خودروهای برقی، مسیر AMG را تغییر خواهند داد

پنج‌شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
برند AMG، همیشه چهره‌ی دیگر مدل‌های مرسدس را به ما معرفی می‌کند. با خیز بلند خودروسازان به سمت خودروهای برقی، این شرکت هم مجبور به تغییر مسیر خواهد شد.
تبلیغات

با ظهور هر چه بیشتر خودروهای برقی، به نظر می‌رسد تیونر رسمی مرسدس هم باید مسیر جدیدی انتخاب کند. به عقیده رئیس بخش توسعه خودرو در AMG، دارموند جِیکوی، این شرکت تیونینگ باید به سراغ خودروهای برقی برود. وی با اشاره به SLS برقی که در سال ۲۰۱۳ معرفی شد، به ظرفیت موجود در مرسدس و AMG برای ساخت خودروهای برقی اشاره می‌کند:

SLS برقی در آن برهه‌ی زمانی، کار بسیار تأثیرگذاری بود. ما علاوه بر کمک به پیشرفت این فناوری، بر دانش خود در مدل‌های هیبرید نیز افزودیم.
SLS AMG

جِیکوی معتقد است که وجود AMG در روند ساخت و توسعه مدل‌های اصلی مرسدس بنز، از نقاط قوت این شرکت تیونینگ محسوب می‌شود؛ چرا که در این صورت تبدیل تمام خودروهای مرسدس بنز به نسخه‌ی حرفه‌ای و تیونینگ شده AMG، امکان‌پذیر می‌شود. همچنین جِیکوی اشاره کرد که این روند با خودروهای برقی مرسدس که در آینده عرضه می‌شوند نیز ادامه می‌یابد. AMG باید مسیر جدیدی پیدا کند؛ چرا که غرش‌ پیشرانه‌های ۸ سیلندر  این برند، در آینده‌ی خودروسازی دنیا، جایگاهی نخواهد داشت.

علاوه بر همکاری AMG در ساخت ابرخودرو پروژه‌ی یک، این شرکت در توسعه خودروهای برقی و هیبرید که در آینده معرفی می‌شوند نیز نقش خواهد داشت.

مرسدس  2017 Mercedes Benz AMG E63 S

اخیراً مرسدس بنز اعلام کرد که در سری مسابقات DTM شرکت نمی‌کند و تمرکز خود را بر مسابقات فرمول E خواهد گذاشت؛ با تکیه بر همین خبر، می‌توان توجه مهم مرسدس بنز به خودروهای برقی را مشاهده کرد.

اوایل سال جاری بود که دایملر، مالک اصلی مرسدس بنز نیز از برنامه‌های مربوط به پیشرانه‌های برقی خود پرده‌برداری کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات