طراح فراری انزو، سوپراسپرت جدیدی ارائه خواهد کرد

پنج‌شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
طراح خودروی فراری  انزو در افتتاحیه‌ی گردهمایی مونتری از خودروی سوپراسپرت  KODE 0 رونمایی می‌کند.
تبلیغات

کن اوکویاما طراح ژاپنی، در روز جمعه ۱۸ اوت از یک خودروی سوپراسپرت جدید به نام Kode 0، در گردهمایی موتوراسپرت‌های کوایل در مونتری کالیفرنیا رونمایی خواهد کرد. با توجه به طراحی‌های قبلی اوکویاما، به نظر می‌رسد که اثر جدید او هم، جذابیت‌های زیادی داشته باشد.

اوکویاما طراح مشهور شرکت‌های خودروسازی جنرال موتورز، پورشه و پینین‌فارینا بود. او در میان بسیاری از خودروهای با مشخصات عالی به طور ویژه طراحی فراری انزو را بر عهده داشت. اوکویاما شرکت "طراحی کن‌-اوکویاما" را در سال ۲۰۰۷ تاسیس کرد تا خودرو، موتورسیکلت، مبلمان و حتی روبات تولید می‌کند.

با توجه به تصاویر تیزر موجود در توییتر و اینستاگرام می‌دانیم که طراحی جدید اوکویاما یعنی Kode 0 یک خودروی مونوکوک (خودرویی که شاسی و بدنه‌ی یکپارچه دارد) فیبر کربنی است که قدرت آن توسط یک پیشرانه‌ی V-12 تامین می‌شود.

اما در صفحه فیس بوک اوکویاما، در یک آگهی که در مجله‌ی نامعلومی چاپ شده است، می‌بینیم که خودروی Kode 0 شکل گوه‌ای یکپارچه دارد.

Kode 0 zero

در اوایل دهه‌ی ۱۹۷۰، بشر رویاهای بسیاری داشت که می‌خواست آن‌ها را به واقعیت تبدیل کند. این زمانی بود که استادان افسانه‌ای ایتالیایی، شاهکارهایی مانند لانچیا استراتوس زیرو و لامبورگینی کونتاچ را تولید کرد. Kode 0، همراه بازگشت به اصول اولیه طراحی بدون تجملات و افراط، به کمک نیمرخ گوه‌ای شکل، این مدل‌های رویایی اسپرت کلاسیک را، زنده می‌کند.

این پروژه چیزی است که تم‌های مدرن، ساده و بی‌انتهای طراح بدنه‌ی ژاپنی (کن اوکویاما) را مجسم می‌کند. Kode 0 خودروی سوپراسپرت اوکویاما ، مجهز به یک پیشرانه‌ی mid-engine (سیستم موتور جلو و محرک عقب) V12 و بدنه‌ی فیبر کربن خواهد بود که تا به‌زودی رونمائی می‌شود.

Kode 57
Kode 57
Kode 57

خودروی یکپارچه سقف‌دار Kode 0 به همراه هایپرکار بدون سقف Kode 57 که سال گذشته در پبل بیچ (Pebble Beach) ساخته شده است، نمایش داده می‌شود. هایپرکار یک خودروی مفهومی طراحی شده توسط آموری لاوینز تحلیلگر انرژی "موسسه‌ی کوه راکی" است. این خودرو با استفاده از مواد کامپوزیتی پیشرفته، طراحی کم درگ و سیستم محرکه هیبریدی دارای ساختار فوق سبک و بدنه‌ی آیرودینامیک است.

Kode 57
Kode 57
Kode 57

با قضاوت در مورد تصاویر به نظر می‌رسد خودروی Kode 0، چراغ‌های جلوی دراز و ورودی‌های هوای جلوی بزرگ خود را از Kode 57 الهام می‌گیرد و همچنین ممکن است درب‌های اسپورت قیچی مانند داشته باشد. همچنین به نظر می‌رسد چرخ‌های این خودرو برگرفته از طراحی خودروی کد 7 باشد.

Kode 0 zero

پیشرانه ۶.۰ لیتری V-12 که قدرت مدل دست‌ساز Kode 57 را تامین می‌کند، حدود ۶۰۰ اسب بخار تولید می‌کند، بنابراین می‌توان انتظار داشت که قدرت تولیدی Kode 0 نیز در همین محدوده باشد.

Kode 57
Kode 57
Kode 57

بهرحال علاقه‌مندان این خودروی سوپراسپرت می‌توانند منتظر بمانند تا هفته‌ی آینده در گردهمایی کوایل این خودرو را از نزدیک ببینند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات