دستیار صوتی گوگل از طریق وب قابل دسترس خواهد بود

پنج‌شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل قصد دارد دستیار صوتی جدیدش را از طریق مرورگر کروم در اختیار همه کاربران وب قرار دهد.
تبلیغات

همان‌طور که می‌دانید، دستیار صوتی گوگل به نام گوگل اسیستنت، تنها در گوشی‌هایی مانند پیکسل و دستیار خانگی گوگل هوم وجود دارد. ولی اخیرا گزارشی منتشر شده است که نشان می‌دهد گوگل اسیستنت به کروم بوک نیز راه پیدا خواهد کرد. اما این‌ دستگاه‌ها، تنها پلت‌فرم‌هایی نیستند که گوگل اسیستنت از آن‌ها پشتیبانی می‌کند؛ بلکه قرار است به‌زودی گوگل اسیستنت در نسخه‌ی وب هم عرضه شود. 

این گفته‌ بر اساس یک گزارش جدید از تیم توسعه کروم است که باور دارد دستیار صوتی گوگل را می‌توان در مرورگر کروم در دسترس قرار داد. همان‌طور که وب‌سایت Ausdroid اشاره می‌کند، طبق آخرین آمار ویکی‌پدیا ، در حال حاضر کروم بیشترین میزان مرورگر فعال را در میان رقبا دارد و بیشتر از ۵۰٪ کاربران وب از کروم استفاده می‌کنند.

این بدان معنا است که گوگل با اضافه کردن دستیار صوتی‌اش به مرورگر کروم - که در حال‌ حاضر تعداد بسیار زیادی کاربر دارد - می‌تواند شروع خوبی در این زمینه داشته باشد (مانند اپل که به‌طور پیش‌فرض از اپل موزیک در آیفون استفاده کرد). با این کار، دستیار صوتی گوگل برای کاربران غیر اندروید نیز در دسترس قرار می‌گیرد؛ زیرا از طریق کروم و با هر سیستم‌عاملی می‌توانند از آن استفاده کنند. بنابراین حتی در رایانه‌های مبتنی بر ویندوز و مک امکان تعامل با این دستیار هوشمند وجود دارد.

با این وجود هنوز تاریخ دقیق انتشار دستیار صوتی گوگل از طریق وب مشخص نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات