فورد F-150 توانایی های خود را به اثبات می رساند

سه‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
شرکت فورد اخیرا از  جزئیات مدل ۲۰۱۸ وانت F-150 رونمایی کرده است که توانایی‌های بالایی در کاهش مصرف سوخت و قابلیت یدک‌کشی بارهای سنگین ارائه می‌دهد.
تبلیغات

فورد تمایل زیادی دارد تا عنوان پرفروش‌ترین وانت‌های پیکاپ را برای چهار سال متوالی حفظ کند. این شرکت به تازگی از پیکاپ جدید خود موسوم به F-150 رونمایی کرد که از توانایی‌های بسیار مطلوبی بهره می‌برد. هر چند که از خودرو‌هایی در این سگمنت انتظار سواری بسیار راحت و پر آپشن نمی‌رود اما شرکت فورد سعی کرده است این نقص‌ها را در این سری از خودرو‌های معروف بر طرف کند. بحث دیگر، مصرف سوخت اینگونه از خودرو ها است که معمولا، چندان اقتصادی و جذاب نیست.  فورد با ارائه این پیکاپ جدید سعی در برطرف نمودن این موضوع کرده است که تا حدودی موثر واقع شده است.

فورد F-150

 پیدا کردن وانتی با سطح امکانات و آپشن‌های بالا، کارایی راحت و مصرف سوخت مناسب بسیار دشوار است. به همین ترتیب فورد اظهار می‌کند که خودرو فورد F-150 مدل ۲۰۱۸ در نسخه‌ی تک دیفرانسیل همراه با پیشرانه‌ی ۲.۷ لیتری شش سیلندر مجهز به تکنولوژی اکوبوست و جعبه دنده ۱۰ سرعته جدید می‌تواند مصرف ترکیبی ۱۲.۸ لیتر در هر صد کیلومتر را به ارمغان بیاورد. در صورتی که مصرف شهری و بزرگراه به ترتیب ۱۴.۱ و ۱۰.۹ هستند. این نتایج آنقدر مطلوب هستند که F-150  را می‌توانیم در کلاس خود به عنوان یکی از بهترین‌ها در مصرف سوخت بنامیم.

فورد F-150

فراموش نکنیم، پیشرانه‌ی این خودرو قادر به تولید گشتاور ۵۴۲ نیوتون متر است که در مقایسه با نسخه سال پیش ۲۵ واحد افزایش یافته و در کنار قدرت  ۳۲۵ اسب بخار ارائه می‌شود. اگر شما نسخه دو دیفرانسیل را می‌خواهید، مصرف شهری و مصرف ترکیبی ۱ لیتر کمتر از مدل تک دیفرانسیل است اما مصرف بزرگراه به ۱۱.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر افزایش پیدا می‌کند.

شرکت فورد همچنان لقب بیشترین قدرت و ظرفیت در یدک کشی و حمل بار را در اختیار خود دارد. نمونه‌ای از این خودرو با داشتن پیشرانه ۳.۵ لیتری شش سیلندر V شکل یا ۵ لیتری هشت سیلندر V شکل توانایی یدک کشی حدود شش تن و حمل بار تا حدود ۱.۵ تن را دارد.

فورد F-150

البته حمل بار اضافی به قیمت افزایش مصرف سوخت تمام می‌شود به طوری که حالت دو دیفرانسیل با موتور ۸ سیلندر مصرف شهری و بزرگراهی به ترتیب ۱۷.۷ لیتر و ۱۲.۷ لیتر  به دنبال خواهد داشت در حالی که با پیشرانه ۶ سیلندر مصرف شهری و بزرگراه به ترتیب ۱۶.۶ و ۱۲.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود.

 یک موتور ۳.۳ لیتری تنفس طبیعی نیز برای مدل پایه‌ی F-150 موجود است که با تولید ۲۹۰ اسب بخار قدرت و تنها ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور، در مقایسه با دیگر نسخه‌ها، چندان کارا به نظر نمی‌رسد اما از نظر مصرف سوخت در حالت دو دیفرانسیل، در شهری و بزرگراه به ترتیب ۱۴.۹ لیتر و ۱۱.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، بنزین خواهد سوزاند.

فورد F-150

 فورد در دو مدل F-150 استاندارد و اکسپدیشن تغییراتی، در بخش پیشرانه و انتقال قدرت اعمال کرده است تا موقعیت این دو خودرو را در بازار داغ رقابتی حفظ کند. در سگمنت وانت‌های بزرگ رقابت بین RAM 1500 از گروه فیات کرایسلر که هر ساله نسخه‌ی جدیدی از آن رونمایی می‌شود و همچنین، شورلت سیلواردو که به عنوان دومین وانت محبوب در آمریکا شناخته می‌شود، بازار رقابتی تنگاتنگ و داغی فراهم شده است. به علاوه، هنگامی که RAM 1500 با پیشرانه ECO DIESEL معرفی شد، سازنده اعلام کرد که مصرف ترکیبی این پیشرانه ۱۱.۸ و مصرف شهری و بزرگراه به ترتیب ۱۲.۸ لیتر و ۹.۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر برای نسخه‌ی دو دیفرانسیل خواهد بود.

تاد اکرت مدیر بخش مارکتینگ فورد می‌گوید:

نسخه جدید F-150 تعهد شرکت فورد، در ساختن پیکاپ‌هایی با استقامت بالا را به خوبی نمایان می‌کند و آن طور که از سوی مشتریان، باز خورد داده شده است، آنان خواستار هرچه مطمئن‌تر، هوشمندتر و جادار‌تر شدن F-150 مدرن هستند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات