ساخت مکلارن 720S و نیسان GT-R Nismo با لگو

پنج‌شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
ساختن لگو، یکی از سرگرمی‌های طرفدران دنیای خودرو است. معمولا لگوماکت‌ها در اندازه‌های مختلف ساخته می‌شوند. در این مطلب ۲ لگو کاملا متفاوت به شما معرفی می‌کنیم.
تبلیغات

نیسان GT-R نیزمو (GT-R Nismo) یکی از بهترین خودروهای اسپرت ژاپنی است که طبیعتا، اکثر ما نمی‌توانیم آنرا در گاراژمان داشته باشیم، اما اگر سایز برای شما اهمیت ندارد، نسخه‌ی لگو این خودرویِ بی نظیر در دسترس است.

lego ccar

فیراس ابو‌جابر، در کشور اردن زندگی می‌کند و یکی از بهترین سازنده‌های مدل لگو از خودروها است. از آنجایی که GT-R، محبوب‌ترین خودرویِ فیراس محسوب می‌شود، این لگو با جزئیات بسیار بالایی از داخل خودرو تا رینگ‌ها و حتی زیر کاپوت ساخته شده است؛ ‌بطوری که حتی پیشرانه خودرو نیز شبیه‌سازی شده است.

GT-R Nismo Lego

در برخی جزئیات مانند چراغ‌های عقب از قطعات مخصوص استفاده شده و درهای اصلی، کاپوت و سقف، با روش‌های مخفیِ ویژه  فیراس ساخته شده است. نمای داخلی GT-R کاملا بازسازی شده است. متاسفانه این لگو، جزء کیت‌های رسمی لگو نیست و هنوز برای فروش در فروشگاه‌ها قرار ندارد.

GT-R Nismo Lego
GT-R Nismo Lego
GT-R Nismo Lego
GT-R Nismo Lego

اگر قصد دارید نسخه واقعی GT-R نیزمو را داشته باشید، باید ۱۷۵ هزار دلار خرج کنید. GT-R نیزمو با پیشرانه ۶ سیلندر توربوشارژ حدود ۶۰۰ اسب‌بخار نیرو و ۶۵۲ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. تمام این قدرت از طریق جعبه دنده ۶ سرعته ۲ کلاچه به چرخ‌ها منتقل شده تا GT-R ۰ تا ۱۰۰ را در ۲.۹ ثانیه طی کند؛ حداکثر سرعت این خودرو، ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت است.

لگو، قطعا در بین علاقه‌مندان دنیای خودرو طرفداران بسیاری دارد و بهترین مصداق این جمله ساخت  لگو مکلارن 720S در ابعاد واقعی است. این لگو چند هفته پیش، در جشنواره گودوود ساخته شد.

720S lego

برای ساخت این لگو ۲۶۷.۳۰۰ قطعه‌ی آجری و ۲,۰۰۰ ساعت زمان صرف شده است. ابتدا یک پایه برای تحمل وزن قطعه‌ها ایجاد شد تا مونتاژ این ماکت، به سرعت آغاز شود. در اوایل کار، ۶ نفر  روی این لگو کار کردند؛ اما ۱۳,۰۰۰ قطعه‌ی نهایی، توسط ۹ نفر کار گذاشته شد.

720S lego
720S lego
720S lego
720S lego

قیمت هر قطعه لگوی آجری، به شکل و رنگ آن بستگی دارد ولی با احتساب میانگین قیمت یک سنت برای هر قطعه لگو، این 720S، حدود ۲۶.۷۳۰ دلار هزینه خواهد داشت که حدود ده درصد از ۲۸۴.۴۷۵ دلار، قیمت مدل واقعی است. خوشبختانه کیت لگوی 720S با قیمت ۱۴.۹۹ دلار برای طرفداران در دسترس است.

ساخت این لگو ۳.۵۰۰ دلار برای خیریه گودوود، نفع داشت و علاوه بر این، باعث شادی و تفنن افراد زیادی در فستیوال گودوود شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات