اپلیکیشن اپرا مکس از فروشگاه گوگل پلی حذف و توسعه‌ی آن متوقف شد

دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت اپرا، اپلیکیشن اپرا مکس را از فروشگاه گوگل پلی حذف کرد و از این به بعد هیچ‌گونه فعالیتی برای توسعه‌ی آن انجام نخواهد داد.
تبلیغات

اپلیکیشن اپرا مکس در فوریه‌ی سال ۲۰۱۴ منتشر شد. این اپ، خدمات رایگان شبکه‌ی خصوصی مجازی به کاربران موبایل ارائه می‌داد و با فشرده‌سازی داده‌ها پیش از ارسال، به کاهش مصرف داده‌ کمک می‌کرد. این سرویس برای بسیاری از افراد و بخصوص کسانی که از اینترنت محدود حجمی استفاده می‌کنند، بسیار مفید و کاربردی بود. افزون بر این، سال گذشته شاهد انتشار یک به‌روزرسانی برای اپرا مکس بودیم که در آن قابلیت بلاک کردن ردیاب‌های تبلیغاتی به این اپلیکیشن اضافه شد.

کمپانی اپرا اپلیکیشن اپرا مکس را این‌گونه توصیف کرده است: «یکی از برترین اپلیکیشن‌ها برای مدیریت و صرفه‌جویی در مصرف داده‌ها در سیستم‌عامل اندروید.» اما این شرکت امروز خبر داد که فعالیت اپلیکیشن نامبرده را متوقف کرده است. در ادامه توضیحات شرکت اپرا را در مورد دلیل این تصمیم‌گیری با هم مرور می‌کنیم:

این محصول نسبت به محصولات مرتبط به مرورگر اپرا ارزشی متفاوت داشت و در نتیجه موجب شد شرکت ما بر موضوعی متفاوت تمرکز کند؛ حال ما فعالیت‌های خود را بر مرورگر و سرویس‌های دیگری که در آینده ارائه خواهد شد، متمرکز می‌کنیم.

شرکت نامبرده به این نکته هم اشاره کرده است که از این پس هیچ به‌روزرسانی جدیدی برای اپلیکیشن اپرا مکس منتشر نخواهد شد. شایان ذکر است که جدیدترین آپدیت این اپ، کمتر از یک ماه قبل منتشر شد. اپلیکیشن یادشده اکنون از فروشگاه گوگل‌ پلی حذف شده است.

درهرحال، فعلا سرویس‌های اصلی اپلیکیشن اپرا مکس متوقف نشده‌ است و اپرا اعلام کرده کاربران فعلی این اپ می‌توانند همچنان از این سرویس استفاده کنند. همچنین هنوز مشخص نیست که سرویس اپرا مکس تا چه مدت به فعالیت خود ادامه خواهد داد. البته باید اشاره کنیم پیش از توقف کامل فعالیت اپلیکیشن اپرا مکس، کاربران این اپ از این موضوع اطلاع پیدا خواهند کرد.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات