مرکز داده شماره یک دولت رونمایی شد

سه‌شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲
مطالعه 1 دقیقه
صبح امروز، مرکز داده‌ی شماره‌ی یک دولت، توسط محمود واعظی، وزیر ارتباطات رونمایی شد.
تبلیغات

صبح امروز، دهم مردادماه، محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت یازدهم، قبل از افتتاح دولت الکترونیک با حضور در سازمان فناوری اطلاعات، مرکز داده‌ی شماره‌ی یک دولت را رونمایی کرد.

رضا باقری اصل، معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات در خصوص عملکرد و کارایی این مرکز داده، گفت:

بر اساس تکلیف ماده‌ی ۴۶ قانون برنامه‌ی پنجم توسعه، یکی از اقدامات مهم وزارت ارتباطات در این دوره، راه‌اندازی مراکز داده بود که امروز ما شاهد افتتاح مرکز داده شماره‌ی یک دولت هستیم.

به گفته‌ی باقری اصل، در این مرکز داده، سرویس‌های اصلی دولت الکترونیک نگه‌داری می‌شود، این مرکز همچنین در زمینه‌ی میزبانی و ارائه‌ی خدمات هم فعالیت خواهد کرد. وی خاطرنشان کرد:

در حقیقت مرکز داده‌های دولت، عضوی از مرکز ملی تبادل اطلاعات است و با پهنای باند و امکانات زیرساختی مناسبی که در این مرکز فراهم شده است؛ مهمترین سرویس‌ها در آن ارائه می‌شود.

طبق اعلام معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات، در مرکز داده‌ی شماره‌ی یک دولت، پاسخ‌گویی به تمام نیازهای کشور برای تبادل اطلاعات و سرویس‌‌های الکترونیکی در بستر شبکه‌ی ملی اطلاعات فراهم شده است. وی در پایان گفت:

این مرکز یک واحد مونیتورینگ و کنترل و پایش شبانه‌روزی است که بر اساس آن تمام درگاه‌های دولت پایش می‌شوند و سرویس‌های ارائه‌شده توسط دولت، ارزیابی شده و کیفیت آن‌ها تحلیل می‌شود.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات