به روز رسانی: تکذیب فوت یک زن به علت تب کریمه در تهران

یک‌شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
تب کریمه کنگو که گزارش‌هایی از ابتلا به آن در برخی نقاط کشور شنیده شده است،
تبلیغات

دیروز خبری مبنی بر فوت خانمی به احتمال ابتلا به تب کریمه کنگو در تهران در رسانه‌ها پخش شد. به گفته‌ی یکی از اقوام این زن، صبح روز چهارشنبه گذشته خانواده‌ی متوفی این فرد را به دلیل اختلال تنفسی به یکی از بیمارستا‌ن‌های تهران منتقل کردند و مسئولان بیمارستان با توجه به سطح پایین هوشیاری بیمار، بلافاصله او را در بخش ICU بستری کردند. کبودی دست، پاها و زخم در پشت بدن پزشکان را به بیماری تب کریمه کنگو مشکوک کرد. پس از گذشت ۴ ساعت این بیمار به اتاق ایزوله منتقل و ممنوع الملاقات شد.

باوجود تمام تلاش‌های پزشکی این خانم جان خود را از دست داد و جسد او نیز برای بررسی بیشتر به پزشکی قانونی سپرده شد. فوت این زن ۷۵ ساله احتمالا اولین گزارش فوت به دلیل تب کریمه کنگو در شهر تهران است و اگر پزشکی قانونی این مورد را تأیید کند، مسئولان وزارت بهداشت باید در این مورد پاسخگو باشند.

مدتی است پخش فیلم‌ها و عکس‌هایی در ارتباط با این بیماری در ایران مردم را نگران کرده و لازم است وزارت بهداشت هر چه سریع‌تر اقدامی در جهت آگاه‌سازی مردم برای پیشگیری و  کنترل و دفع این بیماری انجام دهد.

به روز رسانی: ساعتی پیش محمد مهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری های وزارت بهداشت خبر فوت این بیمار به دلیل تب کریمه کنگو را تکذیب کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات