تلاش برای یافتن مدیرعامل جدید اوبر شدت می‌یابد

سه‌شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اوبر در تلاش برای یافتن یک مدیرعامل جدید است و با نزدیک شدن به زمان تعیین‌شده برای اشغال این سمت، جستجوها شدت یافته است.
تبلیغات

تاریخ تعیین‌شده برای انتصاب مدیرعامل اوبر، ماه دسامبر است و این استارتاپ بلندپرواز سیلیکون ولی قصد دارد شناخته‌شده‌ترین اسامی دنیای تجارت را در لیست احتمالی خود قرار دهد. تا‌به‌حال نام جفری ایملت، مدیرعامل جنرال الکتریک که به‌زودی این شرکت را ترک می‌کند و مگ ویتمن، مدیرعامل اچ‌پی، در لیست اوبر قرار گرفته‌اند. البته مگ ویتمن گفته است که علاقه‌ای به این کار ندارد. ویتمن که چندی پیش از بورد اچ‌پی استعفا داد، اعلام کرده است که به ماندن در اچ‌پی تعهد دارد.

افرادی زیادی برای هدایت این شرکت در نظر گرفته شده‌اند. البته این احتمال نیز وجود دارد که تراویس کالانیک قصد برگشتن به سمت مدیرعاملی اوبر داشته باشد. جفری ایملت ۶۱ ساله که هفته آینده از پست مدیرعاملی جنرال الکتریک کناره‌گیری می‌کند، یکی از گزینه‌های مناسب است. جفری ایملت در شرکت جنرال الکتریکس استراتژی استارتاپ‌ها را در پیش گرفته و در سال ۲۰۱۵ نیز بخش دیجیتال این شرکت‌ها را راه انداخت. این موارد باعث می‌‌شوند ایملت جاذبه زیادی برای اعضای هیئت مدیره اوبر داشته باشد.

اعضای هیئت مدیره اوبر مشخص نکرده‌اند که چگونه قصد دارند برای استارتاپی که در یکی از حساس‌ترین دروان خود به سر می‌برد، مدیرعامل جذب کنند. مواردی همچون از دست دادن سهم بازار به استارتاپ رقیبی همچون لیفت و خدشه‌دار شدن برند این شرکت در برابر مسافران، حساسیت این دوره را بیشتر می‌کنند. البته هنوز نقاط روشنی در کارنامه اوبر دیده می‌شود. میزان پرداختی به تاکسی‌های این شرکت در سال گذشته از ۲۰ میلیارد دلار بیشتر شد و سافت بانک نیز به خرید بخشی از سهام اوبر علاقه پیدا کرده است. اما تغییر مسیر اوبر نیاز به فردی باتجربه و کاردان دارد. جیسون هانولد، یکی از کارشناسان متخصص استخدام مدیران، می‌گوید:

گرچه وجود یک مدیرعامل زن برای این شرکت بسیار خوب خواهد بود، اما اولویت باید انتخاب بهترین گزینه فارغ از جنسیت باشد. اوبر به یک مدیرعامل دلسوز، دارای سابقه خوب، اصیل و شاخص نیاز دارد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات