نکاتی برای ایجاد تحول در اصول فروش

چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
اگر به تازگی کسب‌وکار خود را آغاز کرده‌اید و یا در مسیر کارآفرین شدن قرار دارید، پس لازم است اصول فروش را خوب بیاموزید.
تبلیغات

همیشه فروش بخش مهمی از کسب‌وکار محسوب می‌شود. توانایی و موفقیت در فروش، فرصت‌های جدیدی را به سوی شما باز می‌کند، با افراد مختلف ارتباط برقرار می‌کنید و رشد خواهید کرد. به نکات زیر برای فروش بهتر توجه کنید:

بعضی از صاحبان مشاغل تصور می‌کنند که لازم نیست در بخش بازاریابی و فروش محصولات‌شان همکاری کنند و این وظیفه‌ی افرادی است که استخدام کرده‌اند. اما سخت در اشتباه‌اند! فروش، نتیجه‌ی تلاش تیم است و یک نفر نمی‌تواند ازپس تمامی مسئولیت‌ها بربیاید. حضور شما در جلسات فروش بعنوان کارآفرین و مدیر، می‌تواند باعث ایجاد شوروشوق در روند کار و آموزش کارکنان بخش فروش ‌شود. همچنین با این کار خدمات و محصولات‌تان را تضمین می‌کنید و اعتماد مشتریان افزایش می‌یابد.

فروش‌تان را محدود کنید

تسلط بر استراتژی‌های فروش به شما این امکان را می‌دهد، هرآن چیزی که مشتری‌تان را برمی‌انگیزد به‌ کار ببرید و در مقایسه با رقبا عملکرد بهتری داشته باشید. فراموش نکنید که شما الگوی تیم فروش و بازاریابی شرکت‌تان هستید و آن‌ها در مشاهده و عمل از شما می‌آموزند.

کار تیمی

نیروی استخدامی خود را آموزش دهید

صاحبان کسب‌وکار و مدیران اگر نسبت به کادر فروش خود تواضع و دلسوزی داشته باشند و آنچه را که در‌طول سال‌ها تجربه کرده‌اند به نیروی جوان خود بیاموزند، پتانسیل پیشرفت شغلی شرکت‌شان فراهم می‌شود. نیروی فروش خوب می‌تواند به مدیر و کارآفرین خوبی در آینده تبدیل شود و با ایده‌ها و توانایی‌هایش شرکت را توسعه دهد. رهبری جلسات فروش، بهبود استراتژی‌ها، گوش دادن به ایده‌ها و نظرات و همچنین تشویق تیم می‌تواند موجب موفقیت در روند فروش شود.

طبق اصول پیش بروید

کلید موفقیت با شروع اصولی به دست می‌آید. یعنی اینکه ابتدا بازار هدف خود را بشناسید و نیازهای مشتری را بررسی کنید. جذب تصادفی مشتری، موفقیت محسوب نمی‌شود و نمی‌توان روی این نوع مشتری‌ها به‌صورت بلندمدت سرمایه‌گذاری کرد.

وظیفه‌ی شما این است که قبل از فروش، تکالیف‌تان را به خوبی انجام دهید و خدمت‌گذار خوبی برای مشتری باشید تا مشتری به همکاری بلندمدت با شما فکر کند. اگر شما مبانی و اصول را به‌خوبی یاد بگیرید و به کارکنان بخش فروش آموزش دهید، دیگر احتیاجی به استخدام نیروی جدید نخواهید داشت. می‌توانید کارکنان فعلی‌تان را از نظر علمی ارتقا دهید تا در این امر موفق‌تر بوده و جایگاه‌شان ثابت شود.

همیشه به خاطر داشته باشید که «فروش» مرکز «تجارت» شماست و هیچ چیز جای فروش خوب را نمی‌گیرد. پس از تلاش دست نکشید و مدام به فکر ارتقای دانش و توانایی خود و کارکنان‌تان باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات