سرویس تبدیل گفتار به متن گوگل از ۱۱۹ زبان پشتیبانی می‌کند

سه‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
با به‌روزرسانی اخیر سرویس تبدیل گفتار به متن گوگل، علاوه بر پشتیبانی از ۲۱ زبان جدید، امکان استفاده از اموجی‌ نیز به این سرویس افزوده شده است.
تبلیغات

روز گذشته، سرویس تبدیل گفتار به متن گوگل، امکان پشتیبانی از ۲۱ زبان دیگر را به سیستم خود افزود. این به‌روزرسانی، تعداد زبان‌های پشتیبانی‌شده از این سرویس را به عدد ۱۱۹ زبان رساند. ۲۱ زبان افزوده‌شده شامل ارمنی، بنگالی، لائو، سینهالی، سودانی، نپالی، اردو و تامیلی است. بنا به ادعای گوگل، سرعت عمل سرویس تبدیل گفتار به متن، سه برابر بیشتر از تایپ کردن است.

گوگل نمونه‌های گفتاری را از طریق بیان اصطلاحات عمومی توسط سخنگویان بومی هر زبان جمع‌آوری کرده است. این شرکت درباره‌ی این به‌روزرسانی در بلاگ خود نوشته است:

این فرایند، الگوهای یادگیری ماشینی ما را برای درک آواها و واژه‌های زبان‌های جدید و بهبود دقت عمل آن‌ها هنگام مواجه با مثال‌های بیشتر آموزش داد.

تبدیل گفتار به متن، می‌تواند هم برای جستجوی صوتی و هم در محصولات دیگر گوگل نظیر اپلیکیشن ترجمه (Translate) مورد استفاده قرار گیرد.

علاوه بر این، گوگل قابلیتی کاربرپسند معرفی کرده است که امکان استفاده از اموجی‌ها با گفتن نام آن‌ها را برای کاربران فراهم می‌کند. این ویژگی در ابتدا در دسترس انگلیسی‌زبان‌ها است؛ اما امکان استفاده از آن در زبان‌های دیگر نیز به‌زودی از راه خواهد رسید.

برای دسترسی به قابلیت تایپ صوتی، باید اپلیکیشن کیبورد گوگل (Gboard) را نصب کنید؛ سپس با فشردن  آیکون تنظیمات، زبان خود را انتخاب کنید. برای جستجوی صوتی نیز می‌توانید اپلیکیشن گوگل را اجرا و زبان مورد نظر خود را از منوی تنظیمات انتخاب کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات