گزارش مالی انویدیا نشان داد: افزایش درآمد همراه با کاهش ارزش سهام

شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گزارش مالی اخیر انویدیا نشان می‌دهد که با وجود افزایش چشمگیر درآمد این شرکت در یک سال گذشته، ارزش سهام آن کاهش یافته است.
تبلیغات

گزارش مالی انویدیا حاکی از آن است که این شرکت توانسته کاملا فراتر از پیش‌بینی‌های وال‌استریت در زمینه‌ی درآمد و سوددهی، عمل کند. درآمد این شرکت در سه‌ماهه‌ی گذشته، معادل ۲.۲۳ میلیارد دلار بوده است که بیشتر از پیش‌بینی ۱.۹۶ میلیارد دلاری وال استریت محسوب می‌شود. با وجود این، سهام این شرکت در بازار قبل از ساعات کاری (Premarket Trading)، با افت ۸.۳۹ درصدی مواجه شده است.

میچ استیوز، تحلیل‌گر مؤسسه‌ی RBC Capital Markets، در این مورد می‌گوید:

به‌طور کلی، بر این باورم که سطح توقع از انویدیا بیش از حد بالا بوده است. عملکرد این شرکت در سه‌ماهه‌ی گذشته، کاملا قوی ارزیابی می‌شود.
انویدیا

در حال حاضر بخش پایگاه داده، بیشترین نقش را در افزایش درآمد انویدیا دارد. درآمد این بخش در مقایسه با سال گذشته، ۱۷۶ درصد افزایش یافته است. انویدیا اخیرا از پردازنده‌های سری ولتا (Volta) برای پایگاه‌های داده رونمایی کرد. این پردازنده‌ها در مقایسه با مدل‌های گذشته، عملکرد سریع‌تری دارند و به انویدیا کمک می‌کنند تا بتواند تسلط خود را در بازار پایگاه‌های داده، بهبود بخشد.

به جز بخش پایگاه داده، دیگر بخش‌های انویدیا هم رشد قابل توجهی کرده‌اند. درآمد بخش بازی و خودرو، به ترتیب ۵۱.۹ و ۱۹.۳ درصد افزایش یافته است. این موارد به‌طور کلی، درآمد انویدیا را در مقایسه با سال گذشته، ۶۱.۴۹ درصد افزایش داده‌اند.

نظر شما در مورد عملکرد انویدیا چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات