تولید انبوه پردازنده های سیلیکون کرین 970 آغاز شد

چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵
مطالعه 3 دقیقه
تولید انبوه نسل جدید پردازنده‌ی موبایل پرچم‌دار هواوی موسوم به کرین ۹۷۰ آغاز شده است و احتمالا میت ۱۰ اولین محصول مجهز به تراشه‌ی جدید خواهد بود.
تبلیغات

بر اساس گزارشی جدیدی از تایوان، تولید انبوه پردازنده‌ی موبایل های‌سیلیکون کرین ۹۷۰ آغاز شده است. از چند ماه قبل خبرها و شایعات مختلفی در مورد پردازنده‌ی پرچم‌دار جدید ساخت هواوی منتشر می‌شود و در یکی از شایعات اخیر، پیش‌بینی شده بود که این چیپ‌ست جدید احتمالا در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری و پیش از معرفی گوشی هوشمند پرچم‌دار هواوی میت ۱۰ معرفی خواهد شد. بر اساس گزارش‌ها، گوشی میت ۱۰ اولین محصولی خواهد بود که به تراشه‌ی جدید کرین ۹۷۰ مجهز می‌شود. حال در جدیدترین گزارشی که به نقل از منابع نزدیک به تأمین‌کنندگان این شرکت تایوانی در دسترس قرار گرفته است، اعلام شده که پردازنده‌ی کرین ۹۷۰ برای استفاده‌ی تجاری در زمان مقرر آماده خواهد شد. بر اساس خبرها و شایعات اخیر، انتظار می‌رود گوشی هواوی میت ۱۰ در نمایشگاه ایفا ۲۰۱۷ در شهر برلین رسما معرفی و از ماه اکتبر به بازار عرضه شود.

در شایعات پیشین پیش‌بینی شده بود که پردازنده‌ی های‌سیلیکون کرین ۹۷۰ با فرآیند ۱۰ نانومتری تولید خواهد شد و فرکانس کاری هسته‌های این چیپ‌ست بین ۲.۸ تا ۳ گیگاهرتز خواهد بود. در برخی از گمانه‌زنی‌ها به این مورد اشاره شده است که کرین ۹۷۰ از یک پردازنده‌ی گرافیکی بهبودیافته بهره خواهد برد و علاوه بر این از شبکه‌های ‌ال‌تی‌ای Cat. 12 نیز پشتیبانی خواهد کرد. در شایعات قبل اعلام شده بود که این پردازنده‌ی جدید در مجموع به هشت هسته‌ مجهز خواهد بود که چهار هسته‌ی آن از نوع کورتکس A53 آرم و چهار هسته‌ی دیگر از نوع کورتکس A73 آرم خواهد بود. اما مدتی بعد شایعه‌ی دیگری منتشر شد که اعلام می‌کرد کرین ۹۷۰ احتمالا به چهار هسته از نوع کورتکس A75 آرم مجهز خواهد شد. هواوی تا به این لحظه اطلاعات زیادی برای تأیید این جزئیات منتشر نکرده است. البته این غول فناوری چینی به این موضوع اشاره کرده که نسل بعدی چیپ‌ست‌های موبایل این شرکت، اولین پردازنده‌ای محسوب می‌شود که نوعی تکنولوژی هوش مصنوعی ارائه خواهد داد.

دو سال قبل، گوشی هواوی میت ۸ اولین دستگاهی بود که به چیپ‌ست کرین ۹۵۰ مجهز شد. علاوه بر این میت ۹ اولین گوشی هوشمندی بود که سال گذشته از تراشه‌ی کرین ۹۶۰ استفاده کرد؛ بنابراین منطقی به نظر می‌رسد که گوشی هواوی میت ۱۰ اولین محصولی باشد که امسال به همراه پردازنده‌ی جدید کرین ۹۷۰ به بازار عرضه خواهد شد. 

با توجه به شایعات مختلف، گوشی میت ۱۰ از طراحی بدون حاشیه بهره خواهد برد. از دیگر ویژگی‌های پیش‌بینی شده برای میت ۱۰ می‌توان به دوربین دوگانه‌ی پشتی و جلویی آن اشاره کرد. بر اساس این شایعات، گوشی نامبرده به یک نمایشگر ۵.۸ اینچی با رزولوشن کیو اچ‌دی مجهز خواهد شد. افزون بر این، انتظار می‌رود گوشی مذکور به ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم مجهز شود. دیگر ویژگی‌های این محصول شامل سنسور تشخیص عنبیه‌ و سنسور اثر انگشت تعبیه‌شده در زیر نمایشگر می‌شود. گوشی مورد انتظار میت ۱۰ به‌طور پیش‌فرض سیستم‌عامل اندروید ۸.۰ را اجرا خواهد کرد و البته مثل همیشه، رابط کاربری انحصاری هواوی روی این سیستم‌عامل اعمال خواهد شد. درهرحال باید اشاره کنیم که شرکت هواوی هنوز این مشخصات را رسما تأیید نکرده است.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات