مایکروسافت هزاران نفر از نیروی کارش را تعدیل می‌کند

یک‌شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت حدود ۱۰ درصد از نیروی کار خود در بخش فروش را تعدیل می‌کند. این شرکت روز پنج شنبه اعلام کرد که گزارش‌های قبلی مبنی بر اخراج کارکنانش را تایید می‌کند.
تبلیغات

حدود ۵۰ هزار نفر در بخش فروش مایکروسافت مشغول به کار هستند و با تعدیل ۱۰ درصد از نیروی کار، حدود ۵ هزار نفر از کار بیکار می‌شوند. در همین راستا CNBC گزارش داده که این رقم احتمالا ۳ هزار نفر از نیروی کار مایکروسافت را شامل می‌شود. با زومیت همراه باشید.

تعدیل نیرو بخشی از سازماندهی و تجدید قوای مجدد شرکت‌ها است. مایکروسافت استراتژی خود را برای ارایه مجدد خدماتش، در زمینه رایانش ابری «cloud-computing» تغییر می‌دهد.

تعدیل نیروی مایکروسافت بیشتر در بخش فروش خواهد بود، اما روی بخش مالی و حقوقی شرکت نیز تاثیر می‌گذارد.

اقدام برای سازماندهی مجدد تیم فروش حدود یک سال پس از خروج کوین ترنر مدیر عامل اجرایی شرکت که مسئولیت فروش را در شرکت Microsoft بر عهده داشت شروع شد. این تجدید ساختار، نشان دهنده تلاش ساتیا نادلا مدیرعامل شرکت مایکروسافت، برای اصلاح روش این شرکت است که بتواند به واسطه این تغییر، فروش و پشتیبانی محصولات آفیس ۳۶۵، آژور «Azure» و تجارت رایانش ابری را بهبود دهد.

سال مالی مایکروسافت ۳۰ ژوئن به پایان رسیده و تعدیل نیرو از ابتدای ماه جولای آغاز شده است. مایکروسافت درباره‌ی چگونگی اخراج کارکنان یا جبران خسارت آنها اطلاعی ارایه نداده است. 

روز پنج‌شنبه، ارزش سهام مایکروسافت ۵۸ سنت (کمتر از یک درصد) کاهش پیدا کرد و به ۶۸ دلار رسید.

نظر شما در مورد تصمیم مدیرعامل شرکت مایکروسافت چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات