رونمایی آئودی از شاسی‌بلند مفهومی Q4 E-Tron

سه‌شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از رونمایی خودروی E-Tron، حالا آئودی به دنبال طراحی نسل جدیدی از خودروهای مفهومی با نام Q4 E-Tron است.
تبلیغات

خودرویی که ملاحظه می‌کنید، فقط یک نمونه دیجیتال از طرح‌های آینده آئودی است. ظاهر این مدل، در فضای دیجیتال بسیار لوکس به نظر می‌رسد؛ اما شاید دیدن نمونه واقعی این خودروی مفهومی جالب‌تر باشد. در حال حاضر آئودی به‌سختی روی نسل جدیدی از خودروهای شاسی‌بلند E-Tron Sportback کار می‌کند که در اوایل سال جاری پیش‌نمایش آن برای تولید در سال ۲۰۱۹ معرفی شد.

این خودرو، با طراحی آینده‌‌نگر و منحصربه‌فرد، نمای جذابی از نسل جدید خودروهای شاسی‌بلند الکتریکی برند آئودی نشان می‌دهد. این طرح مفهومی در سال ۲۰۱۹ به‌عنوان جایگزین نهائی برای E-Tron به بازار عرضه خواهد شد.

لورنزو ماریوتی با استفاده‌ی هنرمندانه از نرم‌افزارهای گرافیکی، تصمیم گرفت با الهام گرفتن از خودروی مفهومی E-Tron، طرح مفهومی و تخیلی Q4 E-Tron را مجهز به چرخ‌های بزرگ ارائه کند. این خودروی مفهومی با فاصله‌ی ناچیز لبه‌ی سپر با چرخ‌های جلو و عقب، همراه با فاصله عرضی بیشتر، مقدار فضای داخلی در دسترس یک خودروی شاسی‌بلند را به حداکثر می‌رساند. نمایش این آئودی با ظاهر براق و صیقلی، به همراه جلوپنجره مشبک و چراغ‌های LED لیزری بسیار جذاب است. درست مثل E-Tron Sportback یا خودروهای مفهومی Q8، به خاطر پروفیل صاف جانبی، هیچ یک از درب‌ها دستگیره‌ای به شکل مرسوم ندارد.

ماریوتی تصمیم گرفت به دلیل همین صافی جانبی، از ادواتی مانند آینه‌ها خلاص شود. باز کردن درب‌های جلو و عقب، احتمالا از راه دور یا با دست زدن به یک ناحیه مشخص در ستون‌های B (ستون‌های وسط اتاق خودرو) انجام می‌شود. در عقب سقف این خودرو، یک اسپویلر و یک چراغ ترمز LED کار گذاشته شده است که به نظر می‌رسد علاوه بر افزایش قابلیت آیرودینامیک، بر زیبایی ظاهری این خودرو هم می‌افزاید. برخی کارشناسان می‌گویند این خودرو بیشتر شبیه یک هاچبک جادار و تهاجمی است تا یک شاسی‌بلند استاندارد. Q4 E-Tron با یک سیستم تعلیق هوایی با قابلیت تنظیم ارتفاع، باعث می‌شود کنترل راننده روی جاده افزایش یابد.

آئودی گفته است نمونه واقعی Q4، در سال ۲۰۱۹ روانه بازار خواهد شد تا به‌عنوان نسخه جدیدی در کنار Q3، راهی جاده‌ها شود.

با تماشای گالری تصاویر خودروی مفهومی Q4 E-Tron، از طراحی زیبای آن لذت ببرید.

خودروی مفهومی Q4 E-Tron آئودی
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات