ویدئویی دیدنی از رقابت نفس‌گیر سدان‌های اسپرت

جمعه ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اگر به خودروهای سدان لوکس در بازار جهانی علاقه‌مند هستید، گروه موتورویک با انجام تست‌هایی، مرسدس کلاس C، بی‌ام‌و سری 3، آئودی A4، جگوار XE، آلفارومئو جولیا، لکسوس IS و کادیلاک ATS را مقایسه کرده است.
تبلیغات

پیدا کردن بهترین خودرو در بین هفت محصول مشهور کلاس سدان اسپرت آن‌طور که به نظر می‌رسد، آسان نیست؛ ولی با این وجود، یک خودروی آلمانی موفق به کنار گذاشتن تمام رقبای خود در تست‌های موتورویک شد. شاید حدس بزنید که این خودروی لوکس مرسدس بنز C-Class بوده است یا بی‌ام‌و اسپرت سری 3 یا حتی آئودی A4 با تکنولوژی هوشمند. قبل از تماشای ویدئو سعی کنید خودتان برنده‌ی این مقایسه را حدس بزنید. با این حال مطمئن باشید که جگوار XE، آلفارومئو جولیا، لکسوس IS و کادیلاک ATS، همه رقبای خوبی برای محصولات آلمانی هستند.

تیم موتورویک تمامی خودروها را از طریق یک سری تست‌های جالب، مانند شتاب‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت، زمان‌گیری رانندگی یک‌چهارم مایل، آزمایش‌های چابکی و کیفیت و ... مورد بررسی قرار داده است. مطمئنا بعضی از افراد با دیدن ویدئوی تست نسبت به دیگران بیشتر هیجان‌زده می‌شوند.

خودروی هوشمند آئودی کواترو A4 با وجود رقبای صاحب‌نام، توانست در تست‌های تیم موتورویک رتبه اول را کسب کند. این خودرو که مجهز به فناوری‌های مدرن ایمنی، آیرودینامیک و پیشرانه‌ی ۲ لیتری چهار سیلندر است، از نسل دوم پلتفرم MLB فولکس واگن بهره می‌برد. 

تقریبا در تمام آزمون‌های مقایسه‌ای از زمان شروع، آلفارومئو جولیا در میان بهترین خودروهای این تست‌ها بود و توانست مقام دوم را کسب کند. این خودرو با اصالت و تجربه‌ای که در خودروهای اسپرت ایتالیایی داشت، حتی موفق به ایجاد فاصله زیادی با رقبای پس از خود شد. 

مرسدس بنز C-Class هم در این رقابت نفس‌گیر توانست رتبه سوم را کسب کند. هر چند انتظار بیشتری از این خودروی لوکس می‌رفت، ولی رقابت با آئودی و آلفا رومئو واقعا کار سختی است.

تنها شگفتی بزرگ این آزمایش‌ها رتبه جگوار XE بود. از سویی دیگر، در آخرین مرحله انتظار بیشتری از لکسوس IS می‌رفت. درحالی‌که انتظار داشتیم بی‌ام‌و سری 3 عملکرد خوبی به نمایش بگذارد؛ ولی چنین اتفاقی نیفتاد و این خودرو عملکرد چشمگیری از خود نشان نداد.

لینک دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات