رابط کاربری تب دار گوگل اپ برای کاربران بیشتری در دسترس قرار می‌گیرد

پنج‌شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
غول دنیای جستجوگرها در حال انتشار رابط کاربری تب‌دار اپ گوگل برای تعداد بیشتری از کاربران است.
تبلیغات

گوگل در پایان سال ۲۰۱۶ برای اولین‌بار نسخه‌ی تب‌دار رابط کاربری گوگل اپ را معرفی کرد. در این رابط کاربری جدید، یک تب برای خوراک خبری کاربر در نظر گرفته شده که قبلا آن را با نام گوگل ناو می‌شناختیم و یک تب شامل یادآورها/ ایمیل‌ها و غیره می‌شود. البته پس از معرفی این نسخه، گوگل ترجیح داد تا آن را ابتدا فقط برای تعداد محدودی از کاربران منتشر کند و پس از آن کار روی رابط کاربری نامبرده برای چند ماه متوقف شد. در نهایت مدتی قبل شاهد اضافه شدن تب سوم به این نسخه گوگل اپ بودیم و حتی کاربران بیشتری موفق شدند این تغییرات را تجربه کنند.

ظاهرا گوگل حالا تصمیم گرفته که رابط کاربری جدید گوگل اپ را در اختیار تعداد بیشتری از کاربران از جمله افرادی که پیکسل لانچر و گوگل‌ناو لانچر را روی دستگاه اندرویدی خود نصب کرده‌اند قرار دهد. این احتمال هم وجود دارد که تغییرات یاد شده برای همه‌ی کاربران در دسترس قرار گیرد؛ اما فعلا زود است که بخواهیم این مورد را با اطمینان تایید کنیم. پس از باز کردن اپ گوگل، سه تب پیش روی خود خواهید داشت. این تب‌ها با عنوان Home، Upcoming و Recent نام‌گذاری شده‌اند‌. تب هوم محتوای پیشنهادی برای کاربررا نمایش خواهد داد، تب آپ‌کامینگ نیز برای نمایش یادآورها، ردیابی مرسوله‌های پستی، اطلاعات پرواز و... در نظر گرفته شده و نهایتا در تب ریزنت تاریخچه‌ای از جستجوهای شما دز گوگل نمایش می‌یابد.

Google app

اگر از پیکسل لانچر یا گوگل‌ناو لانچر استفاده می‌کنید، با نصب این به‌روزرسانی جدید ظاهر پنل خوراک خبری لانچر شما تغییر خواهد کرد اما طراحی جدید این قسمت دقیقا شبیه گوگل اپ نیست.

پس‌‌زمینه‌ی کیت‌کت‌ وار و شفاف نوار ناوبری در این اپلیکیشن حالا با یک پس‌زمینه‌ی نیمه شفاف جایگزین شده است. در این نسخه لوگوی گوگل و نوار جستجو فضای کم‌تری را در نوار کوچک بالای اپ، اشغال می‌کنند و بدین ترتیب فضای بیشتری برای نمایش محتوای پیشنهادی ایجاد شده است. بزای دسترسی به تب‌های دیگر، یک دکمه‌ی جدید در سمت راست بالای گوگل اپ اضافه شده که با تپ کردن روی آن به اپ مجزای گوگل منتقل خواهید شد. شاید برخی کاربران ترجیح دهند که بخش تب‌ها مستقیما از طریق گوگل‌پن در دسترس باشد، اما این پایان ماجرا نیست زیرا یک تغییر آزاردهنده‌ی دیگر هم در نسخه‌ی جدید گوگل اپ اعمال شده است و شما دیگر نمی‌توانید کارت‌ها را سوایپ کنید. تنها کاری که می‌توانید انجام دهید این است که بر روی دکمه‌ی منو تب کرده و گزینه‌ی Done with this story را انتخاب کنید.

Google app

نویسنده‌ی وب‌سایت اندروید پلیس که نسخه‌ی جدید گوگل اپ را تست کرده از نقطه نظر شخصی خود اعلام کرده که نسبت به تغییرات جدید این اپلیکیشن احساسات مختلفی دارد. به نظر وی اگرچه اپلیکیشن مجزای گوگل اپ ارتقا یافته اما بخش گوگل‌‌پَن در پیکسل لانچر و گوگل‌ناو لانچر حالا خیلی غیرکاربردی شده است. در نسخه‌ی قبلی گوگل اپ برای مشاهده وضعیت بسته‌های پستی و اطلاعات پرواز تنها کاری که باید انجام می‌دادید، سوایپ کردن پنل خوراک خبری بود، اما حالا برای انجام این کار باید چند تپ اضافه انجام داد. امیدواریم که گوگل در آینده‌ی نزدیک، تب‌ها را به پنل گوگل انتقال دهد. برای دانلود جدیدترین نسخه‌ی گوگل اپ می‌توانید به فروشگاه گوگل‌پلی مراجعه کنید.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات