مدل ۲۰۱۸ فورد GT؛ با الهام‌ از GT40 مدل ۱۹۶۷

چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت خودروسازی فورد می‌گوید نسخه‌ی ۲۰۱۸ فورد GT با الهام از خودروی قدیمی مدل سال ۱۹۶۷ تولید خواهد شد.
تبلیغات

در حال حاضر، فورد GT یک سوپراسپرت منحصربه‌فرد است که طبق برنامه‌ریزی‌ها، در چهار سال آینده تنها ۱۰۰۰ دستگاه از آن تولید خواهد شد. طبق گفته‌ی فورد پرفورمنس، رقم تولید این سوپراسپرت فقط به ۲۵۰ دستگاه در هر سال می‌رسد.

قرار است فورد در سال ۲۰۱۸ نمای ظاهری ویژه‌ای از این خودرو ارائه کند که الهام‌ گرفته از GT40 قرمز و سفید سال ۱۹۶۷ است؛ خودرویی که در آن سال قهرمانی مسابقات لمانز را به دست آورد. این مدل که به‌طور رسمی نسخه‌ی فورد GT-67 هریتیج نام‌گذاری شده است، اصلاحات ظاهری خاصی را به فضای داخلی و خارج خودرو اضافه می‌کند.

2018 Ford GT

دیو پریکاک، مدیر کل فورد پرفورمنس، می‌گوید:

هدف ما از تولید این جایگزین ارزشمند برای نسخه‌ی هریتیج ۲۰۱۷، ساخت نسخه‌ای بود که با آن بتوانیم دوباره پیروزی تاریخی خود در لمانز را با تیم آمریکایی دن گِرنی و اِی. جِی. فویت تکرار کنیم. نسخه‌ی ۲۰۱۸ فورد GT-67 هریتیج، با بهره‌گیری از ویژگی‌های مدرن یکی از بهترین خودروهای تاریخی فورد، شایسته پیروزی در هر رقابتی است.

تفاوت واضح این مدل در مقایسه با مدل‌های دیگر،  کیت بدنه اسپرت با جنس فیبر کربنی و نوارهای منحصربه‌فرد سفید در میان رنگ قرمز روشن بدنه خودرو است. ۲ هود بزرگ و بیضی‌شکل هم در انتهای درب‌ها طراحی شده است. علامت شماره یک روی کاپوت خودرو، نشان‌دهنده‌ی قهرمانی گرنی و فویت با خودروی GT40 است. چرخ‌های آلومینیومی ۲۰ اینچی با پوشش نقره‌ای از دیگر به‌روزرسانی‌های مدل هریتیج ۲۰۱۸ است.

رنگ قرمز، در  فضای داخلی نسخه‌ی ۶۷ هریتیج استفاده شده است که در خط دوخت روکش چرمی جدید روی صندلی‌های فیبر کربن و همچنین روکش چرمی فرمان و کمربند ایمنی به کار گرفته می‌شود.

دیگر جزئیات شامل دسته‌دنده خاکستری‌رنگ، تکه‌دوزی با پوشش ضد زنگ در قسمت‌های مختلف داخل خودرو، همراه با فیبر کربن برای کنسول مرکزی و پنل درب‌های خودرو  هستند. البته پلاک شناسایی با شماره سریال منحصربه‌فرد که خودرو را به‌عنوان یک نسخه‌ی «67 Heritage Edition» تأیید می‌کند، بسیار دوست‌داشتنی است.

2018 Ford GT

تولید محدود نسخه‌ی هریتیج در سال ۲۰۱۸، این خودروی اسپرت را بسیار نادر می‌کند. البته طراحی بسیار جالب فضای داخلی و بیرونی این خودروی فورد، برای ارزشمند دانستن طراحی آن کافی است. 

گالری تصاویر

2018 Ford GT
2018 Ford GT
2018 Ford GT
2018 Ford GT
2018 Ford GT
2018 Ford GT
2018 Ford GT
2018 Ford GT
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات