مدیرعامل اینتل از تیم مشاوره ترامپ انصراف داد

چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
رئیس‌جمهوری آمریکا به علت حوادث اخیر ویرجینیا، پشتیبانی بخش اعظم تیم مشاوره‌ی خود را از دست داده است.
تبلیغات

برایان کرزانیچ، مدیرعامل کمپانی اینتل، در پی حوادث ناگوار اخیر شارلوتسول، نژادپرستی سفیدپوستان این شهر را در توییتر محکوم کرد. برای مدت‌ها، باقی ماندن وی در تیم مشاوره‌ی رئیس جمهوری آمریکا در هاله‌ای از ابهام قرار داشت. اما اکنون، مدیرعامل غول پردازنده، موضع خود را شفاف کرده است. وی طی یک پست وبلاگی اعلام کرد که "برای جلب توجهات به تبعات جو سیاسی آمریکا در ایجاد مشکلات جدی، از تیم مشاوره‌‌ی [رئیس‌جمهور] خارج می‌شود."

علت استعفای کرزانیچ بنا به ادعاش خودش این است که وی خواستار پیشرفتی واقعی است؛ «اما به نظر می‌رسد ساکنان واشنگتن بیشتر نگران حمله به افراد مخالف هستند.» کرزانیچ افزود که «ما به جای حمله به کسانی که برای برابری و گرامی داشتن دیگر ارزش‌های آمریکایی به پا خواسته‌اند، باید به آن‌ها افتخار کنیم.» وی در انتها اشاره کرد که در صورت تغییر این وضعیت، مایل به خدمت‌گزاری دوباره خواهد بود.

روز شنبه، هدر هیر، یکی از شهروندان آمریکایی در حالی که مشغول اعتراض به تجمعات نژادپرستان آمریکایی در شارلوتسویل بود، در پی برخورد ماشین یک تروریست به جمعیت کشته شد. پس از این اتقاق، وی آماج حملات نژاپرستان قرار گرفت و این موضوع منجر به از کارافتادن یک وب‌سایت معروف متعلق به نئونازی‌ها شد. گوگل همچنین ثبت‌نام این وب‌سایت را ملغی کرد و فیسبوک نیز همزمان شروع به حذف مطالب به اشتراک‌گذاشته شده توسط این دامنه کرده است.

اینتل تنها شرکتی محسوب نمی‌شود که در پی رویدادهای اخیر شارلوتسویل و تعلل رئیس‌جمهوری آمریکا در محکوم کردن نژادپرستان، از تیم مشاوره‌ی ترامپ خارج می‌شود. کوین پلانک، مدیرعامل کمپانی Under Armour و کن فرازیر، مدیرعامل کمپانی مرک، نیز روز گذشته از این تیم خارج شدند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات