وزیر صنعت: دریافت ودیعه ۶۰ میلیونی پژو 2008 قانونی است

شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
وزیر صنعت معدن و تجارت معتقد است دریافت ودیعه ۶۰ میلیونی برای پژو ۲۰۰۸ کاملا قانونی بوده و ایران خودرو در این زمینه مرتکب تخلفی نشده است.
تبلیغات

محمدرضا نعت‌زاده، وزیر صنعت معدن و تجارت در حاشیه همایش روز ملی صنعت و معدن و در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر تخلف ایران خودرو در دریافت ودیعه ۶۰ میلیون تومانی برای پژو 2008 به خبرنگاران گفت:

بر اساس قانون حمایت از مصرف کنندگان، خودروساز حداکثر مجاز به دریافت ۵۰ درصد مبلغ نهایی خودرو در طرح پیش فروش است اما این قانون در مورد پژو 2008 قابل اجرا شدن نیست. علت آن است که این خودرو در محدوده قیمتی بالایی قرار داشته و قیمت‌گذاری آن در دستور کار شورای رقابت قرار نمی‌گیرد. از طرف دیگر به علت وجود رقبای متعدد در محدوده قیمتی این خودرو و وجود شرایط رقابتی، عملا دست وزارت صنعت جهت ورود به بحث قیمت‌گذاری بسته است. از آنجا که قیمت‌گذاری  پژو 2008 مشمول سیاست‌های قیمت‌گذاری شورای رقابت نمی‌باشد لذا الزام رعایت قانون ۵۰ درصد در پیش فروش این خودرو وجود ندارد.

نعمت‌زاده با اشاره به این موضوع که قانون ۵۰ درصد مبلغ خودرو تنها برای پیش فروش خودروهایی لحاظ می‌شود که قیمت نهایی خودرو مشخص است، اذعان داشت:

همواره تلاش شده است تا در طرح‌های پیش فروش خودرو به قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان توجه شود. اگر مردم احساس می‌کنند این قوانین دچار ضعف بوده و نیاز به اصلاح دارند، پیشنهادهای خود را به این وزارت‌خانه ارسال کنند و ما نیز حتما جهت اصلاح قوانین پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات