ال جی باوجود ضرردهی، به تولید گوشی‌ هوشمند ادامه می‌دهد

پنج‌شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
با وجود اینکه بخش موبایل ال‌جی در وضعیت مالی بدی قرار دارد، این شرکت قصد دارد همچنان به تولید گوشی‌ هوشمند ادامه دهد.
تبلیغات

ال‌جی الکترونیکس اعلام کرد که در سال‌های آینده هم قصد دارد در بخش تولید گوشی‌های موبایل خود، سرمایه‌گذاری کند. تحلیل‌گران صنعتی می‌گویند ال‌جی نمی‌تواند این بازار را از دست بدهد و ممکن است در آینده بتواند جلوی ضرر و زیان بخش موبایلش را بگیرد. پیش از این ال‌جی اعلام کرده بود که امسال، جلوی ضرر دادن بخش موبایل خود را خواهد گرفت؛ ولی گزارش‌ مالی سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی نشان می‌دهد که این ادعا، به حقیقت نپیوسته است. در این بازه، بخش موبایل ال‌جی ۱۱۷ میلیون دلار ضرر کرده است و در شرایط ناامیدکننده‌ای قرار دارد.

سهام‌داران ال‌جی بیش از هر چیز، از وضعیت گوشی‌های رده‌بالای این شرکت ناراضی هستند. حتی خود ال‌جی هم معتقد است که استقبال زیادی از گوشی‌های رده‌بالا و پرچم‌دار این شرکت در سه‌ماهه‌ی منتهی به ماه جولای نشده است. حتی تغییرات زیاد در طراحی جی ۶ در مقایسه با جی ۵ هم نتوانست توجه کاربران را جلب کند.

ال‌جی جی۶

در حال حاضر ال‌جی سرمایه‌گذاری زیادی روی گوشی وی ۳۰ کرده است؛ این گوشی از نمایشگری بدون حاشیه با نسبت تصویر ۱۸ به ۹ استفاده می‌کند که مشابه آن را پیش از این در گوشی جی ۶ دیده بودیم؛ بنابراین باید دید استراتژی ال‌جی برای جلب توجه کاربران چه خواهد بود. البته با وجود ضرر دهی فراوان، ال‌جی توانسته است شرایط بخش موبایلش را بهبود بخشد. انتظار می‌رود که میزان زیان این بخش در کل سال ۲۰۱۷، به ۴۳۹ میلیون دلار برسد که در مقایسه با سال گذشته، تقریبا نصف شده است.

سئو کی-من از مؤسسه‌ی تحقیقاتی ال‌جی الکترونیکس، معتقد است که ال‌جی نباید بازار گوشی‌های هوشمند را رها کند. او شانس بزرگ ال‌جی را در هوش مصنوعی و ادغام آن با گوشی‌های هوشمند می‌داند. اگر ال‌جی بتواند زودتر و بهتر از رقبای خود، هوش مصنوعی را به گوشی‌هایش بیاورد، ممکن است بتواند درصد بیشتری از این بازار رقابتی را تصاحب کند. تا آن زمان، ال‌جی قصد دارد از گوشی‌های خود در زمینه‌ی اینترنت اشیاء استفاده کند؛ صنعتی که سودهی زیادی دارد و ارزش آن در کمتر از پنج سال، از یک تریلیون دلار عبور خواهد کرد.

به نظر شما دلیل استقبال نشدن از گوشی‌های رده‌بالای ال‌جی چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات