بیل گیتس با اهدای ۴.۶ میلیارد دلار، بزرگ‌ترین خیریه قرن را انجام داد

جمعه ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بیل گیتس، بنیان‌گذار مایکروسافت، با اهدای ۵ درصد از ثروت شخصی خود، بزرگ‌ترین خیریه‌ی قرن حاضر را به ثبت رساند.
تبلیغات

بر اساس گزارش بلومبرگ، این میلیاردر آمریکایی در ششم ژوئن، ۶۴ میلیون از سهام کمپانی مایکروسافت به ارزش ۴.۶ میلیارد دلار را به خیریه اهدا کرده است. با اینکه گیرنده‌ی این مبلغ کلان مشخص نشده است؛ اما گیتس تاکنون بخش اعظم کمک‌های خیریه‌ی خود را به بنیاد بیل و ملیندا گیتس اهدا کرده است؛ بنیاد خیریه‌ای که او و همسرش برای اداره‌ی اقدامات بشردوستانه‌ی خود از آن استفاده می‌کنند.

این بزرگ‌ترین بخشش سهام مایکروسافت توسط گیتس از سال ۲۰۰۰ به بعد محسوب می‌شود. بر اساس تخمین‌های بلومبرگ، این میلیاردر ۶۱ ساله‌ی آمریکایی در سال ۱۹۹۹، ۱۶ میلیارد دلار از سهام مایکروسافت را به خیریه واگذار کرده بود و یک سال پس از آن نیز مبلغ ۵.۱ میلیارد دلار دیگر را صرف امور خیریه کرد.

تا این لحظه، سخنگوی این بنیاد خیریه در واکنش به این خبر، اظهار نظری نکرده است.

Giant Gifts Chart

بر طبق  یک بررسی از دو دهه از اظهارنامه‌های مالیاتی، گزارش‌های سالیانه و مدارک بایگانی بنیاد گیتس و بر اساس ارزش سهام در زمان بخشش، بیل و ملیندا گیتس از سال ۱۹۹۴، مبلغ ۳۵ میلیارد دلار صرف امور خیریه کرده‌اند. گیتس در سال ۲۰۱۰، با همراهی وارن بافت، میلیاردر معروف آمریکایی و پیوستن ۱۶۸ نفر دیگر، تعهد دادند تا بخش اعظم ثروت خود را  در زمان حیات صرف امور خیریه کنند.

گیتس احتمالا بیش از ۷۰۰ میلیون از سهام مایکروسافت را به امور خیریه اهدا کرده است. ارزش این سهام امروزه مبلغی در حدود ۵۰ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. این بخشش اخیر، شامل ۳۸ درصد از سهام وی در این شرکت و آخرین واگذاری سهام مایکروسافت به امور خیریه است که سهم گیتس را از ۲۴ درصد در سال ۱۹۹۶ به ۱.۳ درصد در حال حاضر کاهش می‌دهد.

گیتس با وجود این حجم عظیم از اقدامات خیریه، همچنان با ۸۶.۱ میلیارد دلار ثروت شخصی، عنوان ثروتمندترین شخص دنیا را در اختیار دارد. این کاهش اندک، بار دیگر جف بزوس، مدیرعامل آمازون را به صدر فهرست میلیاردهای بلومبرگ نزدیک کرده است. بزوس ماه گذشته برای مدت تنها چند ساعت موفق شد عنوان ثروتمندترین شخص دنیا را تصاحب کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات