والت دیزنی سرویس استریم ویدیویی خود را تا سال ۲۰۱۹ راه‌اندازی می‌کند

شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
هفته‌ی گذشته والت دیزنی اعلام کرد که درصدد راه‌اندازی یک سرویس استریم ویدیویی به‌منظور رقابت با نتفلیکس تا سال ۲۰۱۹ است.
تبلیغات

سه‌شنبه‌ی هفته‌ی گذشته والت دیزنی خبر داد که در پی راه‌اندازی یک سرویس استریم ویدیویی مستقل است تا بتواند با رقبایی نظیر نتفلیکس رقابت کند. با توجه به اعلام اینکه والت دیزنی سرویس استریم ویدیویی مستقل خود را راه‌اندازی خواهد کرد، این استودیوی بزرگ اعلام کرده است که پخش ساخته‌هایش از طریق نتفلیکس را متوقف خواهد کرد. 

همان‌طور که اشاره کردیم، انتظار می‌رود سرویس استریم ویدیویی والت دیزنی در سال ۲۰۱۹ آغاز به کار کند. این سرویس استریم ویدیویی به پخش انیمیشن‌های جدید و همچنین برنامه‌های تولیدشده توسط والت دیزنی و پیکسار اختصاص خواهد داشت. 

البته والت دیزنی در خصوص اینکه آیا مجموعه‌ی جنگ ستارگان و مجموعه‌‌های مرتبط با قهرمانان مارول جایی در این سرویس استریم خواهد داشت، اظهار نظر خاصی نکرده است. 

ارزش سهام نتفلیکس ساعاتی پس از اعلام برنامه‌های والت دیزنی برای راه‌اندازی یک سرویس استریم اختصاصی، ۴ درصد کاهش پیدا کرد. نتفلیکس در سال ۲۰۱۶ قراردادی با والت دیزنی به امضا رساند تا از محصولات و تولیدات این کمپانی استفاده کند. نتفلیکس قادر است با استناد به این قرارداد، تا انتهای سال ۲۰۱۹ محصولات والت دیزنی را از طریق سرویس استریم خود پخش کند. 

والت دیزنی همچنین اعلام کرده است که سرویس استریم ویدیویی اشتراکی ESPN برای پوشش رشته‌های مختلف ورزشی از ابتدای سال ۲۰۱۸ کار خود را آغاز خواهد کرد. این سرویس در اولین سال فعالیت خود برای پخش بیش از ۱۰ هزار برنامه زنده نظیر لیگ‌های بیس‌بال، هاکی، فوتبال، تنیس و همچنین ورزش‌های رده دانشگاهی برنامه‌ریزی کرده است. 

دیزنی همچنین در نظر دارد با سرمایه‌گذاری ۱.۵۸ میلیارد دلاری در BAMTech، میزان سهم خود از این کمپانی را به بیش از ۷۵ درصد افزایش دهد. بم‌تک در سال ۲۰۰۰ تأسیس شد و وظیفه‌ی استریم ویدیویی برای HBO ،WWE ،NHL و PGA Tour را بر عهده داشته است. سال گذشته دیزنی با پرداخت بیش از یک میلیارد دلار، ۳۳ درصد از سهام بم‌تک را در اختیار گرفت. 

سیاست‌های در پیش گرفته‌شده در دیزنی، این کمپانی را قادر می‌کند تا از انعطاف‌پذیری و همچنین کنترل بیشتری روی بازار سرویس‌های استریم ویدیویی برخوردار باشد. 

دیزنی اخبار مربوط به سیاست‌های خود در رابطه با سرویس استریم ویدیویی را در جریان کنفرانس ارائه‌ی گزارش مالی مربوط به سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی اعلام کرد. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط دیزنی، این کمپانی طی سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری موفق شده است درآمدی ۱۴.۲ میلیارد دلاری کسب کند. سود کسب‌شده توسط والت دیزنی بیش از ۲.۶ میلیارد دلار اعلام شده است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات