تاکید وزیر ارتباطات به همکاری دولت، دانشگاه و بخش خصوصی برای بهبود وضعیت بازی‌سازی در کشور

جمعه ۱۶ تیر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
وزیر ارتباطات به بازی‎سازان قول داد که از آنان حمایت خواهد کرد، این حمایت در سه شکلِ بالا بردن اعتماد به نفس بازی‎سازان، حمایت مالی و فنی و هموارسازی راه صادرات صورت خواهد گرفت
تبلیغات

بنابر گفته‌ی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نمایشگاه تهران گیم کانونشن حمایت از بازی‎سازهای ایرانی باید به سه صورت باشند. اول بالا بردن اعتمادبه‌نفس بازی‌سازان ایرانی تا آن‌ها به این باور برسند که قادر به ساخت بازی‌های باکیفیتی هستند. دوم حمایت‌های مالی و  فنی است و سوم هموار کردن راه صادرات بازی‌های ایرانی به خارج از کشور خواهد بود. این قضیه علاوه بر اینکه باعث می‌شود فرهنگ ایرانی در جهان معرفی شود، باعث خواهد شد تا بازی‌سازان جوان ایرانی بتوانند از حیث اقتصادی نیز شرایط خوبی برای ادامه راه‌شان داشته باشند.

واعظی در رابطه با حمایت مالی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از بازی‌سازها  گفت:

ما در وزارت ارتباطات وظیفه خود می‌دانیم به حمایت‌های فنی و مالی از بازی‌سازان کشورمان بپردازیم. در این چند ماه گذشته حدود ۵ میلیارد تومان وام با بهره کم به شرکت‌هایی که توسط بنیاد ملی بازی‌ها به ما معرفی شده‌اند پرداخت کرده‌ایم.

همچنین وزیر ارتباطات در بازدید از غرفه‎ها به غرفه‎داران و بازی‎سازان قول داد که  محدودیت‌ها در تخصیص این وام برداشته شود و به هر پرونده‌ای که بنیاد ملی بازی‌ها تایید کند، وام پرداخت شود.

واعظی به تلاش این وزارتخانه از نظر فنی نیز اشاره کرد و گفت:

در تلاشیم تا پهنای باند، سرعت و کیفیت اینترنت را بالا ببریم و  تعرفه را کاهش دهیم تا بازی‎ها به راحتی  قابل استفاده باشد و هماهنگی‌هایی نیز با برخی از دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی انجام شده است تا امکانات از جمله آزمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای را در اختیار بازی‌سازان قرار دهند، همچنین برای آموزش نیز در دانشکده پست و مخابرات با همکاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای دوره‎هایی در این رابطه تدارک دیده‌ایم. 

از جمله فعالیت‌هایی که این آزمایشگاه‌ها قرار است انجام دهند رندر گیری سریع‎تر از بازی‎ها توسط کامپیوترهای پیشرفته است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات