سامسونگ تلویزیون پرچمدار کیو 9 را عرضه کرد

شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی سامسونگ تلویزیون جدید پرچمدار خود را با نام کیو ۹ (Q9) به بازار آمریکا و اروپا عرضه کرد.
تبلیغات

تلویزیون تخت و پرچمدار جدید سامسونگ ترکیبی از پنل‌های ال‌سی‌دی را به همراه فناوری کوانتوم دات ارائه می‌دهد تا بدین ترتیب تصاویر در این محصول حتی شفاف‌تر از 4K اچ‌دی‌آر به نمایش درآیند. کیو ۹ عضوی از خانواده‌ی کیوال‌ای‌دی سامسونگ است. این تلویزیون هم‌اکنون در آمریکا و سراسر اروپا عرضه شده و علاقمندان می‌توانند آن را خریداری کنند.

کیو ۹ یک تلویزیون پرچمدار برای سال ۲۰۱۷ است. شرکت سامسونگ در طی سه سال گذشته بیشتر بر تولید تلویزیون‌های گران‌قیمت و خمیده تمرکز کرده اما حالا این وضعیت با معرفی تلویزیون تخت کیو ۹ تغییر کرده است.

تلویزیون سامسونگ کیو ۹ در آمریکا در دو مدل ۶۵ و ۷۵ اینچی به بازار عرضه شده است. کاربران اروپایی نیز می‌توانند مدل ۶۵ اینچی این محصول را خریداری کنند و مدل ۸۸ اینچی کیو ۹ نیز در آینده برای این دسته از کاربران عرضه خواهد شد. سامسونگ این تلویزیون را عضوی از خانواده‌ی کیوال‌ای‌دی خود می‌داند و قیمت آن را به نحوی تعیین کرده تا با تلویزیون‌های اولد ال‌جی رقابت کند.

اگرچه در نگاه اول کیو‌ال‌ای‌دی و اولد شبیه به نظر می‌رسند اما این دو فناوری هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند. سامسونگ می‌گوید که به دلیل اضافه کردن تکنولوژی کوانتوم دات نام کیوال‌ای‌دی را به جای ال‌سی‌دی انتخاب کرده و این یک گام بزرگ رو به جلو است. این شرکت مدعی شده که کیو ۹ می‌تواند بیش از ۲۰۰۰ نیت روشنایی ارائه دهد و حجم رنگ در این تلویزیون بزرگ‌تر از هر تلویزیون دیگری است که هم اکنون در بازار وجود دارد. کیو ۹ محصولی است بر پایه‌ی یک پنل ال‌سی‌دی و اج‌ ال‌ای‌دی تولید شده است.

سامسونگ راه‌کاری را توسعه داده که به شما اجازه می‌دهد تا تلویزیون را به دیوار خانه یا محل کارتان متصل کنید. تمامی پورت‌های ورودی و خروجی این دستگاه به یک جعبه‌ی جداگانه انتقال داده شده است. این جعبه خود از طریق یک کابل فیبر فوق العاده باریک به تلویزیون متصل می‌شود.

کیو ۹ از یک پردازنده‌ی ویدیویی به‌روز شده بهره می‌برد. این دستگاه رزولوشن 4K را ارائه می‌دهد و سیستم‌عامل آن هم تایزن است. از دیگر ویژگی‌های کیو ۹ می‌توان به توئین تیونر (در اروپا)، یک ریموت کنترل با کیفیت و پشتیبانی از سه فرمت اچ‌دی‌آر (اچ‌دی‌آر ۱۰، اچ‌دی‌آر ۱۰ پلاس و اچ‌ال‌جی) اشاره کرد. سامسونگ یک بار دیگر تصمیم گرفته تا دالبی ویژن را کنار گذاشته و به جای آن اچ‌دی‌آر ۱۰ پلاس را توسعه داده تا یک جایگزین باز برای سیستم دالبی ویژن باشد.

سامسونگ می‌گوید تلویزیون کیو ۹ از چند هفته قبل در آمریکا عرضه شده و حالا این محصول در دسترس کاربران سراسر اروپا نیز قرار گرفته است. قیمت کیو ۹ در آمریکا از ۶۰۰۰ دلار شروع می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات