استون‌مارتین ونکوئیش زاگاتو اسپیدستر رونمایی شد

پنج‌شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
استون‌مارتین بالاخره ونکوئیس زاگاتو اسپیدستر (Vanquish Zagato Speedster) را به طور رسمی معرفی کرد.
تبلیغات

پس از فاش شدن چندین تصویر از زاگاتو اسپیدستر (Zagato Speedster) در پیست نوربرگ‌رینگ و جاده‌های آلمان، زاگاتو و استون مارتین سرانجام از این خودروی بی نظیر پرده برداری کردند.

Vanquish Zagato Speedster
Vanquish Zagato Speedster
Vanquish Zagato Speedster
Vanquish Zagato Speedster

ونکوئیش زاگاتو اسپیدستر، بر پایه مدل استون مارتین ونکوئیش ساخته شده و سومین مدل از سری خودروهای تولید محدود ونکوئیش زاگاتو است. اسپیدستر از همان پیشرانه‌ی مدل استاندارد ونکوئیش و دیگر مدل‌های زاگاتو، ۱۲ سیلندر، ۵.۹ لیترِ تنفس طبیعی با قدرت ۵۸۰ اسب‌بخار، استفاده می‌کند که با جعبه دنده‌ی تاچترونیک 3 استون مارتین (Touchtronic III)، همراه شده است. نتیجه این کار، زمان سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۳.۵ ثانیه و احتمالاً حداکثر سرعت ۳۱۷ کیلومتر در ساعت خواهد بود؛ البته زاگاتو، نهایت سرعت را بطور دقیق اعلام نکرده است.

Vanquish Zagato Speedster

برجسته‌ترین مورد در ونکوئیش زاگاتو اسپیدستر، بدون شک ظاهر آن است. سایت استون‌مارتین، با اولویت قرار دادن ظاهر بر عملکرد این خودرو اشاره می کند:

یک خودروی بدون سقف که نشان دهنده‌ی هیجان محض و عملکرد حرفه‌ای در خودرو اسپرت است. طراحی هواکش‌های بزرگ عقب با سقف منحنی، امضای همیشگی زاگاتو است.

ونکوئیش زاگاتو اسپیدستر با جلوپنجره جدید و دو چراغ مه شکن، رکاب‌ و گلگیرهای جدید و همچنین درب کاپوت حجیم‌تر با دو هواکش، کاملا با ونکوئیش استاندارد تفاوت دارد. اما در پشت ماشین است که می‌توان ریشه‌های استون مارتین را مشاهده کرد.

Vanquish Zagato Speedster
Vanquish Zagato Speedster
Vanquish Zagato Speedster
Vanquish Zagato Speedster

ونکوئیش زاگاتو اسپیدستر در همایش سال ۲۰۱۷ مونته‌ری کالیفرنیا، به نمایش گذاشته خواهد شد. مدیرعامل زاگاتو، آندریا زاگاتو می‌گوید:

رابطه زاگاتو و استون مارتین حدود ۶۰ سال پیش، با پدربزرگ من و زاگاتو DB4 GT شروع شد. به وجود آمدن و قدرتمندتر شدن این پیوند واقعا منحصر به فرد است.

زاگاتو همچنین به منظور نشان دادن رابطه مستحکم خود با استون مارتین، اولین تصاویر مدل الهام گرفته شده از ونکوئیش، ونکوئیش زاگاتو با بدنه Shooting Brake را نیز منتشر کرد.

Vanquish Zagato Speedster

زاگاتو می‌گوید که نسخه‌ی شوتینگ بیک، همچنان ۲ سرنشینه خواهد بود:

اما این خودرو یک GT کاربردی خواهد بود. سقف کشیده شده در این مدل مفهومی، انحنای سقف مدل‌های زاگاتو را با شیشه همراه کرده که باعث می‌شود نور به نمای داخلی برسد.سقف به شیشه و صندوق عقب متصل بوده که با باز شدن صندوق عقب، فضای لوکس و زیبای عقب پدیدار می‌شود؛ این قابلیت را می‌توان بر روی کوپه، ولانته و اسپیدستر به کار برد.
Vanquish Zagato Speedster

زاگاتو فقط ۳۲۵ خودرو بر پایه مدل ونکوئیش می‌سازد؛ ۹۹  دستگاه کوپه، ۹۹ دستگاه ولانته، ۲۸ دستگاه اسپیدستر و ۹۹ دستگاه با بدنه Shooting Brake.

قیمت خودروها مشخص نیست ولی شایعه شده است که هر نسخه با مبلغی حدود ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار  قیمت‌گذاری شده و تمام خودروها پیش فروش شده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات