تراشه های جدید مدیاتک هفتم شهریور معرفی می‌شوند

پنج‌شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
شرکت مدیاتک، دعوت‌نامه‌ی معرفی تراشه‌های جدیدش را برای هفتم شهریورماه ارسال کرد. در این روز قرار است تراشه‌های هلیو P23 و هلیو P30 معرفی شود.
تبلیغات

مدیاتک (Mediatek) می‌خواهد طی مراسمی رسمی در ۲۹ آگوست (هفتم شهریورماه)، از نسل جدید تراشه‌های خود با نام هلیو پی ۲۳ و هلیو پی ۳۰ رونمایی کند.

طبق شایعات منتشر شده، هلیو پی ۲۳ از معماری ۱۶ نانومتری استفاده می‌کند. این تراشه که پردازنده‌ی مرکزی هشت هسته‌ای را کنترل می‌کند، از نمایشگرهای با دقت 2K و دوربین‌های دوتایی، پشتیبانی می‌کند. به‌علاوه انتظار می‌رود که این تراشه از رم LPDDR4X استفاده و از اتصالات Cat.7 هم پشتیبانی کند.

مدل دیگر که هلیو پی ۳۰ نام دارد، قرار است قدرتمندترین تراشه‌ی سری پی باشد. این تراشه بر مبنای فرآیند ۱۲ نانومتری TSMC ساخته می‌شود. در دل این تراشه دو پردازنده‌ی چهار هسته‌ای، یکی از نوع کورتکس A72 با فرکانس ۱.۵ گیگاهرتز و دیگری از نوع کورتکس A53 با فرکانس ۱.۵، وجود دارد. اتصالات این تراشه، Cat.10 خواهد بود؛ بدین معنی که به‌صورت تئوری می‌تواند با سرعت حداکثر ۶۰۰ مگابیت بر ثانیه، فرآیند دانلود را انجام دهد.

مدیاتک

بر اساس اطلاعات منتشر شده در شبکه‌ی اجتماعی ویبو در چین، این تراشه‌ها به زودی در اختیار تولیدکنندگان گجت‌های هوشمند قرار می‌گیرد و به احتمال زیاد، از اواخر سال جاری میلادی شاهد گوشی‌هایی با این دو تراشه خواهیم بود. این اطلاعات نشان می‌دهد که شرکت مدیاتک قصد دارد ماهانه، سه میلیون عدد از این تراشه‌ها را در اختیار شرکت‌های تولیدکننده قرار دهد.

نظر شما در مورد این دو تراشه چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات