طبیعتا کوپرتینویی‌ها بخش قابل توجهی از مشتریان خود را از دست خواهند داد.

کو دلیل این تصمیم را سختی ایجاد یک اپلیکیشن برای ارائه‌ی تجربه‌ی کاربری مناسب بین اندروید و واچ اواس می‌داند که باعث شده است تا این لحظه، چنین اپلیکیشنی منتشر نشود. 

برخی منابع اعلام کرده‌اند که اضافه شدن ال‌‌تی‌ای باعث خواهد شد ساعت هوشمند اپل واچ ۳ وابستگی کمتری به گوشی آیفون داشته باشد. اضافه شدن این ویژگی همچنین می‌تواند یک گام روبه‌جلو برای سازگاری اپل واچ با دستگاه‌های اندرویدی باشد.

KGI پیش از این گزارش داده است که اپل نسل بعدی ساعت هوشمند خود را در دو نسخه‌ی ال‌تی‌ای و بدون ال‌تی‌ای به بازار عرضه خواهد کرد. هر دو نسخه‌ی مورد بحث از طراحی مشابه نسل کنونی اپل واچ بهره خواهند برد و در دو سایز ۳۸ و ۴۲ میلی‌متری در دسترس مشتریان قرار خواهند گرفت. 

اگر اپل بخواهد بر اساس سنت همیشگی خود عمل کند، شاید امسال در کنار آیفون‌های جدید این کمپانی، شاهد معرفی مدل ال‌تی‌ای ساعت هوشمند اپل واچ ۳ نیز باشیم. بر اساس شایعات و گزارش‌های مختلف، انتظار داریم مراسم معرفی آیفون‌های جدید اپل حدودا یک ماه دیگر برگزار شود.

نظر شما در این مورد چیست؟ 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات