پرطرفدارترین خودرو های مفهومی طراحی‌شده در سال ۲۰۱۷

جمعه ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
مدل‌های مفهومی نقش مهمی در شکل گرفتن خودروهای آینده دارند. در این فهرست، محبوب‌ترین مدل‌های مفهومی ارائه‌شده در سال ۲۰۱۷ را معرفی می‌کنیم.
تبلیغات

در سال ۲۰۱۷ شاهد طرح‌های مفهومی زیبایی بودیم که ما را به‌ظاهر خودروهای آینده امیدوار می‌کند. از رودستر برقی گرفته تا ابرخودروهای بریتانیایی و حتی جگوار مسابقه‌ای در این فهرست وجود دارد.

از بین تمام مدل‌های مفهومی معرفی‌شده، مواردی را که در شبکه‌های اجتماعی بیشتر از همه محبوب بوده‌اند با هم مرور می‌کنیم.

بی‌ام‌و M کوپه

2017 Concept

محبوب‌ترین کانسپت طراحی‌شده‌ی ۲۰۱۷ که ۲۳۰۰ بار در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده، مدل مفهومی زیبا و نوستالژیک Z3 M کوپه است. این مدل که در واقع از شکل کفش دلقک الهام گرفته شده، بی‌ام‌و مدرن را با اشکال کلاسیک قدیمی ترکیب می‌کند و توسط ایزا ماستونن (طراح فنلاندی) طراحی شده است.

 فراری 612 GTO III

2017 Concept

فراری از سال ۲۰۱۰ نامی از ۶۱۲ نبرده است. ساشا سلیپانوف با کمک سرجی دورنیتسکی و الهام گرفتن از 250 GTO و کمی ترکیب با مدل‌های مدرن فراری، زنده کردن ۶۱۲ را به فراری یادآوری کرد. با دیدن این مدل مفهومی، می‌توانیم یک فراری مسابقه‌ای تورینگ را تصور کنیم.

تورینو 380

2017 Concept

فقط یک‌چیز می‌توان در مورد مدل مفهومی تورینو ۳۸۰ گفت: منحصر‌به‌فرد.

تیم آرژانتینی شامل فیکاند داویلا، مارسلو رومرو و لوکاس بزیل با این کانسپت ما را یاد کوپه فراموش‌شده‌ انداختند و به‌جرئت می‌توان گفت که ترکیب حس قدیمی و حس آینده در این کانسپت، با دیگر مدل‌های مفهومیِ موجود در این فهرست متفاوت است. 

پورشه 911

2017 Concept

این مدل مفهومی توسط ساشا سلیپانوف طراحی شده است. ساشا علاوه بر کانسپت‌های 911 و فراری 612، در طراحی بوگاتی چیرون نیز نقش داشته داشت. ساشا در این کانسپت، ۹۱۱ را با نشانه‌هایی از پروژه مدل مفهومی E پورشه ترکیب کرده است.

تسلا رودستر 2019

2017 Concept

به‌زودی تسلا رودستر جدید را در بازار خواهیم دید. اما قبل از عرضه رودستر تسلا، یان پیسرت، رودستر الهام گرفته‌شده از تویوتا اف تی 1 را با چاشنی آینده‌نگرانه ترکیب کرده است. اگر چه نشانه‌هایی از خودروی اسپرت در آن دیده می‌شود؛ اما خط‌های زیبای بدنه و جلوپنجره منحصر‌به‌فرد، کاملاً ما را یاد تسلا می‌اندازد.

بوگاتی Type 57 T

2017 Concept

بوگاتی شیرون مانند برادر بزرگ‌تر خود ویرون، ابرخودروی بی‌نظیری است. ولی اگر جزء افرادی هستید که از بوگاتی یک‌ خودروی لوکس‌تر می‌خواهید، باید سراغ آرتور بی.نوستاس بروید.

مدل مفهومی تایپ 57 تی، نشانه‌هایی از شیرون مدرن را با عناصری از Type 57SC Atlantic ترکیب کرده است تا ظاهر یک خودرو تورینگ کامل را به ما بدهد.

مک‌لارن Hypercar

2017 Concept

ممکن است که دوران پی 1 تمام شده باشد؛ اما حتی مک‌لارن هم اقرار کرده است که ابرخودرو جدیدتر و بهتر آن‌ها در قالب بخشی از برنامه Track22 در راه است. ریلی هیر، به امید اینکه برای سرعت بخشیدن به طراحی ابرخودرو جدید مک‌لارن کمکی کرده باشد، مدل مفهومی بدون نامی طراحی کرده است. همانند پی 1، طراحی بدنه هیجان‌انگیز و احتمالا سیستم هیبرید را در این مدل مفهومی می‌بینیم. 

جگوار SS-107 Le Mans

2017 Concept

تاریخ جگوار در مسابقات اتومبیلرانی سراسر موفقیت و پیروزی بوده است؛ اما اخیراً به غیر از فرمول E چیز زیادی از جگوار ندیده‌ایم.

سردار رویال، مدلی مفهومی طراحی کرده است که می‌تواند بلیت ورود بریتانیا برای برگشت به دوران باشکوه مسابقات اتومبیلرانی باشد. در این کانسپت نشانه‌هایی از ابرخودروهای کلاسیک مانند XJ220 را در ترکیب با فناوری مسابقه‌ای مدرن می‌بینیم. 

مازراتی Genesi

2017 Concept

فهرست خودروهای خسته‌کننده مازراتی می‌تواند با مدل مفهومی زیبای جِنِسی، طراحی‌شده توسط سرجی دورنیتسکی، تکانی بخورد. جِنِسی با الهام گرفتن از گرن توریسمو و مدل مفهومی آلفیری (Alfieri)، می‌تواند برازنده شرکت ایتالیایی باشد.

به نظر شما، کدام مدل مفهومی از همه جالب‌تر است؟

2017 Concept
2017 Concept
2017 Concept
2017 Concept
2017 Concept
2017 Concept
2017 Concept
2017 Concept
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات