حفظ جایگاه گوگل در گوشی‌ های سامسونگ، احتمالا ۳.۵ میلیارد دلار هزینه خواهد داشت

جمعه ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل برای باقی ماندن به‌عنوان موتور جستجوی پیش‌فرض در گوشی‌های سامسونگ، احتمالا مبلغ ۳.۵ میلیارد دلار طی قرار جدید خود با طرف کره‌ای به این شرکت پرداخت خواهد کرد.
تبلیغات

گوگل باید قرارداد خود را با سامسونگ به‌روز کند. امروز تحلیل‌گران کره‌ای اعلام کرده‌اند که شاید این بار گوگل برای باقی ماندن به‌عنوان موتور جستجوی پیش‌فرض گوشی‌های هوشمند ساخت سامسونگ، مجبور شود هزینه‌ی پرداختی به غول کره‌ای را تا ۳.۵ میلیارد دلار افزایش دهد. با نگاهی به صفحه‌ی اصلی گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار سامسونگ از جمله گلکسی اس ۸، همچنان می‌توان ویجت نوار جستجوی گوگل را مشاهده کرد که به‌صورت پیش‌فرض روی این گوشی‌ها نصب شده است؛ همین شرایط در مورد میلیون‌ها گوشی دیگری که توسط این کمپانی ساخته شده‌اند نیز صدق می‌کند و گوگل به‌عنوان موتور جستجوی پیش‌فرض روی این محصولات وجود دارد.

مقاله‌های مرتبط:

    مسلما گوگل هزینه‌های پرداختی در این زمینه را از طریق تبلیغات در بخش جستجو و نیز از طریق اپلیکیشن‌ها به دست خواهد آورد؛ زیرا بسیاری از اپلیکیشن‌های اصلی این کمپانی به‌صورت از پیش نصب‌شده روی گوشی‌های سامسونگ در اختیار کاربران قرار می‌گیرند و به همین جهت می‌توان گفت توافق بین دو کمپانی مورد بحث، یک سناریوی برد-برد محسوب می‌شود که در آن هر دو طرف سود خواهند برد. درهرحال صرف هزینه‌های بسیار سنگین برای باقی ماندن به‌عنوان موتور جستجوی پیش‌فرض گوشی‌های هوشمند، نشان‌دهنده‌ی اهمیت بالای جستجوهای موبایل در چند سال اخیر است. با توجه به این موضوع می‌توان گفت که در چند سال گذشته جستجو‌ی موبایلی به میزان قابل توجهی در بین کاربران گسترش یافته است.

    چند روز قبل خبری در زومیت منتشر کردیم که در آن اعلام شده بود گوگل احتمالا باید مبلغی در حدود ۳ میلیارد دلار به کمپانی اپل پرداخت کند تا همچنان بتواند به‌عنوان موتور جستجوی پیش‌فرض در آیفون‌ها و آیپد‌های این شرکت مورد استفاده قرار گیرد. بنا به گزارش‌ها، این مبلغ تقریبا ۳ برابر هزینه‌ای است که گوگل در سال ۲۰۱۴ به اپل پرداخت کرده است. با توجه به این موضوع به نظر می‌رسد که سامسونگ به مذاکرات بین اپل و گوگل در این زمینه توجه دارد و در نتیجه تصمیم گرفته است با به‌روز کردن توافق خود با گوگل، هزینه‌ی بیشتری از غول دنیای جستجوگرها دریافت کند. کمپانی سامسونگ هرروز تعداد بیشتری از محصولات خود را به فروش می‌رساند و بنابراین پیش‌فرض بودن گوگل به‌عنوان موتور جستجوی این گوشی‌ها احتمالا می‌تواند همچنان برای درآمدزایی گوگل از تبلیغات بسیار مؤثر واقع شود.

    نظر شما در این مورد چیست؟

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات