شیائومی ۲۳ میلیون گوشی بهار امسال به بازار عرضه کرد

شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شیائومی با اعلام عرضه‌ی بیش از ۲۳.۱۶ میلیون دستگاه گوشی در سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۷ میلادی بهترین فصل خود را در تاریخ فعالیتش پشت سر گذاشت.
تبلیغات

شیائومی اعلام کرد که در جریان سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۷ میلادی موفق شده تا بیش از ۲۳.۱۶ میلیون دستگاه گوشی‌ هوشمند راهی بازار کند که از این‌رو بهترین فصل این کمپانی در تاریخ فعالیتش را شکل داده است. شیائومی سال گذشته‌ی میلادی به دلیل مشکلات ناشی از تامین ماژول‌های مورد نیازش شاهد کاهش عرضه بود، حال آنکه لی جون، مدیرعامل این کمپانی در اواخر سال ۲۰۱۶ دست به تغییراتی در رده‌ی مدیریتی این کمپانی زد. به نظر می‌رسد که تغییرات نتیجه بخش بوده است، چراکه کمپانی چینی موفق شده تا عرضه گوشی‌های هوشمندش را در مقایسه با زمستان ۲۰۱۷ بیش از ۷۰ درصد افزایش دهد.

لی جون، مدیرعامل شیائومی اعلام کرد که بخشی از افزایش فروش به دلیل تغییر سیاست‌های فروش این کمپانی و تمرکز بیشتر روی ایجاد فروشگاه‌های فیزیکی است. کمپانی چینی هم اکنون بیش از ۱۲۳ فروشگاه موسوم به Mi Home را در چین افتتاح کرده و در نظر دارد تا در روزهای آینده ۱۴ فروشگاه دیگر را نیز به این تعداد اضافه کند. شیائومی همچنین همکاری با فروشگاه‌های آنلاین را نیز در دستور کار خود قرار داده است.

علاوه بر چین، شیائومی با حضور در بازار‌ شماری از کشور‌های در حال توسعه نیز موفق به افزایش عرضه محصولاتش شده است، به‌طوری‌که عرضه‌ی گوشی‌های این کمپانی در کشور هند در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۳۲۸ درصد افزایش پیدا کرده است. شیائومی در نظر دارد تا تعداد فروشگاه‌های فیزیکی خود در کشور هند را طی دو سال آینده به بیش از ۱۰۰ فروشگاه افزایش دهد.

لی جون، در کنار سیاست‌های جدید فروش و توجه بیشتر به فروشگاه‌های فیزیکی، افزایش بودجه و سرمایه‌گذاری بیشتر روی واحد تحقیق و توسعه را نیز عامل دیگری برای افزایش عرضه خوانده است. شیائومی چندی پیش اولین تراشه‌ی اختصاصی خود را با نام Surge 1 معرفی کرد. هدف شیائومی برای سال ۲۰۱۷ میلادی دست یافتن به درآمد ۱۴.۷ میلیارد دلاری است. همچنین این کمپانی چینی عرضه‌ی بیش از ۱۰۰ میلیون گوشی در سال ۲۰۱۸ را برنامه‌ریزی کرده است.

لی جون در بیانیه‌ی خود با تشکر از ۱۳٫۰۰۰ کارمند این کمپانی اعلام کرده که هیچ مانعی بر سر راه کارکنان این کمپانی برای خلاقیت و نوآوری نیست. به گفته‌ی جون، شیائومی در نظر دارد تا طی ماه‌های آینده صدها نیروی جدید را در حوزه‌ی تحقیق و توسعه جذب کند. وی کمپانی تحت مدیریتش را هنوز در مراحل اولیه رشد خوانده و تاکید کرده که فعالیت در بازار گوشی‌های هوشمند بسیار سخت شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات