پرواز بیت‌ کوین بر فراز قیمت 3500 دلار

شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
ارزش هر بیت‌کوین در روز جمعه با رشدی ۳.۹ درصدی و با پشت سر گذاشتن بهای ۳۵۰۰ دلار در هر واحد، رکوردی جدید از خود برجای گذاشت.
تبلیغات

بیت‌کوین طی هفته گذشته با جهشی بزرگ شاهد افزایش ۲۴ درصدی در بهای خود بود. ناگفته پیداست که سرمایه‌گذاران و معامله‌گران بیت‌کوین، پس از سال‌ها شک و دودلی نسبت به زیرساخت‌های فناورانه این ارز رمزپایه به آینده آن بیش از پیش امیدوار شده‌اند.

سه‌شنبه هفته گذشته، شبکه بلاک‌چین بیت‌کوین فرآیند پذیرش یک به‌روزرسانی جدید نرم‌افزاری به نام Segwit را آغاز کرد.

آرون لیچر، مدیر ارشد بازاریابی Breadwallet (یک کمپانی فعال در حوزه بیت‌کوین) گفته است:

سگویت، راهکار هوشمندی است که به طور اساسی ظرفیت تراکنش‌ها را افزایش می‌دهد.

این نرم‌افزار که چندین سال قبل به عنوان راهکاری برای مسئله مقیاس‌پذیری ارزهای رمزپایه طراحی شده بود، برای سال‌ها معامله‌گران توان بیت‌کوین را تقسیم می‌کرد، چیزی که در نهایت منجر به تفکیک نسخه‌ای جدید از بیت‌کوین در تاریخ اول اوت شد.

در تاریخ اول اوت، انشعاب نسخه‌ای جدید از بیت‌کوین و خلق یک کلونی تازه به نام BCC یا بیت‌کوین نقد موجب بروز نگرانی در میان سرمایه‌گذاران شد. در آن روز ارزش هر بیت‌کوین به ۲۶۴۳ دلار در هر واحد سقوط کرد، اما دوباره بهای این ارز دیجیتالی با رشدی ۳۴ درصدی نسبت به نقطه قعر ابتدای ماه اوت به مدار رشد بازگشت.

شبا جعفری، مدیر استراتژی فنی کمپانی گلدمن ساچز اواخر ماه گذشته با اشاره به روند روبه‌رشد بهای بیت‌کوین پیش‌بینی کرد که بهای این ارز دیجیتالی به محدوده ۳۶۹۱ دلار خواهد رسید.

 دنیس پرتو، سرمایه‌گذار بیت‌کوین و مدرس دانشگاه هاروارد پیش‌تر به سایت بیزینس اینسایدر گفته بود که در بلندمدت بهای بیت‌کوین از قانون مور پیروی می‌کند. این قانون که در سال ۱۹۶۵ توسط گوردون مور بنیان‌گذار کمپانی اینتل ارائه شد، روندی نمایی را برای رشد فناوری‌های دیجیتال پیش‌بینی می‌کند. طبق این قانون تعداد ترانزیستورهای روی یک تراشه با مساحت ثابت هر دو سال یک‌بار دو برابر می‌شود. با توجه به این قانون، پرتو بر این باور است که بهای بیت‌کوین با حفظ روند کنونی و تبعیت از رشدی نمایی در سال ۲۰۲۱ به ۱۰۰ هزار دلار در هر واحد خواهد رسید.

 پرتو در ادامه گفته بود:

 این یک فرصت استثنایی برای سرمایه‌گذاران است. برخلاف اینکه سرمایه‌گذاری در مدارات مجتمع به امید رشد نمایی قیمت آن از عهده کمتر کسی ساخته است، اما خرید یک بیت‌کوین به سادگی آب خوردن است.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات