گوشی نوکیا 9 با پردازنده اسنپدراگون 835 و 4 گیگابایت رم در آنتوتو رؤیت شد

سه‌شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
مشخصات گوشی‌ هوشمند نوکیا ۹ در بنچمارک آنتوتو رؤیت شد.
تبلیغات

مشخصات سخت‌افزار داخلی گوشی هوشمند نوکیا پس از درج نام این گوشی در وب‌سایت بنچمارک معروف آنتوتو فاش شد. محصولی که توسط این بنچمارک تست شده با شناسه‌ی مدل TA-1052 شناخته می‌شود. این شناسه‌ی مدل با شناسه‌ای که اخیرا در وب‌سایت بنچمارک گیک‌بنچ ثبت شده بود مطابقت دارد. بر اساس آنچه در آنتوتو ثبت شده، گوشی هوشمند نوکیا ۹ به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ کمپانی کوالکام مجهز خواهد شد. این تراشه‌ با فرآیند ۱۰ نانومتری تولید شده و در حال حاضر به عنوان پردازنده‌ی پرچمدار کوالکام از آن یاد می‌شود. لازم به ذکر است که بیشتر گوشی‌های پرچمدار کنونی بازار از جمله گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس به این پردازنده مجهز شده‌اند. چیپ‌ست مورد بحث از هشت هسته‌ی ۶۴ بیتی بهره می‌برد که فرکانس کاری چهار هسته‌ی آن برای انجام کارهای سنگین روی ۲.۴۵ گیگاهرتز تنظیم شده و چهار هسته‌ی دیگر برای انجام وظایف سبک با فرکانس کاری ۱.۹ گیگاهرتز فعالیت می‌کنند. پردازنده‌ی گرافیکی این چیپ‌ست نیز آدرینو ۵۴۰ است.

در لیست بنچمارک آنتوتو، همچنین به این نکته اشاره شده که گوشی نوکیا ۹ از یک نمایشگر با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل بهره خواهد برد؛ این در حالی است که در این بنچمارک اشاره‌ای به ابعاد نمایشگر دستگاه مورد بحث نشده، ولی بر اساس شایعاتی که قبلا در مورد نوکیا ۹ منتشر شده، انتظار داریم نمایشگر این محصول ۵.۷ اینچی باشد. گوشی هوشمند مورد بحث همچنین به ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی و ۴ گیگابایت رم مجهز خواهد بود. البته در اطلاعات فاش شده توسط آنتوتو هیچ اشاره‌ای به پشتیبانی از کارت حافظه‌ی جانبی میکرو اس‌دی نشده است. بر طبق اطلاعات بنچمارک مورد بحث، گوشی نوکیا ۹ به یک دوربین پشتی ۱۳ مگاپیکسلی و یک دوریبن جلویی ۱۳ مگاپیکسلی مجهز خواهد شد. بر اساس اطلاعاتی که اخیرا توسط جی‌اف‌ایکس بنچ به دست آمده، به این مورد اشاره شده که گوشی مورد بحث از یک دوربین پشتی تکی بهره خواهد برد و این موضوع از آنجا حائز اهمیت است که در برخی از تصاویر رندر جدید منتشر شده از نوکیا ۹، این محصول به دوربین دوگانه‌ی پشتی مجهز شده است.

گوشی هوشمند نوکیا ۹ به طور پیش‌فرض سیستم‌عامل اندروید ۷.۱.۱ نوقا را اجرا می‌کند. اچ‌ام‌دی گلوبال که در حال حاضر گوشی‌های برند نوکیا را تولید می‌کند، تصمیم گرفته که تغییرات کمی را روی سیستم‌عامل موبایلی گوگل اعمال کند و هدف این کمپانی ارائه‌ی یک تجربه‌ی کاربری نزدیک به تجربه‌ی کاربری اندروید خالص است. افزون بر آنچه گفته شد، گوشی نوکیا ۹ گواهی آی‌پی ۶۸ را هم دریافت کرده و بنابراین این دستگاه در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم خواهد بود. انتظار می‌رود گوشی هوشمند نوکیا ۹ در تاریخ ۱۶ آگوست رسما معرفی شود و در آن زمان می‌توانیم از سایر مشخصات و ویژگی‌های این دستگاه آگاه شویم. قیمت پیش‌بینی شده برای این محصول نیز ۵۰۰ دلار است. در ادامه می‌توانید نتیجه تست بنچمارک گوشی نوکیا ۹ در آنتوتو را مشاهده کنید.

نوکیا ۹

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات