همراه اول ۲۳ سالگی تلفن همراه در ایران را جشن گرفت

پنج‌شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
همراه اول به مناسبت ورود نخستین سیم‌کارت‌ به ایران در مردادماه ۱۳۷۳، بیست و سه‌ سالگی‌اش را جشن گرفت.
تبلیغات

وحید صدوقی، مدیرعامل همراه اول، در مراسم جشن ۲۳ سالگی همراه اول اعلام کرد که این اپراتور در ۵ سال اخیر ۱۰,۳۰۰ میلیارد تومان در زمینه نوسازی و توسعه شبکه سرمایه‌گذاری کرده است و امروز با ۲۳ سال سابقه، با میانگین سن ۲ سال تجهیزات شبکه، جوان‌ترین اپراتور کشور است.

مدیرعامل اپراتور اول درباره‌ی طرح ترابرد‌پذیری تلفن همراه گفت: «این طرح که از خردادماه سال ۹۵ شروع شد، بسیار موفق بود و همراه اول تنها برنده‌ی طرح ترابرد‌پذیری است، درحالی‌که اپراتورهای دوم و سوم تراز منفی دارند و مشترکان باوجود اینکه حق انتخاب داشتند، اما همراه اول را انتخاب کردند.»

صدوقی افزود: «اولین طرح، سایت شیرینگ بود که سایت‌های ما با اپراتورهای دیگر به اشتراک گذاشته شد، دومی اجرای طرح «رومینگ ملی» بود و همراه اول شبکه خود را در اختیار اپراتورهای دیگر قرار داد و امروز بیش از  یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از مشترکان اپراتورهای دیگر از شبکه همراه اول سرویس دریافت می‌کنند. سومین اقدام، طرح ترابردپذیری بود که با موفقیت همراه بود. چهارمین موضوع هم SMP‌ یا همان محدود کردن اپراتور غالب در خصوص طرح‌های رقابتی با سایر اپراتورها بود.»

به گفته‌ی صدوقی، باوجود اینکه پروانه نسل ۳ و ۴ همراه اول ۶ ماه بعد از پروانه اپراتور دوم در روز ۲۷ اسفند ۹۳ صادر شد، همراه اول باوجود داشتن ۶۰ درصد سهم بازار، تنها ۳۰ مگابایت پهنای باند فرکانس ۱۸۰۰ داشت و توانست شبکه خود را توسعه دهد.

وی افزود: «همراه اول باوجود مشکلات زیادی که داشت، ۵ مگابایت فرکانس ۱۸۰۰ شبکه نسل ۲ را تخلیه و شبکه LTE را فعال کردیم. همراه اول تا شهریورماه ۹۵، تعداد ۳۷۷ سایت نسل ۴ راه‌اندازی کرده بود و با توسعه پرشتاب، تعداد ۹۷۰۰ سایت نسل ۴ و ۴.۵ تا پایان سال ۹۵ و هم‌اکنون بالای ۱۰ هزار سایت نسل ۴ و ۴.۵ راه‌اندازی کرده است.»

صدوقی افزود: «اردیبهشت‌ماه مذاکراتی با اپراتور سوم انجام دادیم، تا RAN Sharing را برای اولین بار در کشور اجرا کنیم. همراه اول در ۷۱۰ شهر و اپراتور سوم در ۲۱ شهر نسل چهار راه‌اندازی کرده بودند، در شهرهایی که اپراتور سوم نسل ۴ نداشت، از فرکانس رایتل استفاده کرده و با  RAN‌ مشترک، به رایتل هم سرویس ارائه دادیم. اگر امروز همراه اول در نسل ۴ سرویس قابل قبولی ارائه می‌کند و در Throughput (حداکثر توان عملیاتی) در بین اپراتورها میانگین بالاتری دارد، به دلیل همکاری همراه اول و رایتل است که به خاطر فرکانس از مدیرعامل اپراتور سوم تشکر می‌کنم.»

به گفته‌ی مدیرعامل همراه اول، دکتر واعظی در بسیاری از موارد از جمله واگذاری پروانه نسل ۳ و ۴ و در حفظ فرکانس ۹۰۰ از همراه اول حمایت کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات