برنامه Stitchcraft: ثبت اسکرین شات های بلند - زوم اپ

پنج‌شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
Stitchcraft اپلیکیشنی برای گوشی‌های اندروید است که به کمک آن می‌توانید اسکرین شات‌های بلند ثبت کنید.
تبلیغات

گرفتن اسکرین شات یکی از کاربردی‌ترین اموری است که در گوشی‌های موبایل می‌توان انجام داد؛ اما محدودیتی که همه‌ی ما همیشه با آن مواجه هستیم این است که عملیات اسکرین شات تنها مواردی را ثبت خواهد کرد که در لحظه‌ی ثبت، در تصویر وجود داشته باشند. برای مثال اگر وقتی مشغول خواندن این پست در گوشی موبایل خود باشید، از صفحه‌ی گوشی اسکرین شات ثبت کنید، این عکس تنها تا آخرین خطی را که در حال حاضر در تصویر مشاهده می‌کنید، در خود ثبت خواهد کرد؛ در حالی که این مقاله ادامه‌دار است و اگر قصد ثبت اسکرین شات از تمام آن داشته باشید، باید مرتبا صفحه را به پایین اسکرول کنید و نوبت به نوبت اسکرین شات تهیه کنید. این امر علاوه بر آنکه چندان خوشایند و آسوده نیست، باعث می‌شود مطالعه یا ارسال این اسکرین شات‌ها نیز امری دردسرساز شود. تصور کنید که اگر قصد ارسال اسکرین شات‌های این مطلب را برای دوستان خود داشته باشید، باید حداقل ۴ تا ۵ عکس برای او ارسال کنید یا حتی اگر خود شما قصد مطالعه‌ی این اسکرین شات‌ها را داشته باشید، باید در گالری گوشی به‌نوبت بین عکس‌ها جا‌به‌جا شوید. مسائل دیگر مانند جا‌به‌جا شدن اسکرین شات‌ها و گم کردن ادامه‌ی مطلب نیز به مشکلات این کار افزوده می‌شود.

Stitchcraft اپلیکیشنی بسیار جالب است که به‌صورت کاملا حرفه‌ای قادر به پیوند زدن اسکرین شات‌های شما است و می‌تواند از چند اسکرین شات پشت سر هم، یک اسکرین شات بلند و واحد تهیه کند. عملکرد این برنامه بسیار ساده و هوشمند است که در ادامه، روش کار با آن را به شما توضیح خواهیم داد. فرض کنید قصد ثبت اسکرین شات از همین مقاله‌ی زومیت در گوشی موبایل خود دارید. مقاله را طوری تنظیم کنید که تیتر مطلب در بالاترین بخش صفحه‌نمایش شما قرار داشته باشد. حال اسکرین شات اول را به‌صورت عادی ثبت کنید. اکنون به آخرین جمله‌ای که در این عکس قابل مشاهده است، دقت کنید. صفحه را طوری اسکرول کنید که آخرین جمله‌ی قابل مشاهده، به بالاترین بخش قابل مشاهده در صفحه‌نمایش برود و اسکرین شات دوم را ثبت کنید. به همین ترتیب تا جایی که لازم است، اسکرین شات تهیه کنید.

درواقع نکته‌ی اصلی این است که اسکرین شات‌ها باید طوری ثبت شوند که بین هر ۲ تصویر یک بخش مشترک وجود داشته باشد. حالا اپلیکیشن Stitchcraft را اجرا کنید و روی گزینه‌ی «+» لمس کنید. از شما پرسیده می‌شود که قصد ساخت هوشمند اسکرین شات واحد دارید یا دستی؛ حالت اتوماتیک را انتخاب کنید تا گالری عکس گوشی اجرا شود. تمامی اسکرین شات‌های ثبت‌شده را انتخاب کنید تا وارد برنامه شوند. بعد از این کار، Stitchcraft به‌صورت هوشمند اقدام به شناسایی بخش‌های مشترک می‌کند و از آن‌ها برای حذف اضافات استفاده می‌کند و در کسری از ثانیه، اسکرین شات واحد را به شما تحویل می‌دهد. ما هنگام نگارش این متن به آزمایش این ویژگی پرداختیم و در کمال تعجب، عملکردی بسیار تمیز و دقیق از پیوند خوردن اسکرین شات‌ها شاهد بودیم. با این حال اگر به هر دلیل اسکرین شات نهایی آن‌طور که انتظار داشتید نبود، می‌توانید با استفاده از حالت Manual (دستی)، خود اقدام به مشخص کردن محل پیوند خوردن اسکرین شات‌ها کنید. برای دانلود برنامه اندروید Stitchcraft، می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

ویژگی‌ها

  • ثبت اسکرین شات های بلند و واحد
  • ساخت کاملا هوشمند و تنها در چند ثانیه

دانلود اپلیکیشن

پلی‌استور

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir به زومیت معرفی کنید

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات