ویدیوهای کوتاهی از خط تولید آیفون 8

سه‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸
مطالعه 2 دقیقه
اخیرا ویدیوهای کوتاهی منتشر شده است که گفته می‌شود مربوط به خط تولید آیفون ۸ هستند. این ویدیوها با تصاویر فاش‌شده‌ی قبلی از آیفون ۸ هم‌خوانی دارند.
تبلیغات

امسال شایعات و گمانه‌زنی‌ها در خصوص آیفون با شدت بیشتری نسبت به گذشته منتشر می‌شود. در کنار خیل عظیم شایعات و تصاویر فاش‌شده از مشخصات سخت‌افزاری، قیمت و طراحی احتمالی آیفون ۸، امروز دو ویدیوی کوتاه در فضای مجازی منتشر شده است که گفته می‌شود مربوط به خط تولید پرچم‌دار امسال کوپرتینونشین‌ها هستند. انتشار چنین ویدیوهایی، هم می‌تواند نشان‌گر دشوارهایی باشد که اپل برای پنهان‌ نگه‌داشتن آیفون بعدی متحمل می‌شود هم می‌تواند گستردگی تلاش‌هایی را آشکار کند که این شرکت برای سازمان‌دهی شایعات در مورد این دستگاه می‌کند. 

هر دو ویدیوی فاش‌شده کوتاه هستند و در نگاه اول نمی‌توان جزئیات چندانی از آن‌ها پی برد. با این حال، با نگاهی دقیق‌تر به خط تولید نشان داده‌شده در این ویدیو، دستگاهی را خواهید دید که با بسیاری از تصاویر فاش‌شده‌ی اخیر هم‌خوانی دارد. ویدیوی ۱۰ ثانیه‌ای در حالتی ثبت شده که فرد در حال گذر از کنار خط تولید است و چندین کارگر در حال جلا دادن پنل پشت گوشی هستند. با نگاهی نزدیک‌تر به این پنل‌ها می‌توان متوجه شد که محل دوربین‌ دوگانه به‌صورت عمودی است که این ویژگی به‌طور واضح آیفون ۸ را از مدل‌های آیفون ۷ اس و ۷ اس پلاس متمایز می‌کند.

اما نکته‌ی جالب در خصوص این ویدیوها، خلأ محل حسگر اثر انگشت در پنل پشت آیفون ۸ است؛ ویژگی خاصی که می‌توانست باعث ناامیدی طرفدارانی باشد که در انتظار گوشی هوشمندی با اثر انگشت یکپارچه‌ با نمایشگر بدون حاشیه‌ی آیفون ۸ هستند؛ اما نبود حسگر یادشده در این ویدیو، به‌طور مطلق نمی‌تواند نشان‌دهنده‌ی این موضوع باشد که اپل از حسگر یکپارچه با نمایشگر استفاده می‌کند یا تنها به حسگر تشخیص چهره اکتفا می‌کند. با این حال اینکه تعدادی کارگر در حال جلا دادن پنلی باشند که در مرحله‌ی بعد، سوراخی دیگر در آن ایجاد خواهد شد و کمی غیر منطقی و دور از ذهن به نظر می‌رسد.

ویدیوی دوم جزئیات به‌مراتب کمتری نشان می‌دهد؛ زیرا شخص فیلم‌بردار از کنار مجموعه‌ای از بدنه‌ها می‌گذرد که به نظر می‌رسند فرایند تولیدشان به اتمام نرسیده است. با متوقف کردن ویدیو، باز هم شاهد پنل‌هایی هستیم که جایگاه دوربین دوگانه در آن‌ها به‌صورت عمودی است و کماکان خبری از محل حسگر اثر انگشت در آن‌‌ها نیست. اما لوگوی اپل نیز در این پنل‌ها غایب است؛ بنابراین ممکن است این پنل‌ها متعلق به آیفون نباشند! همچنین مشخص نیست که این ویدیو از کدام واحد تولید به ثبت رسیده است؛ اما هر کدام از مدیران اپل در صورت مشاهده‌ی این ویدیو، می‌توانند به‌سرعت آن را تشخیص دهند.

چه فاش شدن این تصاویر حاصل استراتژی اپل برای مقابله با گوشی‌های بدون حاشیه‌ی سامسونگ و ال‌جی باشد، چه به دست کارکنان پرجرأت ثبت شده باشند، در هر صورت آیفون ۸ آمار بیشترین تعداد تصاویر فاش‌شده را در بین تمام آیفون‌های اپل به خود اختصاص داده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات