سرفیس پرو جدید مایکروسافت، مشکل هایبرنیت دارد

چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
با وجود ویژگی‌های خوب و جذابی که سرفیس پرو جدید دارد، به نظر می‌رسد مایکروسافت نمی‌تواند این نسخه از لپ‌تاپ‌های خود را بدون مشکل در هایبرنیت روانه‌ی بازار کند.
تبلیغات

اخیراً مشکل هایبرنیت و اسلیپ در لپ‌تاپ‌های سرفیس پرو ۲۰۱۷، بحث داغی در میان کاربران مایکروسافت و لپ‌تاپ‌هایش به راه انداخته؛ درحالی‌که این موضوع تنها ۵ روز پس از عرضه این محصول به بازار مطرح شده است.

زمانی که دستگاه به حالت اسلیپ یا هایبرنیت وارد می‌شود، پس از روشن شدن دوباره، تمامی برنامه‌ها بسته شده‌اند و اثری از ادامه به کار برنامه‌ها دیده نمی‌شود.

مایکروسافت در بیانیه‌ای اعلام کرده است: «در مورد مشکلات لپ‌تاپ‌های سرفیس پرو در زمان هایبرنیت شدن کاملاً آگاهیم و در حال تحقیق برای رفع این مشکل هستیم.»

یکی از اعضای انجمن‌های مایکروسافت با نام bowman که پیش از این نیز در مورد مشکل باتری سرفیس پرو ۳ و سرفیس پرو ۴ مشاوره‌هایی به کاربران ارائه می‌کرد، برای مشکل جدید مایکروسافت گفته است که کاربران دارای مشکل باید هرچه سریع‌تر دستگاه‌های خود را به مایکروسافت برگردانند تا این شرکت بتواند وجه پرداخت‌شده آن‌ها را پس بدهد یا لپ‌تاپشان را با نمونه‌ای بدون عیب و نقص جایگزین کند.

وی در بیانیه‌ای در این مورد نیز منتشر کرده است:

از نظر من و با توجه به شواهد تاریخی موجود در مورد مایکروسافت، رفع مشکلات ماه‌ها و ماه‌ها طول می‌کشد و پس از آن مایکروسافت یک وصله برای درست شدن مشکل خود ارائه می‌دهد. تا وقتی که هنوز دستگاه‌ را می‌توانید برگردانید و پول خود را کامل پس بگیرید، اقدام کنید که کاری بسیار هوشمندانه است؛ چرا که پس از دریافت دستگاه جدید، ۳۰ روز دیگر نیز در صورت رضایت نداشتن زمان برای برگرداندن لپ‌تاپ به کمپانی وقت دارید. به نظر من اگر مشکل از سخت‌افزار دستگاه باشد، ۶ ماه طول خواهد کشید تا مشخص شود و مایکروسافت موضع خود را در برابر آن اعلام کند‌. اگر مشکل به‌وجود‌آمده نرم‌افزاری باشد، کاربران نیازی به پاک کردن‌ پیاپی دستگاه خود و پیاده‌سازی دوباره ایمیج‌های آن نخواهند داشت و دستگاه جدیدی که از کمپانی دریافت می‌کنید، نباید همانند دستگاه قبلی مشکل خاصی داشته باشد. همه ما می‌دانیم که پیدا کردن و رفع مشکلات توسط مایکروسافت بسیار کند انجام می‌گیرد. همه ما پول زیادی صرف خرید سرفیس پرو جدید خود کرده‌ایم و انتظار داریم این مشکل به‌سرعت حل شود. اما اگر روش مایکروسافت برای رفع این مشکل، پاک کردن اطلاعات و نصب دوباره سیستم‌عامل آن است؛ بهتر  است لپ‌تاپ کنونی خود را عودت دهید و این کارها را روی سرفیس پرو جدید خود امتحان کنید.

به نظر می‌رسد این مشکل از سخت‌افزار دستگاه باشد و روند رفع مشکل نیز بسیار کند خواهد بود؛ زیرا ۶ ماه است که مشکلات سرفیس پرو ۴ کمتر شده و سرفیس پرو ۳ نیز با مشکلات باتری دست و پنجه نرم می‌کند که چاره آن وصله‌های متعدد و ناکارآمدی مایکروسافت است.

دستگاه‌های مایکروسافت به نسبت گران هستند و مشکلاتی این‌چنینی در محدوده قیمتی بالای آن‌ها غیرقابل قبول است، درحالی‌که تولیدکنندگان دیگر با قیمت‌هایی پایین‌تر، دستگاهی بسیار قدرتمندتر و قابل اطمینان عرضه می‌کنند.

مشکل اخیر سرفیس‌بوک و سرفیس پرو ۴ مربوط به پلتفرم اسکای‌لیک است. با وجود این مشکلات بهتر است مایکروسافت نگاهی دقیق‌تر به محصولات خود پیش از عرضه آن‌ها به بازار بیندازد و از نظر کیفیت و کارایی آن‌ها را بیش از پیش بررسی کند.

البته احتمال می‌رود که این مشکلات از واحد کنترل کیفی مایکروسافت باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات