سوبارو لگاسی؛ مشخصات فنی، قیمت و هر آنچه درباره آن باید بدانید

چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
مطالعه 17 دقیقه
خودروسازی سوبارو، با نمایندگی رسمی در کشورمان فعالیت می‌کند. این برند اصیل ژاپنی، به‌تازگی خودروی سواری لگاسی را در کلاس سدان، به ایران عرضه کرده است.
تبلیغات

درحالی‌که عطش رانندگی با کراس‌اورها در همه‌جای دنیا از جمله کشورمان، روز به روز افزایش می‌یابد و شاهد واردات شاسی‌بلند در سایزهای مختلف از برندهای گوناگون هستیم، حضور سدان‌های محبوب جهان در ایران، با استقبال خوبی مواجه شده است. آنچه مسلم به نظر می‌رسد، یک خودروی سواری در کلاس خانوادگی که ویژگی‌های لوکس و توانایی‌های فنی مناسب داشته باشد، جذابیت زیادی برای بخش وسیعی از جامعه خواهد داشت. از دیرباز، خودروهای با بدنه‌ی چهاردر صندوقدار، پرفروش‌ترین مدل‌های دنیا بوده‌اند و این مهم، بر بازار ایران هم بی‌تأثیر نیست. چند هفته پیش، به بررسی جامع سوبارو فارستر در کلاس شاسی‌بلندهای میان‌رده پرداختیم. در این مطلب، مشخصات فنی و قیمت سوبارو لگاسی از کلاس سدان، ارزیابی می‌شود.

پیش از این، حضور سوبارو در کشورمان، محدود به واردات محدود خودروهای اقتصادی و کوچک این شرکت در سال‌های قبل از انقلاب اسلامی بود. برای عامه‌ی مردم، نام سوبارو چندان شناخته‌شده نیست، ولی جذابیت زیادی برای علاقه‌مندان حرفه‌ای خودرو دارد؛ چراکه نه‌تنها در بازار جهانی با سبد نسبتا کاملی از مدل‌های مختلف در کلاس‌های گوناگون شناخته می‌شود، از نظر کیفیت و قیمت نهایی از بهترین‌های دنیا است.

سابقه‌ی تجاری سوبارو، در حدود ۶۵ سال برآورد می‌شود و امروزه با ۷ مدل خودروی متفاوت در بازار فعالیت می‌کند. این برند ژاپنی، بخشی از گروه سرمایه‌گذاری صنایع سنگین فوجی محسوب می‌شود که ۱۶.۵ درصد از سهام تویوتا را در اختیار دارد. سوبارو برای بسیاری از خودروسازان مستقل دنیا، پیشرانه تولید می‌کند و همکاری نزدیکی با تویوتا و نیسان دارد. به‌عنوان مثال، خودروی مشهور تویوتا GT68 که در چند سال اخیر به ایران هم وارد شده است، از پیشرانه‌ی ساخت سوبارو استفاده می‌کند. سواری‌های غیر شاسی‌بلند این برند، شامل مدل‌های BRZ، ایمپرزا، WRX و لگاسی می‌شوند که بزرگ‌ترین و البته لوکس‌ترین آن‌ها، خودروی لگاسی است.

subaru Legacy

اولین مدل لگاسی، در سال ۱۹۸۹ توسط سوبارو معرفی شد تا مشخصاتی قابل رقابت با مشهورترین سدان‌های خانوادگی دنیا، تویوتا کمری و هوندا آکورد داشته باشد. نسل نخست این خودرو، تا حدودی بر طراحی لوکس و راحتی سرنشینان تمرکز داشت؛ اما در نسل‌های دوم تا پنجم که بین سال‌های ۱۹۹۳ تا ۲۰۱۴ ادامه داشت، سبک اسپرت بدنه اولویت بیشتری پیدا کرد تا در بازار جهانی، متمایز عمل کند. آخرین مدل لگاسی، نسل ششم این خودروی پرفروش است که از سال ۲۰۱۵ عرضه شد. این خودرو در نمایشگاه خودروی شیکاگو ۲۰۱۴، مورد تحسین کارشناسان و علاقه‌مندان قرار گرفت؛ چراکه تلفیقی معقول، از یک سدان لوکس با ویژگی‌های اسپرت ارزیابی شد. سوبارو وعده داده است نسل هفتم لگاسی را در سال ۲۰۱۹ رونمایی کند تا این خودرو برای تولید از سال ۲۰۲۰، متحول شود. این خودرو توسط بنیاد KBB آمریکا، به‌عنوان بهترین محصول در کلاس سدان سال ۲۰۱۷، شناخته‌ شده و توسط موسسه‌ی ALG، پرتقاضاترین خودروی سدان دست دوم، با کم‌ترین افت قیمت بوده است. سوبارو ادعا می‌کند بیش از ۹۶ درصد خودروهای لگاسی که در ۱۰ سال اخیر در سراسر دنیا ساخته شده‌اند، همچنان در جاده‌های جهان تردد می‌کنند.

سوبارو لگاسی، از نسل اول در دو تیپ بدنه‌ی سدان و تورر (استیشن) عرضه می‌شود که مسلما با نمونه‌ی استاندارد، فروش بالاتری در بازار جهانی دارد. واردات این خودرو با بدنه‌ی تورر، بعید به نظر می‌رسد؛ هرچند از نظر پیشرانه و استانداردهای لازم برای حضور در ایران، منع قانونی ندارد. این خودرو برای سال آینده‌ی میلادی، با فیس‌لیفت جزئی مواجه شده است که صرفا شامل تغییراتی در سپر جلو و جایگاه چراغ‌های مه‌شکن می‌شود؛ درحالی‌که از نظر پیشرانه، فضای داخلی و آپشن‌ها، تفاوتی با نمونه‌ی فعلی نخواهد داشت.

طراحی ظاهری و بدنه

نسبت به نسل قبل و رقبای مطرح لگاسی در کلاس سدان خانوادگی، این خودرو همراه با حس اسپرت و فرم کوپه‌ی بیشتری در بدنه عرضه می‌شود. فاصله‌ی محورهای لگاسی، اندکی افزایش یافته است تا فضای زانو بیشتر شود. ظاهر این خودرو با دو تیپ استاندارد و اسپرت عرضه می‌شود که نسخه‌ی دوم، با جلوپنجره‌ی ساده و تمام مشکی، شناخته می‌شود که فعلا وارد ایران نخواهد شد.

 

 

در نمای روبرو، چراغ‌های کشیده و نسبتا بزرگ لگاسی، بیش از هرچیز خیره‌کننده هستند؛ درحالی‌که همراه با نوار LED روشنایی روز به شکل C، حالتی مدرن و کاملا اسپرت دارند. در گوشه‌ی چراغ‌ها، بخشی نارنجی رنگ برای راهنما در نظر گرفته شده است که معمولا در خودروهای قدیمی دیده‌ایم و امروزه کمتر استفاده می‌شود. جلوپنجره، تا حد زیادی مستقل از چراغ‌ها طراحی شده است و صرفا با تبعیت از زبان طراحی سوبارو، روی پوششی فلزی و چندردیفه قرار دارد که لوگوی سوبارو، یک‌نواختی آن را کاهش می‌دهد. به نظر می‌رسد مدلی از لگاسی که در ایران عرضه خواهد شد؛ دارای ساده‌ترین تیپ بدنه باشد و از سپر استاندارد استفاده کند. این نسخه، تورفتگی‌های متقارنی در پایین سپر جلو دارد که چراغ‌های مه‌شکن دایره‌ای با قابی از پلاستیک، در گوشه‌های آن دیده می‌شود. اصولا سوبارو به فضاهای خالی در نمای روبروی محصولات خود اهمیت می‌دهد و در لگاسی هم علاوه بر جلوپنجره‌ی بزرگ با هواکش‌های عریض، بخش زیادی از سپر را با این شیوه طراحی کرده است. چنین سبکی علاوه بر کاهش هزینه‌های تولید، حس اسپرت و تهاجمی خودرو را افزایش می‌دهد. از نکات مثبت در طراحی لگاسی، می‌توان به خودداری سوبارو در استفاده از پلاستیک در ساختار اصلی سپرها و قاب‌ گلگیرها اشاره کرد؛ چرا که صرفا در مجرای هدایت هوا و پیرامون مه‌شکن‌ها، از این نوع مواد سیاه‌رنگ استفاده شده است. فرم‌دهی با خطوط حجم‌دهنده بسیار خوب به نظر می‌رسد و در قسمت چراغ‌های اصلی، مه‌شکن‌ها و روی کاپوت تا زوایای جلوپنجره، هماهنگی جذابی ارائه می‌کند.

در نمای جانبی هم فقدان پلاستیک و ادوات ارزان‌قیمت، شخصیت لوکس لگاسی را تقویت کرده است. تمامی نسخه‌های این خودرو، از آینه‌ی بغل دوتکه استفاده می‌کنند که با چراغ راهنما ارائه می‌شوند؛ اما بخشی از آن فلزی و قسمت دیگر، از پلاستیک سیاه خواهد بود. فرم کلی بدنه، حالت کوپه و چشم‌نوازی دارد که با توجه به شیب ملایم سقف تا انتهای خودرو، متقارن به نظر می‌رسد. هرچند از زاویه‌ی بغل، سپرها و گلگیرها، ساده طراحی شده‌اند، با خطوط حجم‌دهنده‌ای همراه هستند؛ به‌طوری که از گوشه‌ی چراغ عقب تا لبه‌ی در جلو و امتداد دستگیره‌ها، شاهد حالتی سه‌بعدی در لگاسی هستیم. از سویی دیگر، بخش پایین درهای وروردی و رکاب هم دارای بدنه‌ی مدرن و فضایی است. لگاسی در نسخه‌ی پایه از چرخ‌های اسپرت ۱۷ اینچ استفاده می‌کند و نوع ۱۸ اینچ، صرفا در مدل لیمیتد قابل سفارش خواهد بود.

Subaru Legacy

در نمای پشت، شباهت‌هایی میان چراغ‌ عقب لگاسی و تویوتا کمری مدل ۲۰۱۲ وجود دارد که البته ناچیز است. این قسمت با نوار LED و فرم C دیده می‌شود که در بخش چراغ دنده عقب، با رنگ سفید و متمایز از زمینه دیده می‌شود. جایگاه پلاک، به‌صورت تورفتگی درب عقب، به‌خوبی پلاک‌های پهن ایرانی را در خود جای می‌دهد؛ ضمن اینکه دستگیره‌ی مناسبی برای باز کردن درپوش صندوق خواهد بود. در مقایسه با دیگر خودروهای مدرن و هم‌کلاس لگاسی در بازار جهانی، این خودرو در قسمت عقب، ساده و با حجم‌دهی محدود عرضه می‌شود که صرفا در برآمدگی سپر و دیفیوزر هدایت‌ هوا در بالای کاپوت، نمود خواهد داشت. از نکات مثبت در طراحی عقب لگاسی، پرهیز از سپر پلاستیک و استفاده از کروم برای خروجی اگزوز است.

در مجموع، می‌توان نمره‌ی بسیار خوبی به طراحی بدنه‌ی سوبارو لگاسی داد. این خودرو با طول ۴.۷۹۵ متر، عرض ۱.۵۷۹ متر و ارتفاع استاندارد ۱.۴۹۸ متر از سقف تا سطح زمین، با فاصله‌ی کف ۱۵ سانتیمتر تا جاده تولید می‌شود. سوبارو لگاسی با فاصله‌ی محور ۲.۷۵۵ متر عرضه می‌شود که در کلاس خود، قابل قبول و برتر از دیگر رقبا است.

فضای داخلی و طراحی کابین

با ورود به سوبارو لگاسی، مسلما شوکه نخواهید شد. این خودرو برای سطح خرید در بازار ایران، نسبتا گران و لوکس محسوب می‌شود؛ اما طراحی ساده و تاحدودی قدیمی به همراه دارد. جالب است بدانید که مدل ۲۰۱۳ همین خودرو، از نظر طراحی داشبورد و ترکیب ادوات مختلف، مدرن‌تر از نمونه‌ی فعلی به نظر می‌رسد که نشانه‌ی تعمد سوبارو در ارائه‌ی فضایی ساده و کاملا متعارف در لگاسی است.

subaru Legacy

نملیشگر لمسی ۷ اینچ، در وسط داشبورد قرار دارد؛ درحالی‌که مجرای اصلی عبور هوا و تهویه‌ی مطبوع، بالاتر از آن دیده می‌شود. دکمه‌ی قرمز مربوط به فلاشر و هشدار خطر، دقیقا در همین محل حضور دارد و البته به زیبایی کابین لطمه زده است. نمایشگر دیجیتال و باریک دیگری، زیر مانیتور اصلی وجود دارد که درجه‌ی حرارت محیط را با توجه به حضور سیستم تهویه‌ی دوگانه، به‌صورت جداگانه نشان می‌دهد. کلید‌های متعددی در کنسول میانی وجود دارند؛ اما به‌خوبی تجمیع شده‌اند تا در دیگر نقاط داشبورد، آزاردهنده نباشند. بخش مربوط به دسته‌دنده و فضای خالی مربوط به جای‌گذاری لیوان یا بطری نوشیدنی هم کاملا ساده و شبیه به خودروهای ساخته‌شده در ۱۰ سال اخیر است. نکته‌ی مثبت در این قسمت، دریچه‌ای است که انواع گوشی‌های موبایل امروزی را در خود جا می‌دهد و البته با ۲ خروجی شارژ USB، کارگشا خواهد بود.

پیشرانه و قوای فنی

سوبارو لگاسی، صرفا با دو نوع پیشرانه عرضه می‌شود که شامل نمونه‌ی استاندارد ۲.۵ لیتر و نسخه‌ی ۳.۶ لیتر خواهد بود. هرچند مدل ۳.۶ لیتر، به دلایل قانونی اجازه‌ی ورود به ایران نخواهد داشت؛ با قیمت بالاتر و مصرف سوخت بیشتر، فروش قابل توجهی هم در نقاط مختلف دنیا ندارد. آنچه برگ‌برنده‌ی محصولات سوبارو در بازار جهانی محسوب می‌شود، پیشرانه‌های بوکسر (با سیلندرهای تخت و زاویه‌ی ۱۸۰ درجه) در کنار سیستم دو دیفرانسیل هوشمند است که در تمامی نسخه‌های لگاسی، وجود دارد. برای آشنایی بیشتر با پیشرانه‌های بوکسر، تماشای فیلم کوتاهی که در ادامه‌ی مطلب آورده شده است، مفید خواهد بود.

دانلود با کیفیت 360p    720p    

پیشرانه‌ی پایه برای سوبارو لگاسی، ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری و تنفس طبیعی است که قدرت ۱۷۵ اسب بخار و گشتاور ۲۳۵ نیوتن‌متر از دور موتور ۴۱۰۰ دور بر دقیقه تولید می‌کند. این مدل، برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، حدود ۹ ثانیه زمان می‌برد و ظرف ۲۵ ثانیه به سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. نهایت سرعت لگاسی با پیشرانه‌ی ۲.۵ لیتر، به ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است؛ درحالی‌که با میانگین مصرف سوخت ۷.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر ارائه می‌شود. این خودرو در ترافیک شهری، نزدیک به ۱۰ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و با سرعت ثابت بزرگراه، ۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، مصرف بنزین خواهد داشت. درکنار سیستم دو دیفرانسیل، لگاسی استاندارد با جعبه‌دنده‌ی اتوماتیک CVT و ۶ سرعته قابل خرید خواهد بود.

subaru Legacy

سوبارو برای علاقه‌مندان سدان‌های اسپرت و پرشتاب، نسخه‌ی دیگری از لگاسی با پیشرانه‌ی ۳.۶ لیتری نیز ارائه می‌دهد که قدرت ۲۵۶ اسب بخار و گشتاور ۳۳۵ نیوتن‌متر از دور موتور ۴۴۰۰ دور بر دقیقه ارائه می‌کند. این مدل، در زمانی حدود ۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و با گذشت ۱۸ ثانیه از شروع حرکت، سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت خواهد داشت. نهایت سرعت این محصول، محدود به ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت خواهد بود و با میانگین مصرف سوخت ۱۰.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر عرضه می‌شود. مصرف بنزین لگاسی با پیشرانه‌ی ۳.۶ لیتر، در ترافیک شهری ۱۱.۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و در بزرگراه، ۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر برآورد می‌شود. این مدل هم فقط با جعبه‌دنده‌ی اتوماتیک CVT و ۶ سرعته قابل خرید خواهد بود.

آپشن‌ها و امکانات رفاهی

یک سدان خانوادگی ساخت ژاپن، مسلما از نظر تجهیزات اضافه، در سطح جهانی قرار دارد؛ چرا که مجبور به رقابت با هوندا آکورد و تویوتا کمری است. از مهم‌ترین امکانات رفاهی لگاسی، می‌توان به صندلی‌های چرم و خوش‌فرم آن اشاره کرد که در مدل واردشده به ایران، وجود دارد و یک آپشن محسوب می‌شود. تهویه‌ی مطبوع دوگانه با خروجی مخصوص سرنشینان عقب، قابلیت جمع‌ شدن صندلی‌های ردیف دوم، سیستم پخش چندرسانه‌ای با نمایشگر لمسی ۷ اینچ و دوربین عقب، درگاه شارژ USB و اتصالAUX، امکان ارتباط بین تلفن هوشمند و خودرو از طریق بلوتوث، تجهیزات استاندارد لگاسی هستند.

این احتمال وجود دارد که سدان سوبارو، با آپشن‌هایی اضافه مثل گرم‌کن داخلی چهار صندلی در ایران عرضه شود. در بازار جهانی، خودروی لگاسی با چهار سطح از آپشن‌ها ارائه می‌شود که شامل نسخه‌های استاندارد، پرمیوم، اسپرت و لیمیتد است. همان‌طور که پیش‌تر ذکر شد، تمامی مدل‌های این خودرو، مجهز به سیستم دو دیفرانسیل با فناوری تقسیم هوشمند گشتاور بین چرخ‌ها هستند و همچنین راننده می‌شود در کنار گیربکس خودکار، از تعویض دنده با پدال‌های پشت فرمان، استفاده کند.

subaru Legacy
subaru Legacy
subaru Legacy
subaru Legacy

نسخه‌ی استاندارد لگاسی، دارای شیشه‌های برقی ردیف جلو است؛ درحالی‌که در ردیف عقب، شیشه‌ها دستی خواهند بود. تمامی صندلی‌ها، به‌صورت کاملا دستی تنظیم می‌شوند. سیستم صوتی این خودرو، دارای ۴ بلندگو است و می‌تواند با اتصال به اینترنت و از طریق سایت‌های نظیر iTunes، موسیقی و رادیو پخش کند. تهویه مطبوع، کاملا دستی عمل می‌کند؛ اما چراغ‌ها می‌توانند سیستم خاموش و روشن خودکار داشته باشند و با نور خوشا‌مدگویی همراه شوند. رینگ‌های استاندارد این خودرو، سایز ۱۷ اینچ خواهند بود.

نسخه‌ی پرمیوم لگاسی، از سیستم صوتی قدرتمندتری نسبت به نمونه‌ی استاندارد استفاده می‌کند و دارای ۶ بلندگو است. صندلی‌های جلو، علاوه بر تنظیمات برقی در ۱۰ جهت، دارای گرم‌کن داخلی هستند. سیستم تهویه‌ی مطبوع، خودکار خواهد بود، آینه‌ها به‌صورت برقی جمع و گرم می‌شوند و کیفیت پوشش چرم صندلی‌ها، مرغوب‌تر از نسخه‌ی پایه است. سیستم یخ‌زدایی شیشه‌ی جلو در این مدل وجود دارد و پوشش فرمان هم با چرم ارائه می‌شود. امکانات مربوط به ایمنی و فناوری‌های هوشمند جلوگیری از حادثه، موسوم به استارلینک که در بخش آپشن‌های ایمنی به بررسی آن‌ها می‌پردازیم؛ مهم‌ترین تفاوت لگاسی لیمیتد با نسخه‌ی استاندارد محسوب می‌شود.

مدل اسپرت، تفاوت زیادی با نمونه‌ی پرمیوم ندارد، اما با طرح دو رنگ داشبورد و قطعاتی از فیبر کربن در کابین، حس متفاوتی در فضای داخلی ارائه می‌کند. جلوپنجره‌ی این مدل، سیاه‌رنگ است و با رینگ‌های اسپرت سایز ۱۸ اینچ و لاستیک‌هایی به پهنای ۲۵۵ میلی‌متر، عرضه می‌شود. این خودرو همچنین دارای چراغ‌های مه‌شکن، بالچه‌ی کوچک روی صندوق عقب و سیستم استارت دکمه‌ای است که در مدل‌های استاندارد و پرمیوم، وجود ندارد.

subaru Legacy

بالاترین آپشن‌های سوبارو لگاسی، در نسخه‌ی لیمیتد دیده می‌شود. سیستم صوتی باکیفیت از برند مشهور هارمن کاردون با ۱۲ اسپیکر و آمپلی‌فایر به قدرت ۵۷۶ وات، گرم‌کن داخلی سه حالته برای صندلی جلو و دو حالته برای صندلی عقب همراه با چرم طبیعی، ادوات چوب در فضای داخلی و آینه‌های برقی مجهز به چراغ راهنما، مهم‌ترین تفاوت لگاسی لیمیتد با دیگر نسخه‌های این خودرو هستند. از تصاویر منتشرشده، به نظر می‌رسد نماینده‌ی سوبارو در ایران، لگاسی را با مدل لیمیتد عرضه خواهد کرد.

به کمک جدول زیر، می‌توانید مدل‌های مختلف سوبارو لگاسی را با سطح آپشن‌های مختلف در بازار جهانی، مقایسه کنید.

مدل

نوع پیشرانه

قدرت (اسب بخار)

قیمت در بازار جهانی (دلار)

2.5i

۲.۵ لیتر بوکسر

۱۷۵

۲۳,۰۰۰

2.5i Premium

۲.۵ لیتر بوکسر

۱۷۵

۲۵,۰۰۰

2.5i Sport

۲.۵ لیتر بوکسر

۱۷۵

۲۷,۰۰۰

2.5i Limited

۲.۵ لیتر بوکسر

۱۷۵

۳۰,۰۰۰

3.6R Limited

۳.۶ لیتر بوکسر

۲۵۶

۳۳,۰۰۰

تست تصادف و آپشن‌های ایمنی

باتوجه به امتیازات بسیار خوب در آزمون‌های برخورد و فناوری‌های حفاظتی، سوبارو لگاسی در گروه ایمن‌ترین سدان‌های دنیا قرار می‌گیرد؛ هرچند با بی‌ام‌و سری ۵ جدید و حتی تویوتا کمری، برابری نمی‌کند. در ادامه‌ی مطلب می‌توانید فیلم کوتاهی از تست‌ تصادف و ایمنی این خودرو که توسط بنیاد بیمه و ایمنی خودروهای امریکا (IIHS) منتشر شده است، ملاحظه کنید.

دانلود با کیفیت  360p   720p   1080p

نتیجه‌ی تست تصادف موسسه‌ی ایمنی خودروی اروپا (Euro NCAP) نشان می‌دهد که لگاسی برای سرنشین بالغ، ایمنی ۷۹ درصد در انواع برخوردها به همراه خواهد داشت؛ درحالی‌که این میزان برای کودکان ۷۳ درصد خواهد بود. عابران پیاده نیز در صورت تصادف با این خودرو، ۵۸ درصد احتمال زنده‌ ماندن خواهند داشت؛ چراکه بسیاری از فناوری‌های مدرن ایمنی، مثل ترمز خودکار و هشدار برخورد در نسخه‌ی استاندارد این خودرو، وجود ندارد و مخصوص مدل‌های با آپشن بالاتر است. با این حساب، امتیاز مربوط به آپشن‌های حفاظتی این محصول، ۷۱ درصد خواهد بود که در نمونه‌ی فول‌آپشن، ایده‌آل به نظر می‌رسد.

لگاسی دارای ۸ ایربگ است که شامل ۴ کیسه‌هوای استاندارد برای سر و شانه‌ی سرنشینان جلو، دو کیسه هوای پرده‌ای در قسمت عقب و دو مورد در بخش زانوی راننده می‌شود. به لطف دوربین عقب و سنسورهای متعدد که پیرامون خودرو قرار دارند، فناوری‌های ایمنی خودرو به‌خوبی عمل می‌کنند. سوبارو، از سیستم‌ استارلینک استفاده می‌کند که علاوه بر پخش سرگرمی‌های چندرسانه‌ای، در بخش ایمنی خودرو هم نقش مهمی بر عهده دارد. هشدار برخورد، تماس با اورژانس در شرایط پس از عملکرد کیسه‌های هوا، بررسی ماهیانه‌ی شرایط فنی خودرو و تهیه‌ی گزارش از آن، در سیستم استارلینک مدیریت می‌شود.

subaru Legacy
subaru Legacy
subaru Legacy
Subaru Legacy
subaru Legacy
Subaru Legacy
subaru Legacy
subaru Legacy
subaru Legacy
subaru Legacy
Subaru Legacy
Subaru Legacy
subaru Legacy
subaru Legacy
subaru Legacy
subaru Legacy
subaru Legacy
subaru Legacy
subaru Legacy
subaru Legacy
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات