مایکروسافت از هوش مصنوعی برای پرواز پهپادها استفاده می‌کند

پنج‌شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
مایکروسافت در نظر دارد تا با استفاده از هوش مصنوعی برای هدایت پهپادها، پرواز طولانی‌تری را برای آن‌ها فراهم کند.
تبلیغات

مایکروسافت در نظر دارد تا از هوش مصنوعی در آسمان نیز استفاده کند؛ بخش تحقیقات ردموندی‌ها از پهپادی استفاده می‌کند که بدون مصرف بسیار زیاد انرژی برای هدایت خود، می‌تواند از لایه‌های گرم هوایی برای پرواز شناور در آسمان (گلاید) استفاده کند؛ این هواپیمای بدون موتور (گلایدر)، بالی به طول ۵ متر و وزنی معادل ۵.۵ کیلوگرم دارد و در آن برای شناسایی و استفاده از لایه‌های هوای گرم، از الگوریتم خاصی استفاده می‌شود. آشیش کاپور، محقق تجربی، می‌گوید:

پرندگان در پرواز خود دائما از ویژگی محیط استفاده می‌کنند؛ و این کارها تنها با استفاده از مغزی به ابعاد یک بادام زمینی انجام می‌شوند.

هوش مصنوعی برای استفاده از لایه‌های هوای گرم باید علاوه بر ارزیابی دمای هوا، به پیش‌بینی لایه‌های گرمایی بعدی نیز بپردازد. در این آزمایش، در گلایدر موتوری تعبیه شده است تا در صورت پرواز ناموفق هوش مصنوعی، بتوان ازطریق کنترل از راه دور آن را هدایت کرد.

هدف نهایی این آزمایش پرواز نامحدود پهپاد با استفاده از انرژی خورشید و باد و احتمالا برج‌های سلولی شناور و مستقل، همانند پروژه‌های لون گوگل و آنتن تِتِر فیس‌بوک، است. علاوه بر این، مایکروسافت با این آزمایش به دنبال ایجاد هوش مصنوعی پیچیده‌تر برای استفاده در نرم‌افزارهایی است که همانند خودروهای خودران به الگوریتم تصمیم گیری لحظه‌ای نیازمند هستند. در ادامه شما را به دیدن ویدیوی زیر دعوت می‌کنیم:

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات