پیش بینی رشد ۱۴ درصدی سود ال جی با وجود عملکرد ضعیف بخش موبایل

جمعه ۱۶ تیر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ال‌جی پیش‌بینی خود از عملکرد مالی سه ماهه‌ی دوم را منتشر کرده که براساس آن ال‌جی با وجود عملکرد ضعیف بخش موبایل،  سود ۱۴ درصدی را برآورد کرده است.
تبلیغات

ال‌جی پیش‌بینی خود از عملکرد مالی در سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۷ میلادی را منتشر کرده که حکایت از افزایش سود عملیاتی ۱۴ درصدی این کمپانی برای بهار سال جاری دارد، حال آنکه باید عملکرد ضعیف بخش موبایل را نیز در نظر گرفت که بسیار ضعیف‌تر از پیش‌بینی‌ها بوده است.

ال‌جی عنوان دومین تولیدکننده‌ی بزرگ تلویزیون را پس از سامسونگ در اختیار دارد. ال‌جی پیش‌بینی کرده که در سه ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی به سود ۵۷۴.۴۹ میلیون دلاری دست خواهد یافت، حال آنکه تحلیل‌گران موسسه‌ی StarMine SmartEstimate تامسون رویترز از کسب سود ۶۵۳ میلیون دلاری برای ال‌جی سخن گفته‌اند.

ال‌جی همچنین برآورد کرده که درآمدش در بهار سال جاری با افزایش ۳.۹ درصدی به ۱۲.۶ میلیارد دلار خواهد رسید که پایین‌تر از پیش‌بینی کارشناسان و تحلیل‌گران بازار است.

بنابر اطلاعات ارائه شده توسط تحلیل‌گران، انتظار می‌رود بخش موبایل ال‌جی در فصل دوم سال ۲۰۱۷ متحمل ضرر ۸۶.۶ میلیون دلاری شده باشد. این کارشناسان سود کسب شده توسط دو بخش لوازم خانگی و تلویزیون‌های ال‌جی را ضعیف‌تر از پیش‌بینی‌های قبل می‌دانند.

با توجه به احتمال زیاد ضرردهی بخش موبایل، ال‌جی برای نهمین فصل متوالی شاهد ضرردهی این بخش خواهد بود که بخش اعظم آن در فصل گذشته به دلیل هزینه‌های بازاریابی بالای جی ۶ در کنار فروش کمتر از حد انتظار این گوشی هوشمند است. ال‌جی در ماه مارس میلادی نسل جدید پرچمدارش را رونمایی کرد.

دلیل اصلی که باعث شده تا سود ال‌جی از بخش پنل‌های نمایشی و تلویزیون‌هایش کمتر از میزان مورد انتظار، ثبات قیمت پنل‌های نمایشی طی فصل دوم سال جاری میلادی است. هرچند فروش لوازم خانگی ال‌جی نیز در فصل دوم کمتر از حد انتظار بوده، اما انتظار می‌رود در تابستان سال جاری شاهد افزایش فروش لوازم خانگی ال‌جی باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات