دل و اپل، پیشرو در فروش لپ تاپ در سه‌ماهه دوم ۲۰۱۷

پنج‌شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس آمار فروش لپ‌تاپ‌ در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۷، کمپانی‌های دل و اپل بیشترین میزان فروش این محصولات را در مقایسه با دیگر شرکت‌ها داشته‌اند.
تبلیغات

اپل به لطف عرضه‌ی نسخه‌ی بهبودیافته‌ی مک‌بوک ۱۲ اینچی، فروش بسیار موفقی در بازار لپ‌تاپ در سه‌ماهه‌ی دوم امسال تجربه کرده است. این شرکت بین ماه‌های آوریل و ژوئن، تقریبا ۳.۹۸ میلیون دستگاه لپ‌تاپ به فروش رسانده که در مقایسه با سه‌ماهه‌ی دوم سال گذشته، رشدی ۱۷.۱ درصدی محسوب می‌شود.

از نظر فروش جهانی لپ‌تاپ، اپل اکنون پشت سر ایسوس در جایگاه پنجم قرار می‌گیرد. در اولین سه‌ماهه‌ی سال ۲۰۱۷، ایسوس موفق به کسب سهم ۹.۷ درصدی از بازار لپ‌تاپ شد و در طرف مقابل، اپل سهمی ۹ درصدی به دست آورد. این ارقام، این دو شرکت را در رقابتی نزدیک با یکدیگر قرار می‌دهد.

بر اساس تحلیلی از مؤسسه‌ی ترندفورس، اپل در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۱۷ نیز به موفقیت خود ادامه خواهد داد و رشد قابل توجهی کسب خواهد کرد. تمرکز این شرکت بر خط تولید مک‌بوک پرو، احتمالا به اپل این امکان را می‌دهد تا مجموع فروش خود را دورقمی کند که در این صورت، احتمال کنار زدن ایسوس برای این شرکت فراهم خواهد شد.

Notebook Sales Report Q2 2017

در این میان، کمپانی دل موفق به شکست دادن هر دو کمپانی اپل و ایسوس شده و جایگاه سوم را برای خود تصاحب کرده است. بر اساس گزارش وب‌سایت MacRumors، دل با رشدی ۲۱.۳ درصدی، در میان ۶ کمپانی برتر دیگر، بیشترین افزایش فروش را در مقایسه‌ی با سه‌ماهه‌ی دوم سال گذشته داشته است.

مجموع فروش جهانی لپ‌تاپ در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۷، با ۳۹.۹۶ میلیون دستگاه، در مقایسه با سه‌ماهه‌ی اول، ۵.۷ درصد و در مقایسه با سه‌ماهه‌ی دوم سال سال ۲۰۱۶، ۳.۶ درصد افزایش داشته است. دو دلیل اصلی این افزایش فروش، عرضه محصولات جدید در این بازه و فروش بسیار موفق لپ‌تاپ‌ها در ایالات متحده است.

با این وجود، این ارقام فروش برای تمام کمپانی‌ها خبر خوبی محسوب نمی‌شود. کمپانی ایسر حساب ویژه‌ای بر بازار کروم‌بوک‌ها در سال جاری باز کرده است؛ اما بر اساس ارقام، سهم این شرکت از این بازار با کاهش فروشی ۳.۵ درصدی در مقایسه با سه‌ماهه‌ی دوم سال سال ۲۰۱۶، از ۸.۸ درصد به ۸ درصد کاهش یافته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات