جیلی به دنبال تصاحب فیات کرایسلر نیست

شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
جیلی به‌تازگی اعلام کرده است که تمایلی به سرمایه‌گذاری و خرید شرکت خودروسازی فیات کرایسلر ندارد.
تبلیغات

اوایل هفته جاری، خبرگزاری‌ها اعلام کردند که یک شرکت خودروسازی چینی، پیشنهاد خرید گروه خودروسازی فیات-کرایسلر (FCA) را به مدیران ارشد این گروه خودروسازی برجسته ارائه کرده است. حالا خبر رسیده که مجموعه فیات-کرایسلر این پیشنهاد را به علت پایین بودن مبلغ پیشنهادی رد کرده است. از سوی دیگر طبق اخبار منتشرشده، شرکت‌های متعدد دیگری از خودروسازان چینی تمایل به خرید این گروه خودروسازی دارند، اما تاکنون اقدامی برای این کار انجام نداده‌اند. این شایعه‌ها شاید همچنان به قوت خود باقی باشند؛ اما طبق شواهد موجود، شریک تجاری جدید ولوو، یعنی شرکت جیلی، جزو شرکت‌های خودروساز چینیِ مایل به تصاحب فیات-کرایسلر نیست.

گوو ژنگیو، مدیر اجرایی شرکت چینی جیلی، در مصاحبه با خبرگزاری‌ها اعلام کرده است که این شرکت هیچ برنامه‌ای برای خرید مجموعه فیات-کرایسلر نداشته و ندارد. وی در ادامه با بیان این مطلب که تصاحب گروه فیات-کرایسلر کار ساده‌ای نیست و نیاز به بررسی‌های دقیق و تلاش زیادی دارد، خاطرنشان کرد:

تصاحب فیات-کرایسلر برای سایر خودروسازان چینی می‌تواند بسیار مفید باشد و باعث پیشرفت سریع‌تر آن‌ها شود؛ اما برای ما که در مرحله بالایی از توانایی هستیم، شاید چندان کارایی نداشته باشد.

این در حالی است که بنا به گفته منبعی معتبر، شرکت مادر خودروسازی جیلی با نام «هولدینگ سرمایه‌گذاری ژیجیانگ جیلی»، اواخر سال گذشته مذاکراتی با مجموعه FCA انجام داده بودند. این منبع همچنین تأیید کرد که جیلی در این مذاکرات از تمایل خود به سرمایه‌گذاری و حتی خرید کل مجموعه فیات-کرایسلر گفته است؛ گزینه‌ای که حالا دیگر روی میز نیست. شرکت جیلی اخیرا موفق به خرید گروه پروتون مالزی شده است. پروتون خود مالک شرکت خودروسازی لوتوس انگلستان بوده و بدین ترتیب شرکت لوتوس نیز تحت پوشش گروه جیلی قرار گرفته است.

درحالی‌که جیلی خود را از پروسه خرید فیات-کرایسلر خارج کرده است؛ شرکت‌های خودروساز چینی دیگری مانند مجموعه دانگ‌فنگ موتور، گریت وال و گروه خودروسازی گوانژو همچنان به خرید و تصاحب این شرکت برجسته خودروسازی جهان، امیدوار هستند. 

کسی چه می‌داند. شاید سرجیو مارکیونه، مدیرعامل مجموعه فیات-کرایسلر، بالاخره با فروش این گروه خودروسازی به یک شرکت چینی، به ادغامی که همیشه در سر می‌پرورانده است، دست یابد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات