سه تکنیک برای ساختن بهترین تصاویر سیاه و سفید در Lightroom

پنج‌شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
ساخت تصاویر سیاه‌وسفید با نرم‌افزار لایت‌روم به چند روش امکان‌پذیر است. در ادامه روش استفاده از این نرم‌افزار ارائه شده است.
تبلیغات

ناتانیل دادسان از کانال یوتیوب Tutvid، فیلم‌های آموزشی بسیار خوبی تهیه می‌کند و آخرین فیلم او ویژه‌ی کاربران نرم‌افزار لایت‌روم و طرفداران عکاسی سیاه‌وسفید تهیه شده است. ویدیوی آموزشی جدید دادسان که در پایان می‌توانید آن را تماشا می‌کنید، سه تکنیک نشان می‌دهد که می‌توانید هنگام گرفتن عکس‌های سیاه و سفید در ادوبی لایت‌روم استفاده کنید.

نخستین راه ساختن تصاویر سیاه‌وسفید در لایت‌روم استفاده از اسلایدرهای سیاه‌وسفید در پنل HSL/Color/B&W ماژول توسعه‌ی لایت‌روم است. کلیک روی B&W به سرعت رنگ تصویر شما را به سیاه‌وسفید تغییر می‌دهد؛ اما اسلایدرهایی در قسمت پائین وجود دارند که به عکس شما کمک می‌کنند تا به بهترین شکل تطبیق پیدا کنند. با کلیک روی سربرگ بالای گوشه‌ی سمت چپ پنل سیاه‌وسفید، شما می‌توانید با کلیک روی قسمت‌های مختلف عکس خود، با کشیدن آن به سمت پائین، تصویر را تیره‌تر و با کشیدن به سمت بالا آن را روشن‌تر کنید. در همین حین، لایت‌روم‌، هرکدام از اسلایدرها را تنظیم می‌کند. به عنوان مثال، اگر شما بخواهید آسمان را تیره کنید که در اصل آبی است، روی ناحیه‌ای از آسمان کلیک کنید و به سمت پائین بکشید، لایت‌روم، اسلایدرهای آبی متناظر را به سمت چپ (تیره‌تر) جابجا می‌کند (و احتمالا به آبی تیره یا بنفش تغییر می‌دهد). البته می‌توانید همه‌ی این اسلایدر‌ها را به‌صورت دستی هم کنترل کنید. توجه داشته باشید که خیلی ناشیانه و بدون مهارت با اسلایدرها کار نکنید، اگر آن‌ها را به سمت انتها و دورتر جابه جا کنید‌، می‌توانید جلوه‌های هاله‌ای ایجاد کنید.

برای مشاهده تغییرات بیشتری که می‌توانید در لایت‌روم روی تصاویر سیاه‌و‌سفید ایجاد کنید، ویدیوی یادشده از کانال یوتیوب Tutvid را در پایان تماشا کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات