مایکروسافت به جمع حامیان خودروهای خودران بایدو پیوست

پنج‌شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت به جمع کمپانی‌های حامی توسعه‌ی پلتفرم خودروهای خودران با نام آپولو پیوسته است که توسط شرکت چینی آپولو هدایت می‌شود.
تبلیغات

مایکروسافت به جمع گروهی از برندهای مطرح دنیای فناوری پیوسته که توسط بایدو به‌منظور توسعه‌ی پلتفرمی واحد برای خودروهای هوشمند شکل گرفته است. این پلتفرم که آپولو نام دارد، علاوه بر مایکروسافت توسط شرکت‌های دیگری نظیر انویدیا و اینتل نیز پشتیبانی می‌شود. بایدو به‌عنوان یکی از غول‌های چینی در حوزه‌ی فناوری، امیدوار است با استفاده از قدرت و دانش شرکت‌هایی نظیر مایکروسافت، آپولو را توسعه دهد و به‌عنوان رقیبی برای پلتفرم‌های توسعه‌یافته توسط سایر کمپانی‌ها نظیر گوگل و اوبر یا سایر رقبا در حوزه‌ی خودروسازی نظیر فورد و بی‌ام‌وتبدیل کند.

کی لو، مدیرعامل بایدو، به این نکته اشاره کرده است که آپولو به اندروید دنیای خودروهای هوشمند تبدیل خواهد شد. در واقع وی با تشبیه آپولو به اندروید، در پی یادآوری این نکته است که آپولو از همان ابتدای توسعه به‌عنوان پلتفرمی باز در اختیار سایرین قرار خواهد داشت.

لو در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

آپولو برای صنعت خودروسازی یک دستاورد بسیار بزرگ است. آپولو را باید اندروید ماشین‌های خودران خواند، هرچند این پلتفرم بسیار قدرتمندتر و همچنین بازتر خواهد بود. آپولو به‌صورت تمام و کمال به بایدو تعلق ندارد. این سیستم یا به بیان بهتر پلتفرم، به تمام افرادی که در آن درگیر هستند، متعلق است. هر اندازه که ما و شرکایمان بیشتر به توسعه‌ی آپولو در حوزه‌های تخصصی خود بپردازیم، نفع بیشتری از نتایج بزرگ آن نصیبمان خواهد شد.

با توجه به اینکه اغلب غول‌های بزرگ فناوری در سیلیکون ولی در حوزه‌ی خودروهای هوشمند نیز دستی بر آتش دارند، مایکروسافت همواره فعالیت در این حوزه برای توسعه یک خودروی هوشمند را رد کرده است؛ حال ردموندی‌ها در پی حضوری غیر مستقیم اما تأثیرگذار هستند.

ساتیا نادلا سال گذشته در مورد خودروهای هوشمند چنین اظهار نظر کرده است:

استفاده گسترده‌ی کمپانی‌های خودروسازی از سرویس آژور مایکروسافت بسیار هیجان‌انگیز است. صادقانه باید گفت که این موضوع بهترین اتفاقی است که برایمان روی داده است.

نادلا سپس با اشاره به این نکته که مایکروسافت یک کمپانی نرم‌‌افزاری است، توسعه نرم‌‌افزار برای خودروهای هوشمند را بسیار منطقی‌تر از توسعه‌ی یک خودرو از اولین مرحله می‌داند. نادلا در آن زمان نیز از علاقه‌ی کمپانی تحت مدیریتش برای همکاری با سایر کمپانی‌های فعال در این حوزه سخن گفته بود.

بایدو طرح پلتفرم آپولو را در آوریل سال جاری میلادی مطرح کرد. هدف از طراحی پلتفرم آپولو، طراحی سیستمی برای خودروهای خودران است که از سال ۲۰۲۰ میلادی در جاده‌ها شروع به تردد خواهند کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات